Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

praten praten praten en nog niks bereiken...

Gestart door Kaatje, november 21, 2008, 07:28:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

maaike

Hallo, als nieuwkomer op dit forum zijn alle onderwerpen nog nieuw voor mij. Ook k herken me hier volledig in. Híj heeft geen probleem, ik wel. Hij heeft altijd wel een excuus klaar waarom hij zijn geplande daad niet nakomt en ik ga me steeds meer bezwaard voelen om het ter sprake te brengen. De zaken op zijn kop lijkt me.
De laatste keer dat we erover gesproken hebben was in december, tijdens een hele relaxte vakantie (zonder sex overigens). Hij schrok wel dat het zo hoog bij me zat.
En nu, 3 maanden later heeft hij zijn goede voornemens nog niet uitgevoerd. Ik sta op het punt het punt het mes op tafel te zetten: actie (niet alleen de sex maar er speelt meer bij hem) of anders: einde relatie?
Nogal een stap na 20 jaar samen en 2 kleine kinderen, maar de maat is echt vol. Ik ben al een paar keer begonnen over professionele hulp, maar daar wil hij niets van weten. "Ja ik weet toch al wat zo'n therapeut gaat zeggen: gewoon doen!". En blijkbaar wil hij daar niets van weten. Ik denk dus dat ik hem dezelfde boodschap binnen kort ga geven, ben k een stuk goedkoper uit  :schater: Ik vraag me steeds meer af waarom hij weigert mee te werken... speelt er meer mee waar hij niet voor durft uit te komen?
Heeft iemand ervaring met dit soort maatregelen? Want ik vraag me af of zo'n verschil in verwachtingen ooit nog goed gaat komen...
Overigens vond ik de tip van een brief schrijven wel goed. Dit voorkomt inbreken in de discussie met 'ja maar'.
Het klinkt allemaal wel stoer, maar ik weet dat ik bovenstaande niet 1-2-3 ga doen. Ik moet eerst zeker weten dat ik niets te verliezen heb en daar ben ik zeker niet van overtuigd...

Ienepien


pinky

Ja, dat zijn niet echt fijne situaties om in te zitten...  :knuffel:

Maar goed, het lijkt erop dat hij er niet me wil dealen. Het probeert te negeren. De kop in het zand steek methode. De brief is wel een goed idee om je gevoelens duidelijk weer te geven. Ik denk dat hij nog niet doorheeft hoe erg het je nou echt raakt. Wie weet helpt die brief en daarna praten.

paulc

Paulc is inmiddels naar een therapeut geweest :-)
Hij was niet wat we zochten maar we zijn doorverwezen naar een collega van hem. Hopelijk kan zij ons verder helpen.

Ienepien

Sorry, dat ik je er bij gehaald had. Mocht toch wel? :-\

paulc

tuurlijk ienepien...weleens aan een baan in de PR gedacht :-)

pinky

Ze verzint al die verhalen van de boerderij om haar identiteit topgeheim te houden. Dat lukt haar erg goed. Typisch de kwaliteiten van een PR vrouw. Stiekem is ze het dus allang.  ::)

Ienepien


paulc

Boerderij? heb ik wat over het hoofd gezien?

Ienepien

Haahahaha, ik heb er al lang niet meer over "gezeurd" :schater:

paulc


Ienepien


Kaatje

Héla, weer een hele tijd dat ik hier iets gepost heb. Maar ik zit hier weer alleen thuis en zag net weer een grappige erotische scène in 'Jes'  ;D En toen begonnen plots die slechte gevoelens weer te komen.... Nadat ik hem in december heb duidelijk gemaakt dat het nu snel moest veranderen of dat ik onze relatie zou verbreken... is er nog steeds niks veranderd. Let wel: voor de rest is onze relatie wel leuk. Daarom dat ik hier nog steeds zit. Maar ik vraag me af of ik dit de rest van mij leven kan volhouden. Het vele werk, de stress, er zijn allerlei dingen die mijn zin in seks ook doen afnemen. En gelukkig heb ik er daarom misschien iets minder last van. Maar soms voel ik me zo ellendig erdoor. Ik weiger er wel over te zwijgen. Hij moet niet denken dat als ik er niks over zeg dat mijn 'goesting' er niet meer is of dat ik niks meer mis in onze relatie. Maar het is vooral weer dat ontbreken aan inzet. Misschien verwacht ik ook wel te veel. Ik hoop zelfs dat hij initiatief neemt... Maar natuurlijk kan ik dan blijven wachten. Maar hij zou toch eens mogen reageren als ik weer een opmerking maak (grappig of serieus). Het wordt steeds weg gelachen en ik ben het stikbeu.
Ik wil PaulC en maaike toch een hart onder de riem steken. Het is echt niet leuk je zo te voelen  :-[ Die vreselijke twijfel: zal ik mijn relatie hiervoor beëindigen? Kunnen we er niet uitkomen op een of andere manier. En na de zoveelste ruzie besef je dat er van die beloftes niets terechtkomt en dat je weer alleen staat.

Veel moed mensen, als je wil praten... losgehen zou ik zo zeggen, misschien helpt het wel je hart te luchten hier. Ik ben er nog steeds niet uit wat te doen. Die stomme hoop blijft maar in mijn hoofd zitten. (

:cake:  :cake:  :knuffel:

paulc

Ja kaatje, heel herkenbaar. Het gaat er waarschijnlijk overal hetzelfde aan toe. Maarja alleen praten over (het gebrek aan) seks is ook niet zaligmakend al is het wel fijn je hart te luchten. Hoop ook voor jou dat er ooit verandering in de situatie komt, blijf hopen, dat doe ik ook.

Paul