Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Multi-culti-Nederland

Gestart door loganmanticore, juni 20, 2008, 10:36:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

We moeten wel bij ons zelf blijven. En niet opgaan in de rest van Europa.
Onze eigen gewoontes en gebruiken moeten we bewaren.
Sintemaarten, Sinterklaas, allerlei volksgebruiken, die zijn toch belangrijk?
En zéker onze taal en dialecten. >:(

Ereinion

Paasvuur en Pinksterbruidjes.

Trouwens over de taal; ik zou het wel een goed idee vinden als het een keuzevak op de middelbare school is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Oeiii. een eindeloos onderwerp....
Ik taai af, ik vind het wat ver gaan, zeker voor op dit forum.

Gelukkig ben ik slecht in talen...

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Ereinion

Ja, meer feestdagen!

Wat ik trouwens wel een goed idee vind is om in de lessen levensbeschouwing meer aandacht aan de Islam te schenken. Ik heb dat geloof ik wel gehad, maar dat was minimaal. Stap eens met een klas een moskee binnen. Ik heb dat een keer met mijn broer gedaan en ik werd heel vriendelijk ontvangen. Rondleiding gehad en er was op dat moment een feest met alleen mannen, maar ik was ook welkom om even te blijven. Ze waren ook heel respectvol naar mij, omdat ik een andere cultuur heb, hoefde ook geen hoofddoek op in de moskee zelf. Alleen de schoenen moesten uit. Dat vind ik nog belangrijker dan de taal; verplichte lessen over deze culturen. Naast de andere geloven waar over gesproken wordt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Ja, de taal vind ik ook net tever gaan. Als ik naar Turkije zou verhuizen zou ik ook gewoon Turks leren. Maar dat neemt niet weg dat ik wel mijn best doe om in verschillende talen in elk geval een paar woordjes te kunnen zeggen. Zoals hallo en tot ziens. Vinden anderen altijd leuk. Vind ik ook leuk als de Amerikanen dat bij mij proberen! Dat laat interesse zien vooral.
Maar verder, tsja...heb het al eerder gezegd...ik denk dat de regering dingen laat liggen. Ik bedoel, tegenwoordig mogen we de politie ook uitschelden, als je maar zegt dat je het vind en niet dat het zo is. Ik vind je een kl**tz*k mag je gerust zeggen. Zal de agent je er niet vriendelijker op behandelen, maar goed, hij zal er ook niets aan doen. Terwijl ik dat behoorlijk respectloos vind. Daarnaast denk ik ook dat agent zijn niet meer leuk is. Boetes voor te hard rijden etc uitdelen is ook een rotbaan. En als er dan ergens ingebroken wordt komen ze alleen kijken of de deur inderdaad geforceerd is. Maar onderzoek doen, vingerafdrukken verzamelen? Echt niet, is te duur, te ingewikkeld of lost toch niets meer op! Vind je het gek dat agenten dan op een gegeven moment ook niets meer tegen die opgeschoten jongeren doen? Ik zou ook niet zeggen dat ze normaal moeten doen als ik dan kan rekenen op een scheldkannonade of een blauw oog. En dan vind ik ook dat een politiemacht hier best wat meer macht mag krijgen.

ChibiFirli

Een passieve kennis van de taal lijkt me idd vrij handig.

Voor mij ligt het ongetwijfled iets anders, aangezien ik gewend ben aan een multitaal omgeving (brussel) en we zijn allemaal gewend dat we in onze eigen taal kunne spreken indien nodig. Uiteraard spreken we ook in elkaars taal om gewoon wat te oefenen.

Mensen verplichten de taal te leren gaat wss niet werken, het is beter om een basis aan te bieden en dan proberen de mensen met elkaar in contact te brengen. Ik heb 8 jaar Frans gehad in de school. Ik heb de laatste 6 maanden meer Frans geleerd dan ik ooit op school geleerd heb. Ik ben het vooral eens met loganmantcore's acties: gewoon met de mensen spreken, net zoals je met andere mensen spreekt. Taal is natuurlijk wel een barrière, maar zoals kinderen ons leren, is het geen onoverkomelijke barrière ;D. Dat gezegd zijnde is het niet altijd even makkelijk met andere groepen van de bevolking in contact te komen. Ik moet toegeven dat ik geen mensen kende uit Wallonië voordat ik begon te werken. Maar ik blijf er bij dat contact tussen de groepen mensen bevorderen naar mijn mening het beste resultaat zal geven naar onderling begrip en integratie toe.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Ereinion

Dat denk ik ook wel. Misschien dat het daarom in dorpen beter lukt dan in steden? Althans, dat idee heb ik. In de steden zijn de mensen toch wat meer op zichzelf, denk ik.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.