Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

sociale contacten

Gestart door Jovi_Hobbes, februari 07, 2009, 07:42:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rhapsody

CiteerSoms kan ik zomaar ineens heel open zijn. Daarna kan ik mezelf wel eens voor mijn kop slaan omdat ik me dan bedenk dat ik wel eens wat teveel gezegt kan hebben. Op andere momenten ben ik juist superintrovert en gesloten. Dat hangt van mijn bui af en ook van de groep / situatie waar ik me in bevind.
Ik heb er soms wel moeite mee om iemand mijn vriend te noemen. Ik moet heel zeker van mijn zaak zijn dat de ander er hetzelfde over denkt om te kunnen zeggen dat iemand een vriend is.

Dat gedeelte. ;D
Zo zie je maar weer, denk je dat je de enige bent, is het gelukkig niet zo.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Rhapsody op februari 14, 2009, 06:31:17 PM
Maar ik sta wel open voor sociale contacten en intimiteit (zoals knuffelen en een kus geven). Alleen moet ik dan wel een sterke connectie voelen met iemand. Maar zelf initiatief nemen lukt mij niet (behalve bij mijn moeder, hoe erg), ook al wil ik het heeeeeel graag. Dat is inderdaad wel een autistische trek.  :-\ Wat erg naar is, aangezien ik er wel erg behoefte aan heb (aan liefde). Ik heb soms wel schrikreacties met aanrakingen, maar dat is zo met aanrakingen die ik van mensen krijg die ik niet vertrouw, of voel dat ze een seksuele intentie hebben.

Dit heb ik precies hetzelfde. Ik hou best van knuffelen, maar wel met een zeer selectief gezelschap en dan zelfs nog niet altijd. Er zijn momenten waarop ik gewoon niet aangeraakt wil worden, maar ik heb zeker wel de behoefte aan mensen die om mij geven, van mij houden en mij af en toe een grote knuffel willen geven.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Citaat van: Rhapsody op februari 14, 2009, 06:32:47 PM
Wat kan je er goed op reageren trouwens Jovi, volgende keer zeg ik niets en wacht ik tot jij weer online komt. ;D

Nee, niet doen!
Ik kom hier de laatste tijd veel te weinig, dus als je dan op mij gaat wachten wordt het allemaal zo stil  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Rhapsody

Jammer dat je er zo weinig bent, maar je hebt vast wel een goede reden. :)
Geef je ook cursussen? ;)

sutoroberi_sheku

ik ben eigenlijk totaal niet impulsief, dus het zal me eigenlijks nauwelijsk overkomen dat ik dingen zeg die ik niet wilde zeggen.
bepaalde gesprekken die ik met mensen wil aangaan, overdenk ik vantevoren ook helemaal, en probeer het tot op de kleinste woordjes te perfectioneren.
dat heb ik bijvoorbeeld als ik me aan iemand erger. ik zelf zal die iemand daar niet op aanspreken, maar mocht het ter sprake komen, dan heb ik mijn hele verhaal al klaar.
kun je ook zien als eigen bescherming, omdat ik slecht ben in improviseren en bang ben dat ik dan met de mond vol tanden sta.

Wanneer ik wil kan ik t meestal heel goed met mensen vinden. een beetje aanpassen, een beetje doseren met wat je zegt etc en meeste mensen vinden je dan meteen
al sympathiek. maar ikzelf ben nogal kritisch met het uitkiezen van vrienden. soms op onverklaarbare redenen kan ik bepalen dat ik geen zin heb om een bepaald persoon beter te leren kennen. dan kan het zijn dat je een geweldig persoon mis loopt, maar eigenlijk vind ik dat ik al genoeg vrienden heb. Want die sociale contacten moet je weer allemaal onderhouden, en dara heb ik meestal ook helemaal geen zin in, omdat ik toch een echte 'loner' ben.

Ik vind het wel heel eng als ik imand niet goed kan pijlen. Ik sprak vroeger nog wel eens af met die autistische gast waar ik mee gebroken heb. op een keer, vroeg ie, een uur of zo,
nadat ik al thuis was: had je het erg gevonden als ik je een knuffel had gegegeven?
dat vond ik toen zo eng, omdat ik dat op dat moment niet merkte dat hij ooit zoiets in zijn hoofd zou halen! ik voelde me al nooit prettig in zijn buurt, vooral omdat ie zo'n dingen achter hield, maar daarna vond ik hem zo'n creep.
Maar omdat hij zo geobserdeerd was en bleef zeuren om af te spreken, deed ik dat soms. Maar hij liet dan nooit zijn ware gezicht zien, altijd maar laten zijn wat hij dacht dat ik wilde zien.
achteraf hoorde ik dan vaker hoe hij over me dacht, via mijn zus. bah! *rilling*
Nou, de onderwerpen draaien er iedere keer op uit, dat ik aan die gast moet denken, en dat zijn geen leuke gedachten  :-[

Ienepien

Ik heb helemaal niet met je gepraat, sorry, maar ik hoop wel, dat je je gisteren een beetje op je gemak voelde. :knuffel:

sutoroberi_sheku

voel je je nou schuldig door mijn post??? of kwam het opeens in je op?
niet nodig joh!!! de tafel was ook zo lang  :knuffel:  :knuffel:  *je chocolaatjes zijn goed bevallen hoor   >:D :knuffel:*
de volgende keer moeten we verplicht van plaats ruilen. of om de 30 minuten zoals bij speed dating ha ha  :schater:

Ienepien

Ja, dat heb ik op een gegeven moment ook tegen Peter gezegd.
We zouden eigenlijk ieder kwartier van plaats moeten wisselen. ;D

Dat bericht kwam inderdaad in me op, vanwege jouw post hiervoor. Over sociale contacten. :P

sutoroberi_sheku

dacht ik al!  ;D *knuf*  :knuffel:
Zouden mensen aardig raar opkijken in de zo'n café!

Ienepien

O, daar zou ik nou écht schijt aan hebben gehad.
Net zoals met die chocolaatjes en die worteltjes. Kan mij wat schelen, wat "de mensen" ervan vinden.
Sismo dacht, dat ik het niet mocht doen, maar ik heb gewoon uitgedeeld, hoor. :schater:

Sismo

 :D Ik ben dan ook erg braaf ingesteld! (maar ze waren toch wel lekker!)  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

sutoroberi_sheku

Lol ik zou me daar ook niks van aantrekken  ;D. maar het is wel eens grappig om reacties van mensen uit te lokken, wat trouwens niet erg moeilijk is
Als ik er wat van aan zou trekken wat mensen van me dachten, dan droeg ik wel minder opvallende kleding e.d. Wil niet zeggen dat ik bewust aandacht wil van mensen, maar ik wil gewoon de dingen kunnen dragen die ik mooi vind

Ienepien

Dat is eigenlijk best wel knap van je. Mensen kunnen het aan je zien, dat je jezelf bent.
En niet wegschuilt in de meerderheid. :klap:

pinky

Als je jezelf bent trek je altijd aandacht. Er lopen niet veel mensen zonder maskertjes rond op deze wereld!

Rhapsody

Citaat van: Pinky op februari 18, 2009, 12:49:23 PM
Als je jezelf bent trek je altijd aandacht.

Dan is een rake en zeer ware opmerking.  :)