Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

verder als vrienden

Gestart door dikkidik, juni 13, 2008, 06:04:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dikkidik

hallo lieve mensen
Vorig jaar heb ik hier mijn verhaal gedaan, en verteld dat ik na jaren van proberen er met elkaar over te praten en alle andere dingen, had besloten om bij mijn man weg te gaan en hopelijk als vrienden verder te kunnen. Ik dacht : laat ik even weten hoe het nu gaat.
Het was een erg moeilijke beslissing toen maar nu anderhalf jaar later weet ik dat ik de juiste beslissing heb genomen voor mezelf. De eerste maanden was erg gespannen tussen ons omdat ik nog geen woonruimte had, maar nadat ik weg ben gegaan is het eigenlijk een stuk beter geworden. We doen nog steeds leuke dingen samen, eten ook nog 1x in de week bij elkaar, helpen met klussen in elkaar huis enz, we zijn nog steeds goede maatjes. Natuurlijk weet ik niet hoe het zou gaan als ik of hij weer een nieuwe relatie zou krijgen, maar daar hebben we wel over kunnen praten, en dat zien we dan wel weer. De reden dat ik weet dat ik voor mij de juiste beslissing heb genomen komt voort uit  het feit dat hij zich er zo makkelijk bij neer heeft gelegt dat ik bij hem ben weggegaan. Alsof er een vreselijke last van zijn schouders is gevallen wat betreft het onderwerp sexualiteit en dat hij opgelucht is dat hij er nooit meer door mij mee word "lastig gevallen".  Dit doet me nog wel zeer, weten dat hij dit onderwerp zo veel erger vond dan mij te verliezen, pijn voor mij maar ook voor hem, omdat ik niet kan voorstellen hoe erg dit dan voor hem geweest moet zijn. Daarom wring ik me ook in alle bochten als mensen vragen waarom we nou eigenlijk uit elkaar zijn gegaan, "want we gaan nog zo goed met elkaar om", ik wil de echte reden niet zeggen, omdat ik hem niet wil afvallen. Ik ben bang dat er toch erg veel mensen raar zullen kijken, gewoon omdat dit zo'n onbekend onderwerp is voor vele.
Maar goed, ik heb het idee dat deze situatie zoals hij nu is,beter voor ons allebei is, ons meer rust geeft dan toen we nog samen waren. We maken in elk geval geen ruzie meer ;) en kunnen meer van elkaar hebben.
Nou dit wilde ik even vertellen, en jullie bedanken voor jullie reacties toen, deze site heeft mij erg geholpen.
groetjes :knuffel:

Ienepien

Fijn, dat het zo goed gaat, en dat je die stap heb durven nemen.
En inderdaad: wat vertel ik de buitenstaanders? Ik zou het ook niet weten.
Maar ik hoop, dat jullie hier samen een oplossing voor zoeken. :knuffel:

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

dikkidik

dank je, ook voor de lekkere :cake: en ik zal zeker nog wel deze site bezoeken. Het is toch een deel van mijn leven geworden, en ik blijf het er af en toe wel moeilijk mee hebben, maar heb het toch een plekje weten te geven. Ik vind het wel goed om af en toe eens wat te lezen hier en daar dan weer eens wat van op te steken. Jullie staan onder mijn favorieten!  :knuffel:  :wave:

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Wat goed dat je ons even op de hoogte brengt. Ik kan me voorstellen dat het een heel moeilijke beslissing is geweest voor je, maar ik ben blij dat het toch zo goed is uitgepakt en jullie nog goede vrienden kunnen zijn. Ik hoop dat jullie dat nog heel lang zullen blijven!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Jammer dat een relatie niet werkte, maar gelukkig heb je er wel een goede vriendschap aan over gehouden! En dat is ook veel waard! Fijn dat je weer even langskwam!  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.