Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Testosteron

Gestart door Rhapsody, december 14, 2008, 12:16:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rhapsody

Citeerdat met dat testosteron zal voor sommige vrouwen wel werken (maar wie zit er nou op een baard te wachten)

Ik ook niet!  :schater:


Citeerik geloof ook dat het iets psychologisch is. zoals ik eerder als zei: als je je intens afzet om verliefd te worden, sluit je je gevoelens weg, en zal de kans dàt je verliefd wordt aardig verkleinen.
(werkt trouwens ook voor mediums e.d. (voor diegene die daar in geloven) Ik zelf heb een haat/liefde relaties met alles wat met geesten te maken heeft. Vind het prachtig, maar ook ontzettend eng. ik sluit me daardoor af, waardoor geesten geen contact kunnen leggen. mediums doen dit ook, anders zouden ze geen normaal leven meer kunnen leiden).

Precies! Daarom wordt ik nu niet meer verliefd, ben het ook maar 1 keer geweest trouwens, en dat was de eerste keer toen ik haar zag, opslag verliefd. Nu wil ik niet meer verliefd worden, en wordt ik het gewoon niet meer. Zelfde geldt voor mij ook met dat laatste.

Citeerik ben ook gek op lang haar (al wil mijn eigen niet groeien, en groeit het maar tot een bepaalde lengte en niet langer). het liefst had ik ze tot mijn middel (ben maar 1m63), en ik ben met veel (uiterlijke dingen) ook echt een meisjes meisje.

Leuk!
Ik zat zo vast in dat stereotype lesbisch, ik dacht altijd dat ik lesbisch was en vroeg me dan af waarom ik van meisje meisje dingen hield terwijl al mijn homo vriendinnen daar niet van hielden. Ik vond/vind mezelf helemaaaal niet lesbisch, maar ik dacht dat aseksuelen niet verliefd konden worden en ik was 1 x dus verliefd op een meisje dus ik dacht dat ik lesbisch was. Maar terwijl al m'n vriendinnen een vriendin kregen had ik nooit interesse in een meisje zoals zij dat hadden. Nu weet ik gelukkig dat aseksuelen wel verliefd kunnen worden en kan ik mezelf eindelijk weer vrouwelijker voelen, en het homo label van me af schudden, er is niets mis mee, maar het paste gewoon niet bij me.

myra

#31
Citaat van: Rhapsody op december 31, 2008, 03:28:11 PM
Ik zat zo vast in dat stereotype lesbisch, ik dacht altijd dat ik lesbisch was en vroeg me dan af waarom ik van meisje meisje dingen hield terwijl al mijn homo vriendinnen daar niet van hielden. Ik vond/vind mezelf helemaaaal niet lesbisch, maar ik dacht dat aseksuelen niet verliefd konden worden en ik was 1 x dus verliefd op een meisje dus ik dacht dat ik lesbisch was. Maar terwijl al m'n vriendinnen een vriendin kregen had ik nooit interesse in een meisje zoals zij dat hadden. Nu weet ik gelukkig dat aseksuelen wel verliefd kunnen worden en kan ik mezelf eindelijk weer vrouwelijker voelen, en het homo label van me af schudden, er is niets mis mee, maar het paste gewoon niet bij me.

Dit herken ik ook. Ik dacht ook dat ik lesbisch ben omdat ik ook eens verliefd was op een vrouwelijke collega.  En ik denk wel dat ik eerder naar vrouwen neig, omdat ik me emotioneel beter voel bij vrouwen (en ik ook een beetje vrees dat veel mannen op dat ene ding uitzijn), maar lesbisch is idd ook geen woord dat bij me past.  Ik kan ook van een man houden als hij aseksueel is.

Aseksueel maar liefdevol vond ik altijd een mooie omschrijving. Ik kan liefde voelen en heb ook liefde te geven, maar niet op een seksuele manier...

Rhapsody

:)

Het is raar, je niet lesbisch voelen maar wel verliefd zijn op een vrouw. Het is inderdaad iets emotioneels, dat meisje dat ik leuk vond had een bijzondere uitstraling, een warmte, ik zat het liefst gewoon graag naast haar. Haar aanwezigheid vond ik fijn. Maar ook al zou ze interesse in mij hebben gehad, dan had ik daar niet op gereageerd, daar heb ik dan weer geen behoefte aan. Vandaar dat de homoseksuele stempel niet bij me past. Al mijn andere vriendinnen zoenden en sliepen met verschillende meisjes, die ze niet eens kenden soms. Dat lust gevoel, heb ik nooit gesnapt.  :-\

Ik kan een vrouw of een meisje enorm mooi vinden, esthetisch mooi, daar kan ik van genieten, heeeeeeel soms ook van een knappe man, maar verder niets. Vooral vrouwelijk gezelschap vind ik erg fijn. De jongens waar ik mee bevriend ben geweest wouden allemaal uiteindelijk meer dan een vriendschap, daardoor voel ik me vaak opgelaten en ongemakkelijk in mannelijk gezelschap. Maar tussen vrouwen voel ik me erg fijn.

Precies.   :)

Gabrielle

Iedereen zal zichzelf wel min of meer vrouw, man , beide of geen van beide voelen. Hetzelfde geldt voor je voorkomen, je intieme verlangens, je seksuele verlangens, ....
En ik denk dat al deze man/vrouw indelingen los van elkaar kunnen staan binnen 1 persoon en dat zowat alle combinaties kunnen voorkomen. Zo zou iemand zich vrouw kunnen voelen, in een mannenlichaam zitten, aseksueel zijn en toch intieme verlangens koesteren naar mannen én vrouwen toe. En blijkbaar kunnen die dingen in de loop der tijd ook nog eens veranderen.
Verscheidenheid is troef dus.  ;)

kiki

Mischien zit er toch wel iets in dat hormonen-gedoe. Ik was al wel op mijn 11de ongesteld en had al vanaf m'n 10de borstgoei. Ik weet nog dat mijn moeder met mij een 1ste BH-tje ging kopen marr ik snapte er niets van waarom moest ik een BH aan.
Ik begon toen hysterisch te huilen en nog steeds als het avond wordt ben ik blij als ik dat 'tuigje' eindelijk uit kan en nog steeds bij het kopen van een BH breekt het zweet me aan alle kanten uit en als een verkoopster me wil helpen race ik de winkel uit, maar ik kan het me niet permitteren om er geen aan te trekken met mijn cupmaat F.
Ook mijn menstruatie, daar heb ik altijd een pokke-pest hekel aan gehad. En er zijn meer kenmerken waaruit blijkt dat ik in plaats van 'vrouwelijk'gedrag, 'mannelijk' gedrag vertoon. Ook in psychologische zin. Maar toch voel ik me vrouw. Ik zou niet van geslacht willen veranderen.

En als iemand vraagt om me uit te kleden waar anderen bijstaan (het moet wel een bepaald doel dienen natuurlijk) doe ik dat vlot en heb ook totaal geen gêne, of er nu mannen bijstaan of niet. Die mannen beginnen meestal te protesteren zo van hoho! Maar ik voel daar niets bij!!!!

Ik denk dus ook weleens, dat dat ook iets met mijn hormonenhuishouding te maken moet hebben, meer testosteron denk ik??

kiki

Ienepien

Ik denk, dat je eerste herinneringen van álles wat je meemaakt een stevige indruk maken op iemand.
Zo weet ik, dat het inbrengen van de eerste tampon voor mij ook vréselijk was.
(nou had ik bij vergissing, en uit schaamte om niet verder te zoeken het zelfde doosje gekocht, wat m'n moeder ook had, en ja, je raad het al...........SUPER!)
Ook de eerste aanblik van een stijve penis heeft mij danig geschokt, helemaal toen er bij werd verteld, wat mannen daar doorgaans mee plegen te doen................Yak!)

Je kunt hulp zoeken, om dat soort dingen 'te verwerken' en om te horen, dat het beslist abnormaal is, hoe jij er mee omgaat.
Dat 'tuigje' heeft iedere vrouw, en is héél normaal............... :knuffel:

Jovi_Hobbes

In het kader van de admins maken het forum schoon: dit topic is tot hier opgeschoond.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Ghe. :) Mijn testosterongehalte is 12 nanomol/l. Voor mijn leeftijd wel ruim onder gemiddelde, maar niet echt uitzonderlijk, geen reden tot zorgen/onderzoek. Trouwens niet laten bepalen i.v.m. aseksualiteit hoor, ik geloof niet in een afwijkende hormoonhuishouding als oorzaak voor het ontbreken van seksuele aantrekking. :P
Mijn libido lijkt me ook iets onder gemiddeld, gebaseerd op mijn geringe overleg met leeftijdsgenoten. Ben benieuwd of hier standaard een correlatie wordt gevonden of dat het ook sterk van andere dingen afhangt...?

SF88

Dacht ook dat het aan mijn testosteron lag,maar heb het laten testen een paar keer en zit zo rond de 25-26 nmol/L
dus lijkt me niet dat het daar aan ligt?Bij mij ontbreekt ook de seksuele aantrekkingskracht en mijn libido is ook niet al
te best.

Dutchamoeba

Citaat van: SF88 op januari 15, 2016, 09:40:46 AM
Dacht ook dat het aan mijn testosteron lag,maar heb het laten testen een paar keer en zit zo rond de 25-26 nmol/L
dus lijkt me niet dat het daar aan ligt?
Dit lijkt op wat er bekend is over aseksuele vrouwen en hun hormoonhuishouding. Ook daar lijkt niets mis mee te zijn...

Flying Ace

Sinds ik gestart ben met testosteron dacht ik dat mijn libido wel de lucht in zou vliegen, maar het valt nog al mee.
En zelfs op de dagen dat het wel de lucht in vliegt, voel ik niet perse de behoefte om daar iets mee te doen.


Ik denk niet dat aseksueel zijn persé te maken heeft met je hormonen. Ik denk wel dat je, als je Niet aseksueel bent, je Minder libido kan hebben omdat je een lagere testospiegel hebt (ook bij vrouwen).