Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

KRO TV zoekt gast over a-seksualiteit

Gestart door MissFriesland, november 18, 2008, 03:03:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissFriesland

Bij voorbaat excuus dat ik op jullie forum ben beland, terwijl ik niet asexueel ben. Ik ben hier als journalist  8), omdat ik een gast zoek voor een serieus tv-programma van de KRO.

Ik werk voor het nieuwe programma In de Schaduw van het Nieuws, vanaf a.s. zaterdag op tv, prime-time Nederland 2. Voor een uitzending in december zoek ik gasten die te maken hebben gehad met een dilemma, een worsteling, qua (seksuele) identiteit in hun relatie. Nu dacht ik aan a-seksuelen, omdat het me best wel lastig lijkt. Je houdt bijv. van iemand, bent verliefd, maar je houdt niet van seks. Hoe geef je dan je relatie vorm. Natuurlijk draait een relatie niet om seks, maar om liefde, geborgenheid en vriendschap, maar voor veel mensen is seks ook een belangrijk onderdeel. Zou je hierover op tv durven praten, in een serieus en integer gemaakt programma? Dan zou ik graag met je spreken. In eerste instantie via de telefoon, daarna kom ik bij je thuis langs om nader kennis te maken.

De tv-opnames zijn (waarschijnlijk) op 13 december, en je zit aan tafel met 2 andere gasten. Er is geen publiek aanwezig en je krijgt uitgebreid tijd om je verhaal te vertellen. Ons doel met de uitzending is om mensen thuis iets wijzer te maken over waar andere mensen mee worstelen, en hun keuzes invoelbaar te maken.

Ik benadruk nog even dat ik mensen zoek die op dit moment een relatie hebben, maar waarbij jij of jullie wel enige problemen overwonnen hebben. (samen of in jezelf) Misschien zat het grootste dilemma wel in het aangaan van een relatie. Ook dan hoor ik graag van je.

Hartelijke groet en ik hoop van je te horen via mail geertje.algera@kro.nl of via telefoon 035-6713677 of 06-24231170.

Geertje Algera
(overigens hou ik erg van :cake:)

Ienepien

Hallo Geertje. Dan zal ik je maar even een  :cake: toestoppen.
Ikzelf val buiten je doelgroep, al post ik hier wel veel. En ik zou niet dúrven op tv.
Maar ik vind het wel wat voor Ereinion of Stev. :-\

Ereinion

Ja dat dacht ik al.  :D

Welkom Geertje! Ook van mij een stukje  :cake:
Je excuses zijn trouwens nergens voor nodig. We hebben meer niet-aseksuele leden en dat is juist erg leuk.

Maar jij kwam met een missie. Geweldig dat je in het programma aandacht wil besteden aan aseksualiteit. Ik sla over, om meerdere redenen. Ik heb al een aantal keren meegedaan aan interviews en ik wil niet steeds hetzelfde verhaal naar voren brengen. Je zegt ook dat het gaat om een koppel dat problemen heeft overwonnen in de relatie. Natuurlijk heeft mijn aseksualiteit wel voor wat problemen in de relatie gezorgd, maar ook niet echt heel veel. Dus ben ik bang dat ik in een dergelijk gesprek een compleet verkeerd beeld van de relatie zou geven; alsof het een enorm probleem is, terwijl het dat nooit geweest is.

Ik wens je heel veel succes met het vinden van iemand. Mocht dat niet lukken, dan kan ik altijd nog een nieuwsbrief versturen naar alle leden. We hebben namelijk veel leden die na het aanmelden hier nooit komen lezen, maar die bereik je wel met een dergelijke nieuwsbrief.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Welkom Geertje  :cake:  :cake:

Wat een goed initiatief  :klap:  Ik hoop dat er iemand te vinden is die wil meewerken. De ervaring leert dat het voor veel mensen een stap te ver is om op tv te komen met hun verhaal. Zelf heb ik geen relatie en val dus niet binnen de doelgroep. Maar ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik ook niet mee had durven doen als ik wel binnen de doelgroep had gevallen.

@Ereinion, die nieuwsbrief is natuurlijk altijd een goed idee.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

X-U

Ik val ook niet echt in de doelgroep.
Ik ben single en heb nog niks kunnen overwinnen in een relatie met mijn aseksualiteit. Tot nu toe heeft het vooral voor problemen gezorgd.
(Maar wat niet is, kan natuurlijk altijd nog komen in de toekomst...dus ik houd moed :))

Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar het progrramma en ik hoop dat je iemand kunt vinden die in een relatie zit en waar aseksualiteit een overkomelijk probleem is.
Wie weet leer ik er dan ook weer wat van :).


13 december is wel wat kortdag, dus die nieuwsbrief is niet zo'n slecht idee van Ereinion.
好きなものは好き、だからしょうがない。

Gabrielle

Helaas, ik zit ook niet in de doelgroep en ben bovendien Belg, dus dat zou maar vreemd klinken. ;)

petra1963

Hoi Geertje,
Van mij ook  :cake: !

Maar: ik val ook niet in de doelgroep, ik heb geen relatie.

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

MissFriesland

Dank voor al jullie reacties! Waar is Stev, of moet ik met  :cake: over de brug komen?

Als je die nieuwsbrief zou kunnen doen Ereinion, heel graag...
Dit is wel een chance voor visibility meiden/jongens... Prime-time KRO zaterdagavond...
Via onze site kan ik ook doorverwijzen naar jullie, zodat het jullie iets oplevert. Of het kan zelfs in de uitzending genoemd worden. (onder voorwaarden)

Veel groeten,

MissFriesland!

MissFriesland

Nog even een aanvulling, het mag ook de partner zijn die zijn/haar verhaal vertelt.

Fijne avond!  8)

Sismo

Inderdaad dé kans....maar misschien juist omdat het prime-time uitgezonden wordt, ook wel een drempel.
Ik voldoe ook niet aan de voorwaarden, dus ik ben geen geschikte kandidaat, maar als ik dat wel zou zijn, weet ik ook niet of ik het zou durven....(denk het niet  :-[ ).

Een heel groot stuk  :cake: voor degene die zich aanmeldt!  :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

dikkidik

Hoi (voor geertje). Ik heb je net een mailtje terug gestuurd dat ik je nog zou bellen hierover, en toen ben ik hier weer eens gaan rondneuzen of er hier iets over op stond, en JA HOOR, dus ik heb al wat meer info over wat je planning is.
maar nu ook voor de aven-ners, ( ook HOI voor jullie natuurlijk) het lijkt me erg moeilijk om hierover als (ex) partner in een programma te praten, als a sexuelen het al moeilijk vinden om het in de openbaarheid te brengen, hoe zouden jullie het dan vinden als het door iemand wordt verteld die zich niet in jullie kan verplaatsen maar het alleen van de andere kant ziet? Mijn ex heeft er zelf nog steeds moeite mee, denk niet dat hij het kan waarderen als ik daar met mijn kop op tv ONS verhaal doe, aangezien ik voor de meeste mensen ( alleen naaste familie en 2 goede vriendinnen kennen het echte verhaal) allerlei smoezen heb verteld als reden voor onze scheiding omdat ik hem niet wil afvallen..

pinky

Tsja, misschien dat je eens met je ex kan overleggen? Dat jullie samen gaan. Dan val je hem niet af en komt er meer (h)erkenning voor aseksualiteit en de problemen die het in een relatie kan geven. Ik denk dat het je ex ook wel zal interesseren. En dan hoeven zowel jij als hij geen excuses meer te verzinnen over de reden van de scheiding. Dat moet voor jullie beiden wel een opluchting zijn lijkt me? Maar goed, het blijft jouw beslissing natuurlijk.

dikkidik

tja,  de reden dat wij uit elkaar zijn gegaan was dat hij er niet over kon praten. en als hij dat al niet met mij kon, dan denk ik dat de rest van de buitenwereld ook afvalt :-\

pinky

Hmm... ja helaas lijkt het daar dan wel op ja. Jammer... Toch leuk dat je erover hebt nagedacht het te doen. En respect dat je het voor je ex niet wil doen!

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.