Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

partner van

Gestart door evi, november 28, 2008, 02:45:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

evi

hallo, ik ben al meer dan tien jaar samen met mijn vriend.
Na enkele jaren, meer bepaald sinds hij begon te werken, kwam het vrijen steeds minder voor. Eerst dachten we dat het door de stress kwam, daarna is het ook een paar maanden uit geweest tussen ons. Maar we houden zo van elkaar, dat we voor elkaar kiezen. Om kort te zijn, het ging van kwaad naar erger. Hij gebruikte verschillende uitvluchten, te moe, te laat, niet in de zetel, moet morgen vroeg op, ... Daar kwamen discussies van tot erge ruzies tot huilbuien. Hij heeft er geen reden voor.
Als ik hem dan toch eens kan overtuigen om te vrijen, voel ik dat hij er geen plezier aan heeft. Dat is dus voor mij ook niet aangenaam. Zo wil ik het ook niet. Het moet leuk zijn.
Nu is het zo, dat one laatste vrijpartij al bijna een jaar geleden is. Dit zouden toch de topjaren in onze sex relatie moeten zijn, niet? Wij zijn zelfs nog geen 30 jaar!

Ondertussen hebben we een baby gekregen, daarvoor heeft hij wel enkele maanden zijn best gedaan. Spijtig voor mijn sexleven was ik na enkele maanden al zwanger. Dacht dat ik er toch een jaar van ging kunnen profiteren :-)

Ik had mij er bij neer gelegd; mijn man wil geen sex. Maar nu ik na de bevalling toch terug zin begin te krijgen, wilde ik er toch opnieuw over beginnen. Want ik heb zo'n schrik, dat mijn liefde voor hem zal wegkwijnen, zonder sex.
Ik hou zoveel van hem!
Hij kan er zelf niet goed over praten, onlangs gaf hij toe, dat hij veel liever knuffelt en me vastpakt in bed. Dat hij vrijen eigenlijk maar vies vindt.

Ik ben al een tijdje op deze website jullie verhalen aan het lezen, want ik wil een antwoord krijgen op mijn vragen;
kan hij hier ooit in veranderen? Wat kunnen we hieraan doen? Hoe kan ik hem helpen? Wat is de oorzaak hiervan ?
??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Dankjewel voor het luisteren/lezen.
EVI

Gabrielle

Welkom Evi, hierbij het traditionele stukje  :cake:!

Ik kan me voorstellen dat het voor je man een hele opluchting was dat jij je erbij kon neerleggen. Maar ik begrijp ook heel goed dat jij je afvraagt of je dat kan volhouden, wat je daarvoor moet opgeven is niet niks. Probeer er vooral over te praten voor het je te veel wordt. Want terwijl bij jou het ongenoegen groeit, is er voor hem waarschijnlijk geen vuiltje
aan de lucht. Ik denk niet dat hij er uit zichzelf over zal beginnen want dan zou hij maar slapende honden kunnen wakker maken.

Citaat van: evi op november 28, 2008, 02:45:00 PM
kan hij hier ooit in veranderen? Wat kunnen we hieraan doen? Hoe kan ik hem helpen? Wat is de oorzaak hiervan ?
Dat zijn veel vragen. Maar voor je iets kan doen, zou je te weten moeten komen of hij ook iets wil doen.
Heeft hij hier ook al een kijkje genomen?

Ienepien

Van mij ook een hartelijk welkom Evi.  :cake:

Ereinion

Welkom Evi!  :cake: ?

Waarschijnlijk is de kans dat het echt verandert (op de manier dat hij opeens seksueel zou worden) erg klein, maar misschien is er wel een compromis tussen jullie mogelijk. Hij geeft al aan dat hij wel van knuffelen houdt!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

evi

dankjewel dat jullie zo snel reageren.
Zijn jullie zelf partners van?
Hebben jullie hetzelfde meegemaakt? Of bekijken jullie het vanuit de ooghoek van mijn man?

EVI

PS ik houd van taart  :cake:

Ereinion

Dan krijg je nog een stukje!  :cake: ;D

Ik ben geen partner van, maar heb wel een relatie. Dus ik bekijk het een beetje van beide kanten. Maar het is wel moeilijk voor mij om mijn vriend helemaal te begrijpen, daar is veel praten voor nodig. Zo zijn wij er samen redelijk uit gekomen. Ik moet wel zeggen dat ik seks persoonlijk niet vies vindt, maar dat het me gewoon niet boeit. Dat maakt het het wel iets makkelijker om het uit liefde voor hem te doen en er zelf ook nog van te genieten.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ik bekijk het vanuit de ooghoeken van je man.
Een aseksueel wéét gewoon niet, hoe een seksueel denkt, wat hij/zij moet doen enzo om zijn/haar partner tevreden te stellen.
Als het wel ooit zo ver komt, dan. Sommige aseksuelen zullen hun partner nóóit tevreden kunnen stellen.
Want die gruwen er gewoon van, om ook maar iets te doen, wat naar seks ruikt.
Dus de opdracht is eigenlijk om te praten, en te vragen, wat hij eventueel wél zou kunnen doen bij jou. :wave:

pinky

Welkom!  :cake: :cake:

Ik ben geen van beide... dus reageer van geen van beide kanten eigenlijk.

Misschien is het een idee als je man hier eens komt kijken. Dat kan voor hem natuurlijk een hele openbaring zijn. En wellicht is dat weer een nieuwe ingang om het gesprek aan te gaan en samen tot een compromis te komen waar jullie beiden mee kunnen leven! Wie weet. Goed dat je je verhaal hier doet. En wat iedereen eigenlijk al zegt, praten/ communiceren is de enige manier om tot een oplossing te komen voor zover dat mogelijk is.

Muisje

Hey,

ik ben ook nieuw op dit forum, ik zit met hetzelfde probleem, maar heb geen kind. Het rare van het verhaal is dat ik vroeger aseksueel ben geweest, maar nu terug seksueel ben. Bij mij lag de oorzaak aan iets psychisch. Nu ik eindelijk terug seksueel actief ben en de seks dat ik 4 jaar gemist heb wil inhalen, ben ik terecht gekomen bij een nieuwe partner. Na 9 maand had ik al snel door dat hij aseksueel is. Ik loop massa's gefrustreerd, ik wil echter ook het gevoel van dat ik eindelijk seksueel ben niet meer kwijt en koester dit ook diep.

Op dit forum lees ik steeds, dit is het probleem, mss is dit of dat een oplossing. Maar op het forum staat nergens iets gepost van dit hebben wij geprobeerd, mijn partner is terug seksueel of het betert doordat we dit of dat gedaan hebben, ...

Hoe moeten seksuele partners de hoop erin houden dat het ooit betert?  :78:
Voor hetzelfde geld rek je gewoon je relatie en gaan beide partners kapot aan de situatie en dat is ook niet gezond!

Het zou dus aangenaam zijn moest er iemand in het mapje aseksualiteit op de hoofdpagina een blog kan plaatsen dat "Oplossing" noemt.

Ienepien

Héé Muisje, als nieuwe krijg je een welkomst- :cake:.
En inderdaad. Het is inderdaad nogal verwarrend hier, omdat er al zoveel gepost is.
En waar moet je zoeken over een specifiek probleem?
En dat wordt alleen maar erger.
Dus misschien geef je wel een goeie tip, hier.

Muisje

Citaat van: Ienepien op november 30, 2008, 10:29:09 PM
Héé Muisje, als nieuwe krijg je een welkomst- :cake:.
En inderdaad. Het is inderdaad nogal verwarrend hier, omdat er al zoveel gepost is.
En waar moet je zoeken over een specifiek probleem?
En dat wordt alleen maar erger.
Dus misschien geef je wel een goeie tip, hier.

Bedankt voor het virtuele :cake: je, hiervan wordt men tenminste nie dik  ;D

Ienepien

Je snapt het al helemaal. ;D :klap:

Ereinion

#12
Welkom Muisje!  :cake: ?

Nu snap ik je postje in 'suggesties' ook beter. En ik weet niet of Myra hier ook al had gelezen, maar als dat zo is snap ik haar reactie ook beter.
Er is niet dé oplossing. Sommige dingen werken voor iemand, maar waarschijnlijk niet voor anderen. En sowieso is er geen manier om iemand weer seksueel te maken, niet wanneer aseksualiteit is aangeboren. Er zijn manieren om er samen mee om te leren gaan; praten, knuffelen, misschien zelfs seks op een andere manier of met een ander. Er staan her en der wel dingen die mensen hebben uitgeprobeerd, maar vaak wordt dat als een antwoord op een directe vraag gegeven. Jan is er ooit ook over begonnen, ik zal zo de link plaatsen.

Maar nogmaals, ik ga nadenken of en hoe het te realiseren is.

Hier is de link: http://asexuality.org/du/index.php?topic=1251.0 (ik heb hem ook meteen sticky gemaakt)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Muisje

Citaat van: Ereinion op december 01, 2008, 04:21:08 PM
Welkom Muisje!  :cake: ?

Nu snap ik je postje in 'suggesties' ook beter. En ik weet niet of Myra hier ook al had gelezen, maar als dat zo is snap ik haar reactie ook beter.
Er is niet dé oplossing. Sommige dingen werken voor iemand, maar waarschijnlijk niet voor anderen. En sowieso is er geen manier om iemand weer seksueel te maken, niet wanneer aseksualiteit is aangeboren. Er zijn manieren om er samen mee om te leren gaan; praten, knuffelen, misschien zelfs seks op een andere manier of met een ander. Er staan her en der wel dingen die mensen hebben uitgeprobeerd, maar vaak wordt dat als een antwoord op een directe vraag gegeven. Jan is er ooit ook over begonnen, ik zal zo de link plaatsen.

Maar nogmaals, ik ga nadenken of en hoe het te realiseren is.

Hier is de link: http://asexuality.org/du/index.php?topic=1251.0 (ik heb hem ook meteen sticky gemaakt)


Bedankt :) :) :) :), het is niet gemakkelijk om je juist te kunnen uitdrukken over zo'n moeilijk onderwerp, zeker als je er voor het eerst met andere mensen over praat.
Praten hebben mijn partner en ik al gedaan, en nu vrijdag volgen knuffelsessies whiii. Maar seks met een ander, daar staan weinig aseksuele partners voor open, wat natuurlijk te verstaan is. Als seksuele partner zou ik me wel erg schuldig voelen.

Kvind het echt super dat je er wilt over nadenken hoe te realiseren :)

Ereinion

Ik weet niet of het alleen de aseksuele partners zijn die er niet voor open staan. Mijn vriend wil zoiets absoluut niet als oplossing. Voor mij staat de optie open wat betreft er over praten. Of ik er ook echt mee zou kunnen leven weet ik niet. Gelukkig hoef ik er niet over na te denken.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.