Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

een nederlandstalige website over nonlibidoisme

Gestart door myra, juli 08, 2008, 06:55:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sismo

Vind ik ook! Waarschijnlijk liep het hier ook niet meteen storm? (daar was ik nog niet bij...)
Dat van de Vriendin klopt wel!  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Heb aseksualiteit eens op wikepedia opgezocht, er staat geen link naar ons forum bij. Heb geprobeerd om een link toe te voegen, maar de automatische 'bot' verwijderde die link direct. Het komt waarschijnlijk doordat ik daar geen account heb...

bebe


Ienepien


bebe


Stev

Citaat van: loganextreme op juli 14, 2008, 10:54:11 AM
mensen die eventueel hun account daar zouden willen stopzetten hebben daar nu dus de mogelijkheid toe.

En het is me nog gelukt ook!  :)

Dus de moderatoren zijn zeker actief daar op het forum!  :klap:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Stev

Ik heb me aangemeld om een PM naar Henk en Frodo te sturen en hen op ons forum attent te maken (Henk heeft me zelfs bedankt  :)  )  maar kon mijn profiel oorspronkelijk niet opheffen. Gelukkig heb jij het voor me uitgezocht!  :klap:   ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: loganextreme op juli 16, 2008, 11:05:00 AM
ja vind ik ook.

wikipedia staat vol van kleine onwaarheden en als ze dan eens een keer een goede link op hun site kunnen krijgen verwijderen ze hem :banghead:

Kun je er niet stiekem omheen door een link naar onze FAQ neer te zetten? Dan komen de mensen misschien niet direct op dit forum, maar met een klein beetje inventiviteit kunnen ze ons dan alsnog vinden. Of zouden de wikibots en -mods daar niet intrappen  ???
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik ga me niet op het andere forum aanmelden, maar vind het wel goed dat er twee fora zijn. De mensen die zich hier niet thuis voelen (omdat wij toch met z'n allen een stempel op dit forum drukken) kunnen dan misschien daar terecht. En andersom natuurlijk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Rhapsody

#54
Bedankt voor de link! Nu kan ik eigenlijk beter zeggen dat ik een non-libidoist ben dan een a-seksueel. Maar het 'in een hokje stoppen' vind ik nog steeds vervelend.

Op Hyves vond ik Geraldin Levi Joosten van-Vilsteren, ze is lid van allemaal lesbische Hyves, dat vind ik toch enigszins curieus voor een non-libidoist (niet aanvallend bedoeld). Maar ja, ik bemoei me liever niet met andermans seksleven, maar toch vond het wel opmerkelijk. Er is ook een a-seksuelen Hyves (waar ze niet lid van is, ik ook niet trouwens lol). Ik heb de ballen niet om er lid van te worden. Ik ben bang dat m'n vrienden erachter komen en er geen begrip voor zullen hebben. Veel vrienden van mij zien als enig nut in hun leven seks. Kunnen we allemaal meteen maar zelfmoord plegen.. -.- Jammer. Sorry, ik ben de laatste tijd enigszins gefrustreerd. Onwetendheid is het allerergste wat er is in de wereld.

petra1963

Ik vind het ook wel enigszins curieus dat Geraldine enigszins heel uitgesproken is over wie in haar ogen een echte non-libidoist is. Dat heeft ze heel precies gedefinieerd. Terwijl ze anderzijds op het lesbische vlak heel actief is. Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe een en ander zich tot elkaar verhoudt.
Ook vraag ik me wel eens af wie er behalve Geraldine nog meerin haar definitie van non- libidoisme valt.

Maar goed, dat is allemaal verder haar zaak.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Citaat van: Rhapsody op december 04, 2008, 09:32:36 PM
Bedankt voor de link! Nu kan ik eigenlijk beter zeggen dat ik een non-libidoist ben dan een a-seksueel. Maar het 'in een hokje stoppen' vind ik nog steeds vervelend.


Wat is volgens jou het verschil tussen non-libidoist en aseksueel? Of vind je het woord gewoon mooier?

Over Geraldine : Het is echt wel mogelijk om je tot vrouwen emotioneel aangetrokken te voelen, en toch aseksueel te zijn...Mss wil ze ook sympathie met een andere "minderheidsgroep" uitdrukken door lid te worden van lesbische clans?
ik weet het niet hoor, ik redeneer maar mee...:)

petra1963

Het kan heel goed zijn dat ze zich inderdaad emotioneel tot vrouwen aangetrokken voelt !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rhapsody

#58
Citaat van: myra op december 04, 2008, 10:36:46 PM
Citaat van: Rhapsody op december 04, 2008, 09:32:36 PM
Bedankt voor de link! Nu kan ik eigenlijk beter zeggen dat ik een non-libidoist ben dan een a-seksueel. Maar het 'in een hokje stoppen' vind ik nog steeds vervelend.


Wat is volgens jou het verschil tussen non-libidoist en aseksueel? Of vind je het woord gewoon mooier?

Over Geraldine : Het is echt wel mogelijk om je tot vrouwen emotioneel aangetrokken te voelen, en toch aseksueel te zijn...Mss wil ze ook sympathie met een andere "minderheidsgroep" uitdrukken door lid te worden van lesbische clans?
ik weet het niet hoor, ik redeneer maar mee...:)

Nee haha. :P
Wat mij op valt op dit forum is dat toch veel mensen seks hebben gehad en behoefte hebben aan een relatie. Ik heb dat (jammer genoeg) nooit gehad, ik wil echt alleen zijn. Het is lastig om uit te leggen, wat ik over non-libidoisme heb gelezen is dat mensen die dus non-libidoist zijn nooit een libodo hebben gehad, echt geen seks willen of willen masturberen. Ik kan me daar erg mee identificeren, ook met aseksualiteit, uiteraard geen twijfel mogelijk.

Jammer genoeg kan niemand even een kijkje in elkaars hoofd en ziel nemen, dat zou wel makkelijker zijn.

Ik ben zelf verliefd geweest op een meisje, ik voel me enorm aangetrokken tot meisjes/vrouwen emotioneel, dus dat is het probleem echt niet.

Maar ik ben absoluut niet seksueel tot ze aangetrokken. Ik ben naar verschillende COC feesten geweest de afgelopen jaren omdat ik dus dacht dat ik lesbisch was, alleen omdat ik 1 keer verliefd ben geweest op een meisje (zonder seksuele gevoelens voor haar dus). Ik voelde me vreselijk op die feesten, zelfs tot een punt dat ik door de ervaringen die ik daar had enorm ben afgevallen later. Ik voelde me zo depressief, waarom voel ik me nergens op mijn plek, waarom voel ik me niet zo als die andere meisjes. Die met elkaar zoenen, en naar de wc gaan om daar seks te hebben.. wat is er mis met mij? Ik vond geen enkel meisje interessant al die jaren dat ik naar homo en vrouwenfeesten ben geweest. Het was afschuwelijk, nu heb ik mijn plek gevonden, mijn identiteit, ik ben niet de enige het is zo fijn. Een zware last is van mijn schouders sinds ik dit forum heb ontdekt. Ik wil dus nooit meer naar die vrouwenfeesten, ik heb daar geen behoefte aan. Ik vond het, en dit is mijn persoonlijke ervaring natuurlijk, 1 grote oppervlakkige gebeurtenis, iedereen wou scoren. Dus dan vraag ik me af, als non-libidoist is daar toch niets aan?

Dit is mijn ervaring, het maakt mij niet uit wat Geraldine doet in haar prive leven, ik kon het gewoon niet laten het even op te merken.

myra

Het is idd zo dat een aantal van ons seks hebben of seks hebben gehad, maar dat wilt nog niet zeggen dat ze daarom ook seksuele aantrekkingskracht voelden of een libido hadden. Ik had persoonlijk seks binnen mijn eerste relatie (nu ja, was maar een korte) omdat ik dacht dat dat moest en omdat mijn partner dat wou, maar ik voelde zeker geen aantrekkingskracht of lust. Als het aan mij lag was er niks gebeurd. :) Dus aseksueel zijn is voor de meesten hier ook geen libido hebben...

Ik herken me erg goed in wat je schrijft...ik voel me soms ook emotioneel aangetrokken tot vrouwen, maar wil nooit aan hun lichaam prutsen of zoenen, die seksuele aantrekkingskracht is er gewoon niet.