Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wist je dat...

Gestart door Brummetje, september 02, 2008, 07:00:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FlowerPower

Ik had gisteren een 'vrolijk kerstfeest'. Ging er echt met tegenzin naartoe en het is dan ook enorm tegengevallen. Vandaag moest ik gewoon gaan werken.

myra

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 26, 2011, 01:53:49 PM
Dat blijft inderdaad lastig. Maar aan de andere kant moet je je ook realiseren dat al die familiebijeenkomsten van buitenaf misschien erg leuk lijken, maar ondertussen zitten er vaak een hoop mensen bij elkaar die veel liever ergens anders zouden willen zijn.
Een ander voordeel van alleen zijn is dat je niet elk jaar met je partner moet beslissen bij wiens familie eerste kerstdag wordt gevierd en dat je dus ook niet twee dagen achter elkaar op verplicht familiebezoek moet. Ik vier eerste kerstdag met de familie en tweede kerstdag is altijd een heerlijk rustige dag waarop ik niets hoef te doen. Daar zijn er veel te weinig van in een jaar, dus dat maakt tweede kerstdag ook altijd een leuke dag voor mij.

klopt wel, Jovi...Toen mijn oma nog leefde en we daar kerstfeest vierden, was ik niet alleen, maar was het een erg geforceerde bedoening... was ook niet echt leuk...ik denk dat ik Kerstmis gewoon niet leuk vind  :P...Met Nieuwjaar heb ik minder problemen...Dat kan ik meer als een gewone dag zien ;)

FlowerPower

Myra, daar ben ik het helemaal mee eens!
Ik vind dat ook zo geforceerd, en je moet vriendelijk zijn tegen elkaar omdat het Kerstmis is, terwijl je de rest van het jaar die mensen niet hoort of ziet. Vind dat verschrikkelijk en ben ook blij dat deze dag weer achter de rug is.

myra

Citaat van: FlowerPower op december 26, 2011, 11:42:53 PM
Myra, daar ben ik het helemaal mee eens!
Ik vind dat ook zo geforceerd, en je moet vriendelijk zijn tegen elkaar omdat het Kerstmis is, terwijl je de rest van het jaar die mensen niet hoort of ziet. Vind dat verschrikkelijk en ben ook blij dat deze dag weer achter de rug is.

ja, en dan vraag je je af waarom mensen zich vasthouden aan die traditie he...niemand vindt het echt leuk in zo'n geval... >:(

Lama

Tsja, je kan ook gewoon lekker dom spelletjes spelen met je neefjes, broertje en zwager en mekaar vreselijk uitlachen om de domme dingen die je doet met iets te weinig bloed in je alcohol. Zeker omdat ik niet drink en vaak de enige nuchtere ben. En heb een I-phone gekregen van mijn ouders omdat ik naar verwegistan ga en ze wel willen dat ik kan skypen. Tweede kerstdag met mijn zusjes schoonfamilie doorgebracht. Best gezellig, maar not my people really. Desondanks niet verkeerd hoor. Uiteindelijk is het ook maar de lading die je eraan geeft. Als ik lekker thuis had gezeten was het ook goed geweest. Mensen vinden vaak dat ze met kerst niet alleen kunnen zijn omdat het zielig is ofzo. Maar dat is ook maar wat je er zelf bij bedenkt. Ik vind dat je vooral datgene moet doen waar je zin in hebt en als dat lekker alleen thuis rommelen is moet je dat vooral doen. Vriendin van mij was blij met de vrije dagen want nu kon ze tenminste alle strijk wegwerken. Ik bedoel maar!

Jovi_Hobbes

Kijk, dat is nog eens een nuttige besteding van de kerstdagen  :klap:
Ik denk dat mensen gewoon veel te hoge verwachtingen van kerst hebben. IEdereen moet bij elkaar zijn, niemand mag alleen zijn en het moet gezellig zijn. Zo werkt het natuurlijk helemaal niet. Hoewel ik weet dat het niet leuk is om alleen te moeten zijn als je er niet voor kiest, vind ik dat gedoe over niet alleen mogen zijn met de kerst ook weer dubbel. Als je alleen woont dan ben je heel veel dagen in het jaar alleen, maar met kerst vindt iedereen dat dan opeens een probleem  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

FlowerPower

Ik vind dat nooit een probleem. Ik zou veel liever alleen thuisgebleven zijn met kerst. Maar ik moest mee van mijn ouders -.-
Heb dus een hele dag lopen balen, omdat ik echt geen zak zin had om ook nog maar 1 uur door te brengen met die k*tfamilie waar ik niks aan heb! Ja foute cadeau's natuurlijk...wat wil je als je wat moet kopen voor iemand die je niet kent...

Binnenkort op oudejaar moeten we er weer naartoe  :(, maar dan niet zo lang, want daarna hebben we afgesproken met vrienden, gelukkig!

Lama

@ Jovi, helemaal mee eens. Ik kan ergere dagen bedenken om alleen thuis te zitten! Heb ik zelfs meegemaakt, dus met kerst een dagje thuis... geen probleem. Was allang blij dat ik pas einde van de middag had afgesproken en de ochtenden heerlijk rustig aan kon doen en lekker nietsen.

myra

Citaat van: myra op november 20, 2011, 10:17:56 PM
hm, nu zie ik iets over een thuiscursus 'medische terminologie'...tempting...je bent niks met het diploma op zich, maar  lijkt me zo interessant om meer over te weten...

na enkele b- post perikelen heb ik nu eindelijk de cursus medische terminologie in handen :) Ben benieuwd om bij te leren!

Jovi_Hobbes

Leuk! Veel succes ermee  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Als we je moeten ondervragen, laat maar weten ;)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Dutchamoeba


petra1963

Mijn scootmobiel ( mijn nieuwe dus!)  weer kapot is.. GRR !  :banghead:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Dat heb je met moderne technologie.... Je kan beter een ouderwets karretje nemen, getrokken door een hond ofzo. Die gaat niet stuk :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Dutchamoeba

Een hondenslee! Met een stuk of dertig van die ADHD-honden, ach, hoe heten ze toch, o ja, Jack Russeltjes om de kar te trekken (letterlijk...). Dan kom je wel vooruit!