Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat is er toch tegen trouwen????????????

Gestart door Minne, mei 16, 2008, 09:45:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

Tsja, ligt eraan. Mijn vriend woont nog bij zijn ouders in. Maar ik moet zeggen dat hij het geweldig vind. Ik logeer dan wel eens bij hem en ik heb er niet heel erg last van. Ouders zijn gemakkelijk te ontlopen. Het huis is groot. Maar goed, moet wel zeggen daar inderdaad niet snel in zou trekken. Niet voorgoed in elk geval. Maar goed, dat zou ik ook niet meer bij mijn eigen ouders.

Austen

Euh, ja, ingewikkeld is het wel ;) Maar het zit zo: het is het huis van mijn vriend, maar zijn moeder en stiefvader en broer wonen daar ook nog. Het is wel de bedoeling dat het huis in 2 gesplitst wordt, het is nl een héél groot huis. Wij (vriend en ik) gaan dan in het appartement (dat dus nog gemaakt moet worden: badkamer vernieuwen, keuken zetten, nieuw dak enz) gaan wonen, en zijn moeder / stiefvader / broer wonen beneden (en daar moet ook de badkamer nog verzet worden, die staat nu waar "onze" hal komt). Ik heb wel al gezegd dat ik pas intrek als de deur tussen de beneden en de trap naar boven (dus ons appartement) dichtgemetseld is! Klinkt mss grof en egoïstisch, maar ik wil niet dat mijn schoonmoeder daar te pas en vooral te onpas staat: het is ONS appartement, en ze mag cola of boter komen lenen, maar niet ongevraagd binnenkomen --> aanbellen, zoals iedereen!

Ik zou ook graag de electriciteits- en watermeter enz splitsen (dus 2, voor elk adres één), maar aangezien een meter toch wel wat kost en er na de verbouwingen niet veel zal overblijven, zullen we dat maar ff zo laten. Hoewel, wij zullen nooit thuis zijn en zijn moeder is altijd thuis (mini-crèche)...

Een laatste probleem is de oprit: er is maar een lange oprit (dus alle auto's achter mekaar). Parkeren aan de straat is betalend. Mmmz, van wie is de oprit? Van vriendje, vind ik, maar ja, de moeder betaalt ook huur... Maar ik wil het niet meemaken dat ik mijn auto op de oprit parkeer en dat zijn broer daar gaat achter staan zodat ik niet weg geraak! Daar moeten we nog eens over samenzitten, als ik daar intrek!

Ereinion

Toch blijft het een moeilijke situatie. Het kan wel goed gaan, maar ik zou er niet voor kiezen zo'n band met de familie aan te gaan. Ik heb een tijdje het huis gehuurd van mijn schoonouders (zij woonden tijdelijk in een andere plaats) en dat heeft toch wel wat wrevel opgeleverd. Kleine dingen die nu al weer vergeten zijn, maar toch. Je moet echt duidelijke afspraken maken, wat jij ook al van plan bent. En vooral ook die afspraken nakomen. Dan kan het wel werken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Austen

Ik weet het, ik ben er ook niet zo voor te vinden, maar het kan niet anders. We kunnen geen anders huis kopen (een lening is zwaar genoeg), zijn huidig huis kan niet verkocht worden (dan staat de moeder op straat, dat kan je niet maken), en huren is ook zo stom, zeker als je al een huis hebt... Afspraken zullen idd gemaakt moeten worden, en we zullen ons er allemaal moeten aan houden!

Ik zou echt niet graag gaan wonen waar vriendje nu woont: lelijk huis (langs buitenkant :p), aan een grote steenweg, met een kleine tuin. Ik woon zelf in een klein dorpje, met een grote tuin rond het huis en in een mini-straatje. Wat een aanpassing!

Maar jah, het duurt nog wel ff voor we kunnen gaan samenwonen: eerst studies afmaken!

Minne

Als we dan trouwen, zou het met scheiding van goederen (of hoe heet dat beest?) zijn: alles wat voor het huwelijk van hem was, blijft van hem. Alles wat tijdens het huwelijk wordt aangekocht, is van beiden. Er komen wss toch kindjes, die erven dan sowieso toch huis nr 1 (en ik heb het vruchtgebruik).

Ik denk dat wat jij bedoelt niet met scheiding van goederen trouwen is. Bij scheiding van goederen is alles van voor en tijdens het huwelijk gescheiden dus van 1 van beide partners, er dus niks gezamelijk. Bij het gewoen trouwen zijn er sowiso dingen die gescheiden blijven. Stel nu dat je vriend een huis erft, dan blijft dat huis van hem, jij hebt enkel recht op vruchtgebruik. Spaarboekjes e.d. blijven ook gescheiden. Als je wil dat alles gezamelijk is moet je daar ook speciaal aanvraag voor doen.
Ik denk dat voor de reginlg die jij wil dat je daar een persoonlijk contract van moet op laten stellen bij de notaris.

Ik zou het ook niet echt zienzitten om op minder dan 3km bij mijn ouders of schoonouders te gaan wonen. Die gaan zowizo meer in je huis zitten dan je wilt. Ik logeer in het weekend af en toe bij mijn vriend, het huis is groot genoeg. Maar ik heb toch vaak het gevoel dat ze controleren hoe goed het wel klikt enzo.
Maar ja vor het zelfde geld werkt het bij jou voor een periode wel goed, kijk maar naar de Paffs, daar ging dat ook. Ik denk wel dat je al echt goed overeen moet komen. Ik kan goed overweg met mijn schoonouders, maar er mee samen wonen is wel iets heel anders. Ik zou het zelfs als koppel met mijn eigen ouders niet willen. Financieel bied het natuurlijk wel een voordeel he.

Austen

Ik kan héél goed overweg met m'n schoonmoeder, zolang ik haar niet hoef te zien  ::)

Maar, in België is er toch zo'n huwelijkscontract waarbij alle goederen van voor het huwelijk van de respectieve partner blijft, en alles tijdens het huwelijk gedeeld wordt? Nja, 't is toch verre toekomstmuziek, tegen dan zien we wel  ;)

pinky

Haha, zoiets heb ik ook met mijn schoonmoeder! Neej hoor, lief menske, maar die praat zoveel (was het niet zo dat je de grootste hekel had aan eigenschappen bij een ander die je zelf ook hebt?  :geezer:). Dus dan ga ik even naar beneden een glas drinken pakken en een uur en twee glaasjes drinken ben ik pas weer boven, omdat ik dan alle verhalen van haar schoonmoeder (hoe ironisch), haar buren etc heb aangehoord. En dat is eerlijk gezegd wel heel gezellig, maar niet zo productief als je met je werk bezig bent. Is ook een gedeelte wel mijn schuld hoor. Maar toch...

Austen

Nja, de mijne praat gewoon niet! En ik ben dat niet gewend: als er bij ons thuis iemand komt, is het meteen "neem een stoel, moet je iets drinken, vertel eens", maar daar is het zo stil  :-\ Ik voel me daar niet welkom.

Ienepien

Die mensen zijn zich misschien niet bewust, dat jij je er niet thuisvoelt?
Je hebt nu eenmal praters en luisteraars. En als twee luisteraars samen een relatie hebben, getrouwd zijn, zal er inderdaad niet veel gepraat worden.

Austen

Ze hebben gewoon een andere mentaliteit. Nuja, de stiefvader is wel heel lief en vriendelijk, en de moeder ook wel, maar ze praat gewoon niet veel. En ik vind dat raar, omdat het bij ons net omgekeerd is: mijn moeder zou bezoek desnoods taart in hun mond duwen als ze niets willen  ;D Ik ben me er wel van bewust dat zijn moeder dat niet express doet, maar dat ze gewoon zo ik, maar toch: mijn gevoel blijft...

Ereinion

Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt. Ik had hetzelfde. Maar het ligt niet aan jou. En ook niet aan hen. Jullie zijn gewoon verschillend. En helaas klikt dat niet goed. Misschien veranderd het ooit nog, dat kan best.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Austen

Gisteren is het tot een clash gekomen tussen schoonmoeder en mijn vriend! Ze was weer bezig, se... Alles wat wij deden was slecht en alles wat zijn broer en zijn vriendin doen is goed  ??? Sorry, maar die gast is een dikke profiteur, en zijn vriendin heeft misschien wel wat "kak" bij maar verstand heeft ze niet! Tegen dat meisje is mijn schoonma wél altijd vriendelijk en vertelt wél honderduit, en tegen mij nooit! Maarja, ik heb geen gelnageltjes en ik draag niet altijd schoenen met hakken, en ik haat make-up  ::) Dat meisje en schoonma zijn verslaafd aan zonnenbank en shoppen en haar blonderen  ;D Achja, ik ben maar een "boerentrien" é   :schater: But I'm proud of it!

Het beste vond ik nog dat schoonma tegen m'n vriend zei dat ze "geen frank meer in zijn huis zal steken". Lol, het is ZIJN huis, als hij verkoopt, staat zij op straat! Goed bezig, schoonmoeder, dreig maar  ::)

Ereinion

Fijn.  ::)

Maareh, wat zegt je vriend hiervan?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Austen

Hetzelfde als ik: dat ze moet stoppen met haar negativiteit tov hem (ons), en hij gaat er deze week eens een babbelte mee doen...

Ereinion

Dat is fijn, dat jullie er hetzelfde over denken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.