Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Types van relatievorming

Gestart door TBW, oktober 24, 2005, 12:23:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koffie

Je kunt via Imgur ook gewoon doorlinken naar hier, je hoeft het hier dan niet te uploaden. Dat is zelfs beter, dan kost het het forum geen ruimte. ;)

Die A en B types e.d. zijn trouwens iets anders dan ik gewend ben via Aven te hanteren. Is niet erg, het was voor mij alleen even verwarrend.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

charlie1972

Citaat van: Freakshow op oktober 12, 2013, 10:22:52 PM
Ik ben een B-tje. :)

Zelf zou ik voor de volledigheid de "9 vormen van intimiteit" erbij halen, omdat ik onbegrijpelijk schijn te zijn voor seksuelen.

Emotionele intimiteit
Psychologische intimiteit
Intellectuele intimiteit
Seksuele intimiteit
Lichamelijke Intimiteit
Spirituele intimiteit
Esthetische intimiteit
Sociale intimiteit
Temporele intimiteit

Waarbij ik bijna geen drang heb tot seksuele intimiteit, maar wel ontzettend veel behoefte heb aan zowel fysieke intimiteit als emotionele intimiteit.
En dit schijnt dus bizar te zijn... want ik wil heel graag knuffelen of massages geven/ontvangen of lekker samen douchen en vooral oneindig vaak horen dat ik mooi en aantrekkelijk ben.
Maar zodra iemand me seksueel wilt stimuleren of dat zelf verwacht, wil ik heel hard wegrennen.
En dat is nou net die seksuele intimiteit, ik zie dat gewoon echt niet als "genot" of als iets dat ik zou willen delen, bah.

Spirituele intimiteit heb ik overigens ook niets mee, maar daar klaagt bijna niemand dan weer over. ::)

Ik kan me vinden in alle intimiteiten behalve de sexuele en lichamelijke...fijn dat er ook de spirituele intimiteit tussen staat want zoals ik het noem de geestelijke verbondenheid en of je echt een connectie met iemand voelt qua praten gevoel en interesse heb ik altijd belangrijker gevonden dan seks. Eigenlijk heb ik in het begin van een relatie altijd seks gehad voor de ander en daarna verzon ik steeds smoesjes en uitwegen...nu durf ik eindelijk te zeggen dat ik a sexueel ben en erg blij dat ik vandaag dit forum heb gevonden...je denkt vaak dat jij de enige bent vooral als je alle tv programma's moet geloven dan is het heel gek dat je niet van intimiteit (althans lichamelijk)houdt. Ik vind het persoonlijk gek dat mensen seks kunnen hebben zonder enige verbondenheid of verliefdheid maar puur uit lust...gaat er bij mij echt niet in.  :o

AceOfWands

Ik ben diep van binnen wel een B'tje want ik kan verliefd zijn en dan voel ik wel la la la vlindertjes en een verlangen om met diegene te zijn, dingen te delen, leuke dingen samen te doen enz. En ook wel wat verlangen in fysiek contact. Maar in de praktijk vooralsnog helemaal D (want het voelt tot nu toe nooit goed omdat de verliefdheid alleen op afstand voorkomt of simpelweg ontbreekt). En met een klein beetje C in fantasie/op afstand (in de praktijk gaat dit ongelooflijk lastig worden).

Ik ben voor mijn gevoel grey ace maar in de praktijk eigenlijk een aro ace doordat het nooit echt goed voelt of als relatie voelt ofzo ::)

Moonstone


AASS

Denk B en D?

Verschil tussen een relatie en vriendschap zit amper verschil voor mij.
Romantische gevoelens ken ik wel, maar zie het vooral in films/series.
In het echt voel ik het niet echt (misschien als de definitief iets duidelijker is?)

HSP-ertje


Bloem


Wenneke

Ik denk dat ik wel echt het type B ben.
Ik heb totaal geen seksuele aantrekking en totaal geen behoefte aan seks. Ik word ook niet verliefd.
Wel is het zo dat ik me aangetrokken kan voelen tot zowel mannen als vrouwen, behoefte kan hebben aan zoenen en behoefte heb aan niet seksueel fysiek contact. Knuffelen, een hand op je been of rug enz

Koffie

Ah je had het al gevonden. :) Ik deelde in een reactie op je vraag net de link naar deze informatie. :)


Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Wenneke

Citaat van: Koffie op augustus 23, 2023, 12:46:16 PMAh je had het al gevonden. :) Ik deelde in een reactie op je vraag net de link naar deze informatie. :)



ja dank je wel  :)

Dame blanche