Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voor de mensen die goed Frans kunnen

Gestart door ChibiFirli, december 06, 2005, 03:49:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChibiFirli

http://www.asexuality.org/fr/viewtopic.php?t=432
Citeer
Bonjour,

Je m'appelle Sophie Raffin, je suis étudiante en journalisme à Paris. Je fais une enquête sur l'asexualité, pour les besoins d'un cours .
Je serais heureuse de pouvoir discuter avec des A, poser quelques questions sur leur vie, leur experience et connaitre leur avis sur l'image donner d'eux dans les medias et la société.

Etant un travail pour l'école, l'article ne sera pas publié mais sera quand fait avec le plus grand serieux. Je cherche avant tout à découvrir et comprendre les gens qui m'entourent.

Une rencontre de visue serait préférable mais un echange par mail ou téléphone est tout aussi possible.

Si vous etes interessés ou si vous souhaitez plus de renseignement sur ma demarche vous pouvez me joindre par mail syllaos@yahoo.fr.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

phate

#1
voorzover ik het begrijp. gaat het over een enquete. de vraag is hoe ons leven als asexuelen is. Het is een student journalistiek. dit is volgens mij de eerste alinea de andere begrijp ik ook niet. ze zit ook met heel veel vragen. verder corrospendentie kan via haar email of via de telefoon.

TBW

Citeer
Bonjour,

Je m'appelle Sophie Raffin, je suis étudiante en journalisme à Paris. Je fais une enquête sur l'asexualité, pour les besoins d'un cours .
Je serais heureuse de pouvoir discuter avec des A, poser quelques questions sur leur vie, leur experience et connaitre leur avis sur l'image donner d'eux dans les medias et la société.

Etant un travail pour l'école, l'article ne sera pas publié mais sera quand fait avec le plus grand serieux. Je cherche avant tout à découvrir et comprendre les gens qui m'entourent.

Une rencontre de visue serait préférable mais un echange par mail ou téléphone est tout aussi possible.

Si vous etes interessés ou si vous souhaitez plus de renseignement sur ma demarche vous pouvez me joindre par mail syllaos@yahoo.fr.

Goedendag,

Ik heet Sophie Raffin, en ik studeer journalisme te Parijs. Ik voer een enquete omtrent aseksualiteit, als opdracht van een vak.
Ik zou heel blij zijn om te kunnen discuteren met aseksuelen, om enkele vragen te stellen aangaande hun leven, hun ervaring en om hun indruk te leren kennen over welk beeld de media en de maatschappij over hen hebben.

Omdat het een schoolwerk is, zal het niet gepubliceerd worden maar zal evenwel gemaakt worden met een hoog au-serieux. Ik wil primordiaal de mensen om me heen ontmoeten en begrijpen.

Een ?live? ontmoeting heeft mijn voorkeur, maar contact via mail of telefoon is even mogelijk.

Indien u geinteresseerd bent of u wil meer info over mijn onderzoek, kunt u me contacteren op syllaos@yahoo.fr


-------

Voila.

ChibiFirli

#3
Lol ;D

Het was niet mijn vraag om het vertaald te krijgen, toch bedankt  :klap:

Was eerder om iedereen die zich geroepen voelde om een beetje te helpen, de kans te geven om het te doen. Ik bedoel, dit heeft veel minder gevolgen voor je dan een volledig artikel over jou en zo. En ergens helpt het ook de bekendheid ivm met aseksualiteit vooruit ^_^. Ik kan wel niet vloeiend genoeg frans om een telefoongesprek of zoiets te voeren :P. Ik heb ofwel gebarentaal, ofwel een woordenboek als hulp nodig ;D.

Edit:
Ze heeft ondertussen al iets teruggestuurd waaruit blijkt dat ze best ook met ons wil praten en geeft ineens ook aan in welke richting ze vragen gaat stellen. Dus iedereen die geïnteresseerd is, kan zich vrij voelen haar te contacteren ^_^.

Citeer
Bonjour Philippe,

Il n'y a pas de problème si vous préférez nous pouvons discuter par mail ou grâce à msn. C'est quand même merveilleux la technologie ;)

A travers mon article, je souhaite avant tout comprendre les asexuels. Je ne suis pas du tout dans une démarche de jugement et de curiosité mal saine.
En plus de discuter de votre expérience, je voudrais connaître votre opinion sur l'image donné des asexuels dans les médias. Comment vous vivez cette exposition médiatique? Et surtout ce que vous a apporter des forums du type de asexualité.org.
Bien sur, je vous reformulerais beaucoup plus clairement ces questions, si vous êtes d'accord pour un échange de correspondances.

Si vous avez parmi vos connaissances des personnes "A" qui seraient aussi partants pour répondre à mes questions, n'hésitez pas à leur donner mes coordonnés.

Merci beaucoup et bonne journée

Sophie
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Knoddepropje

TBW? vertaling graag :D
Als je wilt natuurlijk, ma france c'est horrible ;D

Ereinion

Het mijne ook, dus tenzij TBW als tolk op wil treden is dit niets voor mij.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

#6
Mijn poging tot vertaling  ;D

Goeiedag Philippe,

Ik heb er geen probleem mee als je dit wil bespreken via mail of msn. De technologie is beter :)
Over mijn artikel : ik wil in de eerst plaats aseksuelen begrijpen. Ik word zeker niet gedreven door vooroordelen of ongezonde nieuwsgierigheid. Over jouw ervaring : ik zou graag je opinie kennen over het beeld dat de media geeft over aseksuelen. Hoe beleef je dit? En vooral wat brengen de forums op asexuality.org je bij?
Natuurlijk wil ik deze vragen duidelijker forumuleren, als je ermee toestemt om te corresponderen.

Als je nog mensen kent die willen meewerken en mijn vragen beantwoorden, aarzel dan niet om hen mijn gegevens door te geven.

Dank je en nog een fijne dag!

Sophie


TBW


ChibiFirli

Citaat van: TheBlackWatch op december 06, 2005, 09:59:38 PM
Hazo, mijn werk wordt afgenomen?

:D
Ja, binnenkort gaan we ook cursussen geschiedenisbeginnen geven ;D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

TBW

Citaat van: ChibiFirli op december 07, 2005, 03:08:18 AM
Citaat van: TheBlackWatch op december 06, 2005, 09:59:38 PM
Hazo, mijn werk wordt afgenomen?

:D
Ja, binnenkort gaan we ook cursussen geschiedenisbeginnen geven ;D.

*wanhopige kreet*

Nooooooooooooooooooo...

Maar mijn persoonlijkheid blijft onvervangbaar.  :D

Tempesta

Ik ben blij te merken dat mijn Frans het nog doet: ik begreep alles zonder de vertaling te lezen (die zag ik pas later). En dat voor een stomme 'Ollander  :schater:.
Helaas blijft mijn Franse kennis bij lezen: ik kan nog geen zinnig gesprek voeren, dus iemand anders mag dat doen  :wave:.