Auteur Topic: introvert/extravert?  (gelezen 21399 keer)

Erik7494

• Amoeba Colony
  • *
  • Sapere Aude
Re:introvert/extravert?
« Reactie #45 Gepost op: oktober 16, 2017, 01:11:08 pm »
Ik ben behoorlijk introvert, altijd al geweest ook. Vroeger ook heel verlegen, maar in dat opzicht ben ik tijdens en na mijn studietijd wel veranderd.

Ik kan goed sociaal functioneren, als ex-diplomaat ben zelfs een goede netwerker (omdat daarbij juist luisteren zo belangrijk is, niet spreken) en heb -met hulp- geleerd om in het publiek te spreken. 

Maar sociale interactie kost energie, en voor elk uur dat ik sociaal ben heb ik minstens dezelfde hoeveelheid alone-time nodig om bij te komen. Ik vind alleen zijn dan ook helemaal niet erg. Mijn avonden en weekenden spendeer ik het liefst alleen in alle rust, en ook vakanties en reizen doe ik altijd alleen.
“Having no destination, I am never lost.”-Ikkyu Sojun

Fricai

• Administrator
  • AVENger
  • My Way
« Reactie #46 Gepost op: oktober 16, 2017, 01:48:27 pm »
Citaat
Maar sociale interactie kost energie, en voor elk uur dat ik sociaal ben heb ik minstens dezelfde hoeveelheid alone-time nodig om bij te komen.

Dat is denk ik een goede verwoording voor wat veel introverte mensen ervaren! :) Ik herken me er ook wel in. Maar zo zelfstandig als jij bent zou ik ook weer niet willen/kunnen zijn, denk ik.

Mandalore

• Junior Member
  • *
« Reactie #47 Gepost op: maart 31, 2018, 10:07:55 pm »
Ik ben ook heel erg introvert. Graag op mezelf en ik heb echt tijd nodig op te laden. Small talk is gewoon niet mijn ding en de dingen die ik doe, doe ik liever alleen.
In mijn enige relatie ooit was dit een groot probleem. Ik word gewoon niet blij van continue mensen om me heen.
Dus ik wil waarschijnlijk nooit meer met iemand samenwonen.
Grappig dat hier de MBTI test wordt besproken.
Ik ben INFP en tevens een HSPer. :)

AceVentura

• Administrator
  • AVENissimo
  • Alrighty then!
    • Mijn wiki pagina
« Reactie #48 Gepost op: april 01, 2018, 11:34:43 am »
Mijn MBTI voorkeur is ISTJ, waarbij ik bijna op het uiterste puntje van introvert zit.

Kleine noot:
Je bent niet je MBTI type, het is je voorkeur. Met oefening/inspanning kan je ook de andere types in je oproepen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Luigi

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: april 01, 2018, 06:31:26 pm »
Introvert ;)