Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Testosteron

Gestart door Rhapsody, december 14, 2008, 12:16:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rhapsody

Ook al denk ik dat aseksualiteit deels aangeboren is, ben ik er altijd van overtuigd geweest dat ik niet genoeg hormonen heb of oestrogeen of testosteron, beter gezegd, geen van alle.  :P Een soort balans tussen die twee dingen. Ik ging even wat Googelen en kwam deze site tegen:

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/480245/2008/11/07/Behandeling-met-testosteron-verhoogt-libido-bij-vrouwen.dhtml

Dus voor de mensen die graag van hun lage libido af willen, misschien is dit een oplossing, maar volgens mij is het alleen een oplossing voor vrouwen die al seksueel zijn en tijdelijk (?) in een seksuele dip zitten. Ik weet het niet zeker.

Misschien is dit al eerder aan de orde geweest, mocht het al de revu gepasseerd zijn, mijn excuses. ;)

Ienepien

Deze alinea vond ik wel interessant.
Niet meer seks
"In tegenstelling tot mannen, blijven vrouwen bij gebrek aan zin, seks hebben, ook al beleven ze er weinig plezier aan. Deze pleister betekent dus niet dat vrouwen dan frequenter zouden vrijen, maar dat ze er meer plezier aan zouden beleven. Er is duidelijk behoefte aan betere behandelingen voor een laag libido bij vrouwen, zeker nu zovelen antidepressiva en andere medicijnen nemen die seksuele problemen kunnen veroorzaken", aldus Davis.


Dus mannen, die geen zin hebben, hebben géén sex, en vrouwen wel? Dus wie is er het haantje? Wie bepaald, wanneer en hoevaak er sex is?
Hier komt dus duidelijk naar voren, dat er heel veel vrouwen zijn, die hun man behagen, en dus vinden, dat hij er recht op heeft? :-\

(en volgens mij staat deze hier nog niet ergens. Ik vind het wel een interessant artikel.)

Rhapsody

Het is een feit dat veel vrouwen erg gevoelig zijn (daarmee wil ik niet zeggen dat mannen dat niet zijn!) dus zijn er veel vrouwen die gevoelig zijn tegenover het 'partner-pleasen'. Ik heb ook een keer gelezen dat mannen sneller zeggen wat ze denken en daar ook naar handelen. Vrouwen zitten wat complexer in elkaar. Vrouwen zijn wat afwachtender, mannen wat directer.

Maar dat is een algemene opvatting, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

Gabrielle

Blijkbaar is het effect van testosteron op het libido van vrouwen maar heel miniem. Bij toediening van testostereon ging het libido er wel op vooruit, maar de controlegroep met het placebo boekte nagenoeg hetzelfde resultaat.

Rhapsody

En de vrouwen die hebben mee gedaan aan de test zijn niet aseksueel neem ik aan.
Maar ja, ik vond het wel een interessant artikel.

Ik heb zelf geen verstand over het lichaam en hoe het werkt als het aankomt op hormonen, testosteron en oestrogeen. Heeft iemand hier daar meer verstand van? Hebben wij misschien een oestrogeen of testosteron tekort?

Gabrielle

Hormonen zullen er zeker wel aan te pas komen. Maar volgens mij zit dat zo complex in elkaar dat je daar beter niet mee kan experimenteren, toch niet als je tevreden met het geheel.

Rhapsody

Ik heb persoonlijk helemaal geen last van mijn aseksualiteit. Ergens heb ik ook altijd wel geweten dat er hormonaal gewoon iets is misgegaan. Maar heb zoiets altijd meer als een zegen ervaart dan een last.

Maar ik weet dat sommige mensen op het forum wel nieuwschierig zijn naar een oorzaak of/en een oplossing, vandaar mijn bericht. :)

Jovi_Hobbes

Poe, poe, het was even zoeken maar ik heb gevonden wat ik zocht.

Willem heeft ooit iets erg interessants gezegd over het verband tussen hormonen en aseksualiteit (of eigenlijk het gebrek daaraan)
Hier vind je het begin van het topic (handig voor de achtergrond)
http://asexuality.org/du/index.php?topic=755.0

Hier de opmerking van Willem (reactienr. 97):
http://asexuality.org/du/index.php?topic=755.90
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Rhapsody

Fascinerend! Dankjewel voor de link.  ;D

Ik voel me veel prettiger bij Willem zijn uitleg, want inderdaad, ik wordt gewoon ongesteld dus dan is er hormonaal niets aan de hand zou je kunnen zeggen toch? Ik heb daar nooit bij stil gestaan.

Maar dan zit Ienepien haar verhaal ook in mijn achterhoofd, haar allereerste bericht waar ze verteld over haar bevalling, dat er toch iets niet goed zit hormonaal.

Maar misschien is het bij elke aseksueel weer anders.

Zelf ben ik wel een extreem geval, net zoals jou Jovi, ik heb hele sterke (is dat het juiste woord?) grenzen als het op intimiteit aankomt. Nooit heb ik behoefte en interesse gehad in seks of intimiteit, al sinds mijn vroege jeugd. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik me realiseer dat het al heel vroeg begonnen is, die aseksualiteit. Vroeger bijvoorbeeld als 7-jarige weigerde ik om mijn t-shirt uit te doen als het heel warm was. Mijn ouders drongen daar op aan omdat alle andere kinderen ook hun shirt uit hadden gedaan, 'Doe nou niet zo eigenwijs! Het is veel te warm.'. Maar ik wou het niet, maar deed het uiteindelijk wel omdat ze er zo op aandrongen. Het was in de dierentuin in Emmen en je kan op de foto's zien dat ik de rest van de dag mijn blote buik heb geprobeerd te verbergen met mijn armen. Ik vond het erg naar, als ik eraan terug denk voel ik me ook naar. Ook heb ik al niet meer gezwommen sinds mijn 11de.

Ienepien

Ik had op die site nog iets gevonden:
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/530991/2008/12/05/Vrouw-met-kort-kapsel-is-niet-geinteresseerd-in-seks.dhtml


Klopt dit bij de meesten van jullie? Ik heb inderdaad kort haar, maar dat komt (zo lees ik) door de leeftijd. ;)

Sismo

 :D Dan moet mijn libido wel erg wisselend zijn, ik heb het om de paar jaar kort dan wel lang....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Is misschien ook wel zo. :schater:

(maar durf je het niet uit te proberen  ;D)

Gabrielle

Zou het dan voor mannen omgekeerd zijn?   ???

Sismo

Ik durf idd nog niks uit te proberen...
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Weet ik wel. Geeft niet.  :knuffel: :knuffel: :knuffel: