Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aan de sexuele partners : hoe doen jullie het?

Gestart door Snuitje, mei 08, 2008, 04:29:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

ja, dat zal het verschil zijn...helemaal mee eens Ienepien!

petra1963

Moi schreef: < Voor mij is de passie ook echt het grootste gemis, ik denk dat bv masturbatie daarom ook geen oplossing is... Ik bedoel wil je zogezegd "ff klaarkomen"dan is een hand of vibo bv genoeg... Maar juist dan mis je de passie... De hand door je haar, over je lichaam het kusje in je nek...
En ook de romantiek... Kaarsjes aan, drankje erbij... lekker muziekje...
Nu ik dit zo schrijf... Weet ik het eigenlijk wel zeker... Ik weet dat ik minstens en misschien zelfs nog meer kan genieten van een romantisch avondje dan ff sexen...
Ik bedoel... Ik proef de sfeer terwijl ik het schrijf.... Lekker muziekje... Kaarslicht, lekker wijntje... in elkaars armen uren liggen kletsen en fantaseren... Elkaar gewoon aankijken en weten wat je bedoeld zonder het te hoeven zeggen... Ja... dat is voor mij veel belangrijker... De se hoeft dan niet eens... je bent al voldaan als je zo lekker in slaap valt samen toch... en ik denk dat je als je dan smorgens wakker word pcies hetzelfde gevoel hebt als wanneer je erna ook sex zou hebben...

Of bv als je in het park loopt of in het bos... Gewoon gek doen samen... bladeren gooien... stoeien... dat gevoel wat je dan hebt... ik denk dat dat gelijk staat aan een goed orgasme... hihihi   ff plat gezegd...

Op die momenten voel ik me zo gelukkig en zo speciaal dan kan de hele wereld om me heen kapot vallen
...  >

Ja, dat herken ik ook. In bredere zin zou het best ook een verschil tussen mannen en vrouwen kunnen zijn. Maar in ieder geval: bij mij werkt dat ook zo. Het ervaren van de emotionele verbinding is voor mij het belangrijkst.



Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Moi

Dus wat we eigenlijk zouden moeten zoeken is een manier om de passie voor beide te bereiken in de sex-asex relatie... Maar hoe doen we dat... Hoe kun je toch de passie proeven zonder dat de asexueel het gevoel krijgt te moeten presteren en ook weer zonder de sexuele spanning te veroorzaken bij de sexueel??

Iemand suggesties??


En wanneer krijgt een asexueel het gevoel dat er meer word verwacht? dat lijkt me ook niet geheel onbelangrijk...

Dus weer nader tot elkaar komen zonder moeilijke gesprekken en zonder verwachtingen?

Ereinion

Ik denk dat er toch eerst moeilijke gesprekken aan vooraf moeten gaan. En waarschijnlijk zullen ze ook wel altijd blijven alleen niet meer zo vaak als in het begin.

Citaat van: Moi op mei 28, 2008, 04:38:53 PM
En wanneer krijgt een asexueel het gevoel dat er meer word verwacht? dat lijkt me ook niet geheel onbelangrijk...

Dit is heel moeilijk te beantwoorden. Het is een gevoel. Meestal is samen douchen goed, maar soms merk ik dat het bij mijn vriend meer teweeg brengt en dan vind ik het of niet prettig meer of ik ga er in mee. Het zijn de kleine signalen die er samen voor zorgen dat ik weet dat mijn vriend er steeds meer behoefte aan krijgt.

En sommige plekken associeer ik meteen met seks. Hij mag er soms wel aankomen, maar dan is het wel prettig als hij zegt dat hij er niets mee bedoelt. Toch praten dus, maar ik merk ook dat dit voor ons allebei eigenlijk niet zo leuk is. Het is dan meteen weer geforceerd.

Dus ik denk dat mijn vriend (en waarschijnlijk alle seksuelen) sigenalen uitzenden die ik (of wij) wel kunnen oppikken. Misschien zijn we er wel extra op bedacht.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

De laatste postings spreken mij erg aan, die geven de essentie weer!

Stev

Citaat van: Ereinion op mei 16, 2008, 10:25:26 PM
Het is in ieder geval nieuw voor me dat het meer om een gevoel of de passie gaat.

Ik moet zeggen dat het bij mij ook heel lang geduurd heeft voordat ik me dat kon voorstellen. "Stiekem" geloofde ik het nooit als mij man in de zevende hemel was en benadrukte hoe heerlijk het was om HET met mij gedaan te hebben etc. etc. Ja hoor, dacht ik, het gaat om seks, meer is het niet. Nu denk ik daar echt heel anders over. Masturberen is ook geen 100% oplossing, daar zit je dan in je uppie :-\  Ik denk inderdaad dat alleen seks MET passie, een kusje (in het kader van passie het liefst op een onverwacht moment  :)  ), regelmatig aanraken, knuffelen e.a. een relatie compleet kunnen maken. Dan hebben aseksuele mensen die juist de laatst genoemde handelingen nog eens moeilijk vinden, een veel groter probleem. Ik zelf heb daar over het algemeen geen moeite mee maar af en toe gebeurt het dat ik opeens iets niet prettig vind wat doorgaans helemaal geen punt is. Dat heeft met die signalen te maken waar Ereinion het over had. Helemaal mee eens, dat een aseksueel daar juist nog meer op bedacht is!
En die kusjes, aanrakingen en knuffels, dat zou dus een tweerichtingsverkeer moeten zijn. Dat ik op die manier mijn partner laat zien hoeveel ik om hem geef, dat is voor mij nog het moeilijkste. Ook die "passie" komt bij mij niet van zelf. Ik moet er dus aan denken ???  dat ik hem regelmatig knuffel etc. Dit zal dus weer heel onbegrijpelijk klinken voor iemand die seksueel is, denk ik.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Moi

Citaat van: Stev op mei 29, 2008, 01:28:11 PM
Citaat van: Ereinion op mei 16, 2008, 10:25:26 PM
Het is in ieder geval nieuw voor me dat het meer om een gevoel of de passie gaat.
Dat heeft met die signalen te maken waar Ereinion het over had. Helemaal mee eens, dat een aseksueel daar juist nog meer op bedacht is!
En die kusjes, aanrakingen en knuffels, dat zou dus een tweerichtingsverkeer moeten zijn. Dat ik op die manier mijn partner laat zien hoeveel ik om hem geef, dat is voor mij nog het moeilijkste. Ook die "passie" komt bij mij niet van zelf. Ik moet er dus aan denken ???  dat ik hem regelmatig knuffel etc. Dit zal dus weer heel onbegrijpelijk klinken voor iemand die seksueel is, denk ik.

Waar ik eigenlijk een beetje mijn vraagtekens bij zet... hit me if I'm wrong maar is het stukje "Helemaal mee eens, dat een aseksueel daar juist nog meer op bedacht is!" zou het niet kunnen zijn dat de asexueel daar misschien teveel op bedacht is??
Ik bedoel, dat er te snel gedacht word dat er meer achter zit, als ik mijn vriend zeg dat het niet verder gaat bv en hij denkt dat dat toch zo is... Ik zou dat niet leuk vinden... ik bedoel er worden afspraken gemaakt en het is natuurlijk de bedoeling dat beide partijen zich daaraan houden... Wat is anders het nut ervan??

Soms als ik bv mijn vriend zit te pesten, kietelen, of gewoon te knuffelen denkt hij regelmatig dat er meer achter zit wat absoluut niet het geval is... Dat is ook wel heel erg irritant hoor, dat je niet gewoon jezelf kan zijn zonder dat er meer achter word gezocht... Misschien staan de voelsprietjes ook wel eens teveel aan??

En ja de kusjes en knuffels zijn in elk geval voor mij heel belangrijk, dan voel ik dat hij van me houd en me lief vind...

Gister hadden we weer een biijzonder momentje.... Hij wilde knuffelen en hoe... hij hield me zo stevig vast, en allemaal kusjes...  :klap: ME SO IN LOVE!!!


zotte pé

Ik zit met hetzelfde problee, ben ook partner van een asexueel iemand. Ze heeft net, door dat ik het heb aangekaart bij haar ingezien dat ze asexueel is. Ze had altijd wel door dat ze een probleem had met intimiteit en sexualiteit, maar heeft zelf nooit uitgezocht wat de oorzaak was. Dit heeft voor ellendig veel frustratie gezorgd binnen onze relatie, vooral langst mijn kant, maar een enkele keer zei ze ook wel dat ze her erg vond voor me dat ze nooit zin heeft. Ze had ook wel altijd een uitvlucht, 10-tallen heb ik er gehoord, maar uiteindelijk zag ik wel in waar het probleem zat, namelijk tussen haar 2 oren.
Ik ben er eindelijk in geslaagd van erover te praten met haar, dat was vorige week en ze heeft toen precies een licht gezien, zo van, hey dat ben ik inderdaad ook. Nu blijft echter de zaak of we er over blijven praten en tot een oplossing komen.

Uren slaap heeft het me reeds gekocht en ik zit echt wel op de rand van mijn relationele afgrond. Ik kan maar moeilijk aanvaarden dat ik in zo'n delicate situatie terecht gekomen ben, ok er schelen nog zaken in de relatie, maar als sexuele partner heb ik snel de reaktie van dit nog het ergste te vinden, 1x per jaar (en dan nog inspiratieloze) sex is niet wat het in het begin geweest is.

Dus hoe doe ik het? Veel mastruberen, fantaseren, frustratie doorslikken en ruziemaken (ja dat komt er spijtig genoeg veel van de laatste tijd)

Ik schrijf hier even wat gedachten neer, vandaar de slordige structuur, maar naarmate ik hier meer kom, zal ook mijn frustratie loop wat afnemen.

Jan

Pé,

Hoe lang hebben jullie al een relatie?
Je bent al een grote stap verder als je partner het kan benoemen en je kunt communiceren!
Hopelijk is dit na de tienallen uitvluchten weer geen uitvlucht om er even vanaf te zijn.
Ik lees bij meer ervaringen dat er "in het begin" geen problemen waren, dat snap ik vaak nog niet. Als er absolute sprake van aseksualiteit zou zijn dan kan het begin van een relatie naar mijn idee ook niet spontaan seksueel zijn geweest?

Ienepien

Je verzet je in het begin ertoe, om in "het plaatje te horen", maar dat hou je niet lang vol.
Op den duur verval je in je "eigen ik". :-\

Jan


Ienepien

Je bent dan NIET sexueel, maar doet wel de handelingen, zoals een sexueel het doet.
Het komt NIET spontaan op, maar is meer een passieve houding, als ik uit eigen ervaring moet putten.

Ereinion

Ik denk dat je in het begin van een relatie ook nog extra moeite doet om de ander te plezieren, aan je te binden. Dit klinkt misschien negatief, maar zo bedoel ik het niet. Het is logisch dat je dat doet. Je wilt er voor zorgen dat de ander je helemaal geweldig vindt, dus ga je (onbewust?) mee in dit soort dingen. Later neem je elkaar meer voor lief en verslapt de wil om de ander te plezieren. Het is al duidelijk dat je voor elkaar hebt gekozen, dus volg je meer je eigen gevoel, soms ten koste van de ander. Niet alleen op het gebied van seksualiteit, ik denk dat dit op heel veel vlakken geldt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Austen

Citaat van: Stev op mei 29, 2008, 01:28:11 PM
Ook die "passie" komt bij mij niet van zelf. Ik moet er dus aan denken ???  dat ik hem regelmatig knuffel etc. Dit zal dus weer heel onbegrijpelijk klinken voor iemand die seksueel is, denk ik.

Hé, daar had ik gisteren nog een discussie over met m'n vriend: hij snapt niet dat ik niet uit mezelf kom knuffelen enz. Ik moet dat dus echt plannen: ik zie hem vrijdag, dus ik denk nu al "als ik binnen kom, geef ik hem een kus en een knuffel". Bizar é?!

Wat fijn dat anderen dit ook hebben! Ik dacht dat ik hier alleen mee zat...