Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Types van relatievorming

Gestart door TBW, oktober 24, 2005, 12:23:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bman

Volgens mij zit ik ergens tussen B en D in.

Linny

als ik het zo lees, ben ik denk ik toch een B, denk ik.

Dutchamoeba

Ik ben gewoon van A tm Z gelukkig in mijn relatie! ;D

myra


Zonnekind

Hoe mooi! Wanneer gaan jullie een samen-zijn-feestje organiseren? Ik wil :cake: ! ;)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Linde

Citaat van: kiki op juli 19, 2009, 08:50:08 PM
Ik ben een absolute D.

Ik houd wel van knuffelen, maar gewoon, als ik met iemand lief en leed deel hebben ze bij mij een plekje in mijn hart. Een romanticus ben ik absoluut niet, ik kan wel een sfeer creeren maar als het kaarsje op is dan....tja dan steek ik toch een nieuw aan. En ook met kerstmis zet ik wel een kerstboom op een nepperd, maar ik ben wel bezig met hem leuk aan te kleden. Maar daar houd het toch wel op. Ik ben ook wel eens bij een vriendin blijven slapen, maar ik ontwijk in bed ieder kontakt en uiteindelijk lag zij dwars op haar tweepersoonsbed en ik op het houten randje zonder ook maar 1 minuut geslapen te hebben  :schater: :schater: het gaat dus echt niet, terwijl ik niks seksueels met haar had.

Ik heb er voor mij ook wel een bepaalde visie op.

Ik ben eens onder behandeling geweest van een haptonome. Zolang ze niet aan me trok en duwde ging het goed, we hadden veel goede gesprekken.
Zij legde me het zo uit:
In je leven ga je kontakten aan met anderen, je gaat allebei je eigen pad op dat  pad ontmoet je mensen. Met de een is het een vluchtig kontakt en met de ander duurt het kontakt langer. Je geeft en neemt van de ander wat die nodig heeft, zolang als dat nodig is, dan verlaat je het pad om vervolgens weer iemand tegen te komen waarmee je ook van elkaar neemt en geeft totdat je leven ten einde is. Bij de een duurt dat langer dan bij de ander.
Maar ieder heeft zijn eigen pad te gaan.

groetjes

kiki



Ik ben het helemaal eens met de haptonome. Mooi gezegd. Intrigeert me wel zo'n bezoek aan een haptonoom. Zou ik misschien ook eens kunnen doen. Het kan misschien blokkades losmaken.

Koffie

Ik ben een B'tje met de laatste jaren D-neigingen, maar ik denk dat die meer te maken hebben met andere factoren dan aseksualiteit.

Ik word wel verliefd (tot een paar jaar terug in elk geval) en ben dus kennelijk een romanticus, maar daar heb ik allerlei associaties bij over zwoele muziek en kaarslicht, waar ik niet op tegen ben, maar wat ik ook niet mis als het er niet is. Geestelijk contact in een relatie en knusheid, dat vind ik belangrijk.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

_dystopian_

Enorm pseudowetenschappelijk...  de sociale werkelijkheid omtrent relatievorming is echt wel complexer als dit en hangt ook wel af van welk paradigma je volgt natuurlijk!
MAAR, genoeg de pret bederft (voelde even de plicht dit te melden) :p!

D hoofdzakkelijk
B heel soms
C sluit de kans niet uit
A zal nooit realiteit worden

Jovi_Hobbes

Citaat van: _dystopian_ op oktober 18, 2012, 05:37:48 AM
Enorm pseudowetenschappelijk...  de sociale werkelijkheid omtrent relatievorming is echt wel complexer als dit en hangt ook wel af van welk paradigma je volgt natuurlijk!

Nieuwe lijstjes zijn natuurlijk welkom  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

_dystopian_

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 20, 2012, 02:31:59 PM
Citaat van: _dystopian_ op oktober 18, 2012, 05:37:48 AM
Enorm pseudowetenschappelijk...  de sociale werkelijkheid omtrent relatievorming is echt wel complexer als dit en hangt ook wel af van welk paradigma je volgt natuurlijk!

Nieuwe lijstjes zijn natuurlijk welkom  ;)


Een van mijn eigen favorieten: http://www.youtube.com/watch?v=1rOgqwD2OjQ

Jinny

Mijn meisje een type B, ik een type C. (en dat botste vroeger (en nog wel eens))

Jovi_Hobbes

Citaat van: _dystopian_ op oktober 20, 2012, 07:06:55 PM
Een van mijn eigen favorieten: http://www.youtube.com/watch?v=1rOgqwD2OjQ

Ik zit nu op 5 minuten en hij heeft nog steeds niets concreets gezegd  ???
Waar gaat deze theorie heen?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

_dystopian_

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 21, 2012, 03:25:06 PM
Ik zit nu op 5 minuten en hij heeft nog steeds niets concreets gezegd  ???
Waar gaat deze theorie heen?

Om symbolisch interactionisme samen te vatten heeft hij meer als een uur nodig. Ik ga het hier ook niet volledig uittypen (even ook echt geen zin in :p). Het is een sociologisch paradigma dat ook best veel over relatievorming zegt.

Jovi_Hobbes

Ik zag inderdaad nog meer filmpjes van hem.
Gelukkig hebben we Wikipedia, dat scheelt jou een hoop typen: http://en.wikipedia.org/wiki/Symbolic_interactionism
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

anonymous