Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

partner van

Gestart door evi, november 28, 2008, 02:45:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

evi

Welkom Muisje,


je hebt gelijk vind ik, idd veel verhalen, maar geen oplossingen.
Wat ik probeerde, heeft niet geholpen:

* boos worden
* huilen
* hem verwijten maken
* mezelf verwijten maken
* erover zwijgen ( helpt niet, want dan wordt er gewoon niet over gepraat)
* geen sex eisen ( helpt voor hem, maar niet voor mij)


Iemand anders nog iets geprobeerd?

Ereinion

Verwijten maken helpt inderdaad niet. Niemand heeft er schuld aan.
Boos worden werkt waarschijnlijk alleen maar averechts. Maar het is wel een manier van praten. En nadat de grootste frustraties eruit zijn, kan hopelijk een rustig gesprek beginnen.

Praten was in mijn relatie het begin van een soort van oplossing. Elkaar accepteren en vooral ook accepteren dat we een verschillend libido hadden. (daarvoor dacht ik altijd dat we eenzelfde libido hadden, maar door één of andere reden verschillend zin hadden.) Goed luisteren naar elkaar helpt ook, grenzen aangeven en die van elkaar accepteren. Nou heb ik nog een beetje makkelijk praten, want ik walg niet van seks en kan er zelfs wel van genieten, omdat hij er van geniet. Het duurde lang voor ik sommige dingen toe kon laten (zoals samen douchen) en dat het in het verleden is gebeurd is geen garantie dat ik het vandaag ook wil.
Maar ik moet ook rekening houden met hem. Ik accepteer dat hij geregeld laat merken dat hij zin heeft. Ik probeer over een grens heen te gaan, zin te maken ook al heb ik op dat moment geen zin. Zo is het voor ons een redelijk leefbare situatie (op seksueel gebied, voor de rest gaat het perfect), het is iets van ons samen. We doen allebei ons best.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Muisje

Citaat van: evi op december 01, 2008, 08:02:59 PM
Welkom Muisje,


je hebt gelijk vind ik, idd veel verhalen, maar geen oplossingen.
Wat ik probeerde, heeft niet geholpen:

* boos worden
* huilen
* hem verwijten maken
* mezelf verwijten maken
* erover zwijgen ( helpt niet, want dan wordt er gewoon niet over gepraat)
* geen sex eisen ( helpt voor hem, maar niet voor mij)


Iemand anders nog iets geprobeerd?


Toen ik asexueel was heb ik het volgende geprobeerd

- relatietherapie
- compromis zoveel maal sex op een week / maand, ...
- streepkes trekken wanneer ik een heel klein beetje zin voelde

niets van dit alles hielp en de relatie is uiteindelijk ook gestopt

Nu hoe ben ik trug seksueel geworden? Gewoon door te babbelen met een moeder van een vriend van me  :). Dus niet met een psychiater, nog met een therapeut.
Het probleem was psychisch en heb er mij kunnen overzetten. Ik kan terug genieten van de sex.

Wat ik als mogelijke oplossing zie in men huidige relatie met een aseksuele partner is enkel nog
- hypnose
- acupunctuur


Het leuke zou zijn om dan topics te creëren binnen "Oplossingen" zoals hypnose, acupunctuur, relatietherapie, andere therapieën, ...


Ereinion

Ik denk dat dat weinig zin heeft, want die dingen heeft nog niemand geprobeerd. (behalve hypnose, geloof ik) Het zou een erg leeg board worden.

Wat verwacht je met accupunctuur of hypnose te bereiken? Een oorzaak te vinden? Maar wat als die er niet is en de aseksualiteit van je partner aangeboren is? Wat denkt hij zelf, is er een oorzaak of niet? Als hij denkt dat hij zo geboren is (zoals veel mensen hier op AVEN van zichzelf denken) vind ik het disrespectvol om hem dit soort dingen op te dringen. Zoals ik eerder zei; je zult elkaar eerst moeten accepteren voor je tot een soort van oplossing kunt komen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

En toch zijn we wel benieuwd hoe je met die vrouw gepraat hebt, wat bij jou het knooppunt was, waardoor je nu weer seksueel bent geworden. Het intrigeert mij, en misschien ook wel anderen hier. :-\

Muisje

Citaat van: Ereinion op december 01, 2008, 10:27:33 PM
Ik denk dat dat weinig zin heeft, want die dingen heeft nog niemand geprobeerd. (behalve hypnose, geloof ik) Het zou een erg leeg board worden.

Wat verwacht je met accupunctuur of hypnose te bereiken? Een oorzaak te vinden? Maar wat als die er niet is en de aseksualiteit van je partner aangeboren is? Wat denkt hij zelf, is er een oorzaak of niet? Als hij denkt dat hij zo geboren is (zoals veel mensen hier op AVEN van zichzelf denken) vind ik het disrespectvol om hem dit soort dingen op te dringen. Zoals ik eerder zei; je zult elkaar eerst moeten accepteren voor je tot een soort van oplossing kunt komen.

Ik dring niets op ik stel voor.
Ok er geloven veel mensen niet in dat soort zaken, maar als u aseksuele partner bereid is dit te proberen, weet ik niet waarom ik nee zou zeggen.
Acupunctuur kan lust opwekken door het stimuleren van bepaalde zenuwen, maar het doet nog veel meer dan dat.
Daarvoor moet je eigenlijk eerst eens een behandeling ondergaan om het te begrijpen.
Hypnose kan je de oorzaak mee weten, eens je de oorzaak weet kan je verder zoeken naar het juiste compromis.
Ik accepteer hem ten volle, maar het moet ook leefbaar zijn voor mij.

Muisje

Citaat van: Ienepien op december 02, 2008, 12:19:03 AM
En toch zijn we wel benieuwd hoe je met die vrouw gepraat hebt, wat bij jou het knooppunt was, waardoor je nu weer seksueel bent geworden. Het intrigeert mij, en misschien ook wel anderen hier. :-\

Dit kan perfect besproken worden in een nieuw subforum ...
Waarom is iedereen toch zo bang van het woord oplossing.

Stev

Misschien omdat je niet naar een oplossing maar naar alternatieven moet zoeken? De enige oplossing is om elkaars verschillen in behoefte naar en beleving van seks te accepteren en vanuit dat punt naar alternatieven te gaan zoeken, is mijn idee. Dan is er geen sprake van het rekken van je relatie maar van het werken aan je relatie. En dat je daar af en toe kapot van bent, dat hoort er bij, vrees ik.  :-\

En wat het subforum betreft. Ik kon mijn verhaal in het board "eigen belevenissen" kwijt (als aseksueel waarvan de partner geen actieve lid van dit forum is). Andersom kan het prima in het board "bekeken van de andere kant" zou ik denken?

Welkom trouwens!  :cake:  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ienepien

Aseksueel zijn, en dan plotseling weer seksueel kán volgens mij gewoon niet.
Dan was je niet aseksueel, maar hield gewoon niet van seks.
Ik denk, dat het ook heel veel uitmaakt wat je partner met je doet, hoe hij/zij het benadert, en wat jullie samen bespreken en ervaren.
Als het een botterik is, van recht-op-en-neer en verder niks, kan ik me voorstellen, dat je er niks aan vindt. :-\

Ereinion

Citaat van: Muisje op december 02, 2008, 09:37:46 AM
Citaat van: Ereinion op december 01, 2008, 10:27:33 PM
Ik denk dat dat weinig zin heeft, want die dingen heeft nog niemand geprobeerd. (behalve hypnose, geloof ik) Het zou een erg leeg board worden.

Wat verwacht je met accupunctuur of hypnose te bereiken? Een oorzaak te vinden? Maar wat als die er niet is en de aseksualiteit van je partner aangeboren is? Wat denkt hij zelf, is er een oorzaak of niet? Als hij denkt dat hij zo geboren is (zoals veel mensen hier op AVEN van zichzelf denken) vind ik het disrespectvol om hem dit soort dingen op te dringen. Zoals ik eerder zei; je zult elkaar eerst moeten accepteren voor je tot een soort van oplossing kunt komen.

Ik dring niets op ik stel voor.
Ok er geloven veel mensen niet in dat soort zaken, maar als u aseksuele partner bereid is dit te proberen, weet ik niet waarom ik nee zou zeggen.
Acupunctuur kan lust opwekken door het stimuleren van bepaalde zenuwen, maar het doet nog veel meer dan dat.
Daarvoor moet je eigenlijk eerst eens een behandeling ondergaan om het te begrijpen.
Hypnose kan je de oorzaak mee weten, eens je de oorzaak weet kan je verder zoeken naar het juiste compromis.
Ik accepteer hem ten volle, maar het moet ook leefbaar zijn voor mij.


Het was niet mijn bedoeling je te beledigen, hoor.  :handschudden:
En natuurlijk, als je samen beslist dit te proberen moet je dit zeker doen. Als mijn vriend het mij zou voorstellen zou ik waarschijnlijk beledigd zijn. Ik ben wie ik ben en dat is niet met accupunctuur of hypnose te veranderen. Mijn partner moet me nemen zoals ik ben, dat doe ik ook met hem. Maar nogmaals; als de aseksueel het ook wil, moet je het gewoon proberen.

Ik vond Stevs post erg duidelijk.


En waarom we bang zijn voor het woord oplossing? Omdat het klinkt alsof wij moeten veranderen in iets seksueels. De meesten van ons hebben al lang genoeg rondgelopen met het idee dat er iets mis was met hen. Dus wellicht heb je gelijk en zijn we overgevoelig voor dat woord.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ook denk ik dat het woord 'oplossing' misleidend kan zijn. Is aseksualiteit wel op te lossen? We krijgen al veel partners van op dit forum die hier komen met de hoop een oplossing te vinden en erg teleurgesteld raken wanneer die er misschien niet blijkt te zijn. Het lijkt met verkeerd om de suggestie te wekken dat dit forum het probleem oplost.
Dit neemt overigens niet weg dat ik het wel een goed idee vind om verhalen van mensen  te groeperen over de manier waarop zij ermee omgaan in hun relatie.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Kaatje

Citaat van: Ienepien op december 02, 2008, 11:06:37 AM
Aseksueel zijn, en dan plotseling weer seksueel kán volgens mij gewoon niet.
Dan was je niet aseksueel, maar hield gewoon niet van seks.

Ik denk dat veel partners het daar moeilijk mee hebben, omdat hun aseksuele partner vaak/soms wel eerst met hen vrijde en het ook nog leuk leek te vinden. Ik heb er met mijn vriend over gesproken en hij kan het echt wel leuk vinden. Dus je kan precies van seksueel wel overgaan naar aseksueel... misschien hopen we daarom vaak dat het ook om te draaien is...

Ienepien

Als je aseksueel bent, maar wél (vooral in het begin van een relatie) "lijkt" van seks te genieten, is het alleen maar om de relatie te verstevigen, en de ander aan je te binden met de mogelijkheden die voorhanden zijn. En dat daar seks bij komt kijken, is niet meer dan logisch, volgens mij. Alleen degenen met een échte aversie-gedachte aan seks, zou het NIET kunnen.

En dat de partner dan dus denkt: dan heeft hij/zij mij dus voorgelogen, is pertinent niet waar.
Aseksuelen denken niet (zo vaak als seksuelen) aan seks, en zullen een kleine hint al snel over het hoofd zien.
Alleen bij een concrete, duidelijke vraag zal er toe overgegaan worden.
Maar.... dan speelt de aseksueel een toneelstukje om de ander te behagen.

Tenminste, dat is hoe ik het beleef. En met mij velen hier, denk ik. (die een relatie hebben, tenminste)

Het omdraaien van aseksueel naar seksueel heb ik enigszins mogen ervaren. Een jaar of 4, 5 terug ben ik ontdooid van een frigide persoon naar iemand, die emoties en gevoel heeft leren kennen. En daarbij ook de plezierige kanten van seks weten te waarderen.
Maar toch voel ik me nog steeds aseksueel, omdat veel dingen gewoon niet in me opkomen, en ik vaak de hints niet zie. :-\

Jan

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 11, 2008, 08:17:58 PM
Ook denk ik dat het woord 'oplossing' misleidend kan zijn. Is aseksualiteit wel op te lossen? We krijgen al veel partners van op dit forum die hier komen met de hoop een oplossing te vinden en erg teleurgesteld raken wanneer die er misschien niet blijkt te zijn. Het lijkt met verkeerd om de suggestie te wekken dat dit forum het probleem oplost.
Dit neemt overigens niet weg dat ik het wel een goed idee vind om verhalen van mensen  te groeperen over de manier waarop zij ermee omgaan in hun relatie.

Interessant woordje: "oplossing".
Partners die denken hier d.m.v. een toverspreuk aan dé oplossing geholpen worden komen van een koude kermis thuis.
Maar zo zwart/wit zie ik dat zelf niet.
Ik begon destijds niet met Oplossing, maar met Eventuele Remedie in een topic.
Ik vind dat net even anders, een Remedie is voor mij meer een middel hoe er mee om te kunnen/leren gaan.
Dus als partner die niets weet en dan ook niets van een aseksuele partner snapt kan op dit forum héél veel wijzer worden!
Vanuit een totale situatie van onbegrip kan je met behulp van het lezen en vragen voorleggen op dit forum leren begrijpen wat aseksualiteit eigenlijk inhoudt en zodoende meer begripvol met je partner om te kunnen gaan.

Dé letterlijke oplossing bestaat denk ik niet, maar een Middel om iets te leren begrijpen en respecteren is het naar mijn ervaring zeker.
En als een stel daar dan ook misschien seksueel nog iets positiefs uit weet te ontwikkelen is dat meegenomen.

In de basis spreekt een seksueel mens voor een deel een 'andere taal' dan een aseksueel mens. Hier op Aven kan je een taal leren...
Daarna of tijdens kan je samen dus voortgang boeken omdat de deur naar comminicatie open staat.
In hoeverre zoiets lukt hangt van de partners onderling uit.

Een Konijn en een Cavia kunnen in één hok leven en eten uit dezelfde bak, maar "communiceren" kunnen ze samen niet. Ze snappen niks van elkaar en dat kan uitmonden in vechten.

Tot zover mijn ideeën over "oplossing"  ;D





Kaatje

Citaat van: Ienepien op januari 05, 2009, 03:07:16 PM
Als je aseksueel bent, maar wél (vooral in het begin van een relatie) "lijkt" van seks te genieten, is het alleen maar om de relatie te verstevigen, en de ander aan je te binden met de mogelijkheden die voorhanden zijn. En dat daar seks bij komt kijken, is niet meer dan logisch, volgens mij. Alleen degenen met een échte aversie-gedachte aan seks, zou het NIET kunnen.

Dus jij zegt hier dat mijn vriend liegt tegen mij? Dat hij er niet van kan genieten? Ik denk dat hij eerlijk genoeg is om de waarheid te vertellen nu. We kennen beiden wat het probleem is, dus hij moet er niet om liegen, ik wil gewoon weten wat hij voelt. Dan kan je ook beter een 'oplossing' vinden. Ik vind het raar dat iedereen er maar van uit gaat dat het steeds maar 'lijkt' dat men van seks geniet...