Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Multi-culti-Nederland

Gestart door loganmanticore, juni 20, 2008, 10:36:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Ienepien

Sorry, Logan. Niet echt natuurlijk. Maar genoeg is genoeg.
We moeten wel bij ons zelf blijven, natuurlijk. Met de medelanders die we hebben. :handschudden:

Jan

Illegale zendpiraten in een tent mét een wijkagent er bij?
Dat kan natuurlijk niet, zijn het niet toevallig velddagen van legale gediplomeerde zendamateurs?

Staan er veel antenne's en hoe zien ze eruit? 

Ereinion

Je klinkt eng, Ienepien. Genoeg is genoeg? Wat mij betreft is iedereen welkom, als ze zich maar gedragen. Maar dan heb ik het over individuen, heeft niets met huidskleur te maken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Sorry, ben soms nogal rassistisch. (schrijf je dat zo?)
Lok me maar geen andere uitspraken uit, want dan schop ik vast wat mensen tegen de schenen. :-[

Ereinion

Dat zal ik dan maar niet doen. Maar ik had dat eigenlijk niet zo van je verwacht.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Sorry, ik zal het er niet meer over hebben.
En sorry, dat je beeld over mij nu aan het vertroebelen is.
Laten we maar weer op de oude voet verder gaan. :knuffel:

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Hmmm... ik vrees dat ik af en toe ook nogal rascistische dingen denk.. en meestal niet zeg. Maar laten we ook daar niet verder op in gaan.... :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Is dat rassistisch? Ik ga eerlijk zeggen dat ik donkere mannen uit de weg ga. Maar dat heeft te maken dat iets teveel donkere mannen ongevraagd aan me hebben gezeten. Ben ik dan rassistisch? In feite wel. Maar dat heeft toch met cultuur te maken. Waar ik boos op ben is de NL regering die vaak de criminelen een verblijfsvergunning geven en zij die hard ervoor willen werken niet. Ik heb er met mijn neus boveop gezeten. In het asielzoekerscentrum. En dat is hard om te zien hoor. En ik vind werkelijk dat is een vluchteling die hier komt een verblijfsvergunning krijgt, dat deze een vijfjarige proeftijd moet krijgen. Wanneer hij binnen die tijd hier de wet overtreed (zoals stelen, overvallen, inbraak etc) dat deze dan zonder pardon weer terug gestuurd mag worden. Maar dat heeft meer te maken met dat wanneer ik een gast in mijn huis heb die van mij jat, dat ik hem ook zonder pardon het huis uit zou zetten. En zo vind ik dit ook. Die mensen maken gebruik van onze gastvrijheid. En dan proberen ze het ook nog uit te buiten. Neej, dan heb je een probleem, vind ik.
In elk geval, vind ik het niet heel gek dat sommige mensen rassistisch worden.

Jan

Het hebben van een menig is in dit land nog net toegestaan en je mag je mening ook nog uiten.
Alhoewel je er nogal voorzichtig mee om moet springen.
Maar man en paard noemen als groep dat mag niet, dat heet racisme.

Ons sociale stelsel kost ons op die manier wel veel centjes en of we er allemaal mee opschieten durf ik geen mening over te geven.

Enfin, we hebben er blijkbaar geen problemen mee, de brandstof accijnsen reizen ten top en de files groeien...

Dat de hulpbehoevende mensen de grootste problemen hebben met instanties en zorgverleners dat is wel heel kwalijk. Uit besparing wordt die groep door het WMO telefonisch gedurende 3 minuten (!!!??) benaderd om de medische situatie eventjes te beoordelen en vervolgens de boel nog wat te korten.
Als ik dat stukje dan vergelijk, dan is NL op sommige stukjes Sinterklaas en op andere stukjes heel erg met de hand op de knip.
Daar zou eens wat meer balans in mogen komen!

@Pinky
Ik begrijp je gevoel volkomen... Een gast is een gast, maar hier niet hoor.. De jeugd met een andere religie roept in de steden al dat ze over een bepaalde tijd hier de baas zullen zijn.


Ienepien


pinky

sja, die jeugd. De overheidgeeft ze dat idee ook en laat het zo. Andere culturen lere bij binnenkomst hoe ze hier kunnen leven zonder iets te doen. Maar de overheid vergeet ze te leren hoe onze cultuur in elkaar zit.
Stel je komt in een ander land als (seksuele) man. En ze vertellen je in dat land hoe je aan geld kunt komen zonder ervoor te hoeven werken. Vervolgens loop je op straat en de vrouwen lopen er halfnaakt rond (in hun ogen dan he), als hoeren. Dan denk je toch in het paradijs te zijn beland en maak je daar toch volop gebruik (of misbruik) van. En ja, als mensen dan ineens erover beginnen dat het niet mag en dat jij fout bezig bent en jouw cultuur achterlijk is...eeuhm...tsja...dan zou ik ook boos worden. Eerst me in de watten leggen en als ik daar dan gebruik van maak me vertellen dat ik achterlijk ben! Hoe onrechtvaardig.
Dat is hoe zij ons land binnenkomen. Dus ik neem het deze mensen niet eens kwalijk. Doch vind ik wel dat ze niet mogen vergeten dat wij ze ook hun leven redden en dat enige bescheidenheid op zijn plaatst is. Maar dat moeten we ze dan wel DIRECT duidelijk maken! Heel duidelijk. Want nu hebben deze mensen een boosheid tegen ons gericht en gaan wij discrimineren wat die boosheid vergroot. Zie daar de visieuze cirkel...ik vind het eng!

Ereinion

Citaat van: Pinky op juni 21, 2008, 08:26:38 PM
Is dat rassistisch? Ik ga eerlijk zeggen dat ik donkere mannen uit de weg ga. Maar dat heeft te maken dat iets teveel donkere mannen ongevraagd aan me hebben gezeten. Ben ik dan rassistisch? In feite wel. Maar dat heeft toch met cultuur te maken. Waar ik boos op ben is de NL regering die vaak de criminelen een verblijfsvergunning geven en zij die hard ervoor willen werken niet. Ik heb er met mijn neus boveop gezeten. In het asielzoekerscentrum. En dat is hard om te zien hoor. En ik vind werkelijk dat is een vluchteling die hier komt een verblijfsvergunning krijgt, dat deze een vijfjarige proeftijd moet krijgen. Wanneer hij binnen die tijd hier de wet overtreed (zoals stelen, overvallen, inbraak etc) dat deze dan zonder pardon weer terug gestuurd mag worden. Maar dat heeft meer te maken met dat wanneer ik een gast in mijn huis heb die van mij jat, dat ik hem ook zonder pardon het huis uit zou zetten. En zo vind ik dit ook. Die mensen maken gebruik van onze gastvrijheid. En dan proberen ze het ook nog uit te buiten. Neej, dan heb je een probleem, vind ik.
In elk geval, vind ik het niet heel gek dat sommige mensen rassistisch worden.

Hier kan ik het ook wel mee eens zijn, want nu heb je het ook over individuen, je sluit niet meteen een hele groep uit.

Citaat van: Jan op juni 21, 2008, 08:42:10 PM
De jeugd met een andere religie roept in de steden al dat ze over een bepaalde tijd hier de baas zullen zijn.

Alle jeugd met een andere religie? Volgens mij ben je nu aan het generaliseren, Jan.

Als de Islam meer zeggenschap in Nederland krijgt, wat dan nog? Of ik met een hoofddoek loop, bepaal ik zelf wel. Nu is er een christelijke overmacht, heb ik ook geen problemen mee. Ik heb net zo weinig of zoveel met het Christendom als met de Islam. En we hebben de buitenlanders ook gewoon nodig in Nederland. Er is genoeg werk dat een Nederlander (autochtoon) niet op wil pakken, maar dat wel gedaan moet worden. Dat was ook zo toen de eerste gastarbeiders naar Nederland kwamen. En tegen de vergrijzing is het ook wel goed.

Maar oké, als Nederland te vol zou worden, zullen we dan niet alleen de 'buitenlanders' die crimineel zijn eruit gooien, maar ook alle criminele Nederlanders?

De wereld wordt steeds meer één, waarom moet Nederland dan een eilandje blijven met enkel zuivere Nederlanders? Oké grof gezegd, maar ik denk dat er genoeg Nederlanders zijn die dat diep in hun hart wel zouden willen. Maar ik vind het eng, nog niet zo heel lang geleden dacht een land niet zo ver bij ons vandaan ook over superioriteit.... (en ik wil heus niet zeggen dat er hier op het forum Nazi's zijn) Laten we gewoon leren van elkaar, er zijn altijd rotte appels, maar er is ook genoeg fruit dat na het proeven lekker zoet blijkt te zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Haha, daar ben ik het ook wel mee eens. Ik ben ookzeker niet tegen buitenlanders in ons land. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd zeggen ze wel eens. Het gaat in mijn postje louter om vluchtelingen die misbruik van onze gastvrijheid maken.
Maar ik heb genoeg buitenlandse vrienden! Één van hen is meer familie geworden dan een vriend! En dat is ook best bijzonder! En die wil ik graag hier houden. Deze vrienden werken trouwens ook hard voor hun geld...
En zoals hier in California. Kom je echt alles tegen. Helemaal super. En iedereen kan aan werk komen. Zwaar accent? Geen probleem. In de supermarkt werken zelfs doofstomme mensen. Tsja, waarom zouden die geen vakken kunnen vullen of boodschappen in kunnen pakken? En dat vind ik helemaal super!