Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Seks

Gestart door Digitalann, mei 19, 2008, 10:17:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Digitalann

De meeste relaties gaan stuk als men niet meer genoeg seks heeft.  Of de seks met de partner beu is.

???

petra1963

Er zijn veel meer redenen waarom relaties stuk gaan, toch ? Bij voorbeeld botsende karakters, vervreemding, mensen die uit elkaar groeien of die eigenlijk nooit goed bij elkaar gepast hebben.. Om niet te spreken van het najagen van carrieres, zorgen door geldgebrek, een partner die een ernstige ziekte krijgt, trauma's uit het verleden.. Nou ja, enzovoort...

Sexuele problemen spelen dan vaak ook een rol, maar zijn dan meer een teken dat er wat ( of veel) mis is aan de relatie. Denk ik..

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

MaankindJ

hangt er natuurlijk van af hoe belangrijk seks is voor bijde partners
en als het dan verkeerd loopt zal dat meestal zijn doordat één van de twee een hogere verwachting heeft en dus niet kan aanvaarden en geen goesting heeft om te babbelen in het ergste gevall zou ik denke
°°°every little thing is gonna be alright°°°

Ereinion

Ik heb ja geantwoord, omdat er niet bij stond om hoeveel relaties het gaat. En er zullen vast relaties mislopen om de seks. Verder ben ik het met Peter eens, er zijn ook nog veel meer redenen. En misschien dat de frustraties op seksueel gebied de oorzaak zijn van andere problemen, zodat er uiteindelijk meer mis is in een relatie.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sam

Ik heb weet niet geantwoord. Geen flauw idee. Ik heb bij anderen nog geen relaties zien eindigen vanwege de seks, maar dat kan ook zijn omdat er niet over gepraat wordt. En eigen ervaring heb ik ook niet.
Relaties met seks, bah, ik moet er niet aan denken.  ;)

fleurtje

#5
Ik heb ja geantwoord!
Het brengt zowiezo fustratie's teweeg bij het niet geven aan sex.
Een goede communicatie is zeer belangrijk.Hierbij is het geven en nemen weer een mooi sleutelwoord.
De kans dat man/vrouw vreemd gaat lijkt mij ook groter.
Natuurlijk is een huwelijk meer dan sex alleen.


Jan

Een relatie is van alles wat.
Seks is voor de één iets engs en voor de ander iets natuurlijks. Als daarin geen communicatie is dan gaat het onderwerp mogelijk een eigen leven leiden en kan het escaleren.
Dan botst er ook iets, net zoals het andere botsen in een relatie.

myra

Vaak wel maar niet altijd...Ik heb relaties gehad die stuk gingen door mijn aseksueel zijn.

Bij mijn laatste relatie had het niks met seks te maken...

pinky

Ik heb ja geantwoord. Vaak geeft het sexleven aan hoe het met de rest van de relatie gaat (vaak, dus niet altijd...). Waarmee ik bedoel dat als er ruzie is of onenigheid er minder of niet meer aan sex wordt gedaan. Terwijl als men nog wel aan sex zou doen, dat dat het bindmiddel nog zou kunnen zijn. Dus het gebrek aan sex is dan de druppel die de relatie verbreekt.
Maar ook andersom, wat ik vaak zie is dat er tussen twee mensen een sexuele aantrekkingskracht is, die beginnen dan een relatie en als dan de 'magie' van de sex is uitgewerkt/ dat een sleur is, blijkt de rest van de relatie eigenlijk ook niet zoveel voor te stellen. En dan is het ook zo over! En hoewel ze dus vol liefde een relatie zijn begonnen, hadden ze toch niet zoveel gemeen. En deze relaties duren vaak maar heel kort. Tussen de 3 en 6 maanden. Alleen dan is de officiele reden natuurlijk dat het niet klikte. Maar in feite heeft het dan nooit echt geklikt, maar is de sex niet meer genoeg om de boel bij elkaar te houden.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij of zij het om de sex (of het gebrek daaraan) heeft uitgemaakt. Blijkbaar is dat toch niet stoer om te zeggen.

Ereinion

Nee logisch, want blijkbaar ben je dan toch niet zo goed in bed en wie geeft dat nou toe?  ::)  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

@Myra
Dus kunnen de botsingen die het mogelijk fout doen lopen op alle gebieden liggen.

@Pinky
Klopt helemaal, en wat Ereinion schrijft vult het aan tot 'compleet'

pinky


Moi

Wanneer je praat over een sex-sex relatie denk ik niet dat de sex de oorzaak is dat men uit elkaar gaat... Misschien wel de uiteindelijke reden...

Sexuele partners hebben sex omdat ze zich tot elkaar aangetrokken voelen, lief hebben en gelief worden... Wanneer er dus problemen, wel of niet besproken in de relatie zijn of komen merk je dat vaak aan het sexuele contact...

1. de passie neemt af
2. de freqeuntie
3. er is helemaal geen sex meer

In een sex asex relatie ligt dit heel anders...

Daar is het sexuele nl niet de manier van liefde geven en ontvangen... Wanneer de relatie verbroken word kan dit komen door het gebrek aan sex, ook door andere redenen natuurlijk... Maar in dit geval is de meest voorkomende reden denk ik wel het gebrek aan...
Overigens denk ik dat andere zaken wel beter en meer besproken worden is dit soort relaties, vaak worden ruzies ff bijgelegd door sex en niet meer over gesproken, als de sex er niet is... dan zou de ruzie anders ook niet verdwijnen??

Wat ik dus heel erg merk is dat mijn huidige vriend en ik veel meer en beter praten dan in voorgaande relaties