Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Types van relatievorming

Gestart door TBW, oktober 24, 2005, 12:23:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sismo

Ik kan het echt niet helpen! Die stomme mannen ook.....waarom worden ze dan ook verliefd?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Dat is de natúúr, Sismo.
De mensheid is (de meeste tenminste) gemaakt om als koppel door het leven te gaan, en als eerste krijg je dan de verliefdheid.
Maar weet je wel zeker, dát die mannen verliefd waren? Misschien wilden ze wel gewoon wat vriendschap en tijdverdrijf. :-\

Sismo

Ja, dat weet ik zeker...
De natuur heeft mij anders niet geleerd hoe daar mee om te gaan.... :-\
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Misschien heb je daar wel cursussen voor?
Of zit je ook nog in je emotionele pubertijd, en is je Adinges ook nog niet goed ontwikkeld? ;D

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

O ja, daar hadden Peter en ik het zaterdag over, dacht ik. Maar ik weet niet meer waar. In welk onderwerp. :-\

petra1963

Ik weet het nog wel.. We hadden het over de amygdala, een amandelvormig deel van je hersenen, dat een belangrijke rol speelt bij je emoties. Bij verliefdheid, liefde, angst enzovoort. Maar in welk topic ? Dat weet ik niet meer. Dus Sismo; dat is je Adinges !

En ja, mensen die verliefd op je worden zonder dat je dat zelf bent, kan heel onhandig zijn... :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Ja! Dat had ik wel gelezen! Ik ga het opzoeken.....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

Citeer--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet dat die de emoties van een mens regelt. Of daar in ieder geval een belangrijke rol in speelt. Ik heb het woord net in 'wikipedia' opgezocht, maar dat stuk was te technisch.. Ik kon het niet lezen..En er is nu een hoop onderzoek naar de werking van de amygdala. Want die schijnt heel veel emoties te beïnvloeden...
Gevonden! Wel de moeite waard om meer over te weten/opzoeken!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ere

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 25, 2007, 07:07:55 PM
Als ik het zo bekijk dan moet ik misschien terugkomen op wat ik ooit heb gezegd. Ik ben een type B, maar gedraag me volgens mij als type D. Ik denk dat ik een type B met bindingsangst ben ofzo.

Volgens mij plaats je jezelf na een tijd alleen leven vanzelf onbewust in het hokje D.
Je droogt jezelf  bij uitblijven van relaties als het ware uit.
Althans zo voel ik het zelf.

De grap was dus idd. verkeerd overgekomen Ienepien?....sorry  :handschudden:

Ienepien


Jovi_Hobbes

Citaat van: Ere op december 26, 2007, 01:16:37 PM
Citaat van: Jovi_Hobbes op december 25, 2007, 07:07:55 PM
Als ik het zo bekijk dan moet ik misschien terugkomen op wat ik ooit heb gezegd. Ik ben een type B, maar gedraag me volgens mij als type D. Ik denk dat ik een type B met bindingsangst ben ofzo.

Volgens mij plaats je jezelf na een tijd alleen leven vanzelf onbewust in het hokje D.
Je droogt jezelf  bij uitblijven van relaties als het ware uit.
Althans zo voel ik het zelf.


Zo zou het ook kunnen zijn, maar bij mij is het eerder dat ik op zich wel een "romantisch" figuur ben, en dus een type B, maar net als Sismo raak ik helemaal gestresst als iemand ook maar enige interesse in mij toont. Waardoor ik me dus gedraag als een D.

@Sismo, dus eigenlijk nog steeds geen twijfel dat ik een B ben, maar ik gedraag me als een mutserige D  ;)

Citaat van: Sismo op december 25, 2007, 10:35:16 PM
Die stomme mannen ook.....waarom worden ze dan ook verliefd?

Hé, inderdaad! Ik zou best een relatie aankunnen met iemand die niet verliefd is op me  :-X
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Wat versta je dan onder een relatie hebben? Als je spreekt over een relatie zonder verliefd te zijn, heb je het dan niet over gewoon vriendschap?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien

Bij een relatie hóórt toch dat heerlijke verliefd zijn?

(jullie zijn toch écht wel een stelletje mutsen, hoor) :schater:

petra1963

Hoort verliefd zijn bij een relatie ? Voor mij niet hoor.. Tja, dan zal ik ook wel een vreselijke muts zijn.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)