Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ervaringen van aseksuelen in een relatie

Gestart door Ereinion, februari 10, 2009, 12:11:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rhapsody


Ereinion

Dit postte ik ergens anders, maar misschien ook handig dat het hier staat:

In het begin vond ik douchen met mijn vriend maar eng. Nu gaan we regelmatig samen douchen. Ik heb leren vertrouwen dat het niet gelijk staat aan seks, hij weet dat hij er niet de nadruk op moet leggen dat het seks kan zijn. Zo kan ik mij ontspannen en hem vragen me in te zepen, bijvoorbeeld. Het moet toch gebeuren en hij vindt het leuk om te doen. Zo hebben we uiteindelijk voor elkaar gekregen dat dit kan. Maar wel met veel tegenslagen en terugvallen. Ik hoop dat het voor jullie ook zo kan worden. Als zij in bad gaat heeft ze dan de deur op slot? Anders kun je misschien een keer vragen of je er gewoon bij mag gaan zitten om te kletsen. Jij met je kleren aan aan de droge kant bedoel ik. Als ze daar aan gewend is kun je misschien een keer vragen of je haar haren kan wassen. Ik noem maar wat. Het klinkt misschien stom, maar ik weet van mezelf dat ik het vaak makkelijker vind om aangeraakt te worden als er een praktische reden achter zit. Masseren is bijvoorbeeld soms eng, maar als ik last heb van een jeukende rug, mag hij me best insmeren met iets. Op die manier bouw je ook een vertrouwen op dat niet alles om seks hoeft te draaien.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

I-lady

Ja helemaal mee eens,vaak draaien aanrakingen op sex uit en ik denk dat veel a-seksuelen daar bang voor zijn dus de aanrakingen en intimiteit gaan vermijden. {ik herken het bij mezelf} waardoor je weer uit elkaar groeit.

paulc

het is een vicieuze cirkel...omdat we zo weinig lichamelijk contact hebben raak ik bij de minst of geringste aanraking al opgewonden.

Ienepien

Kijk, deze kant van "het verhaal" heb ik nog nooit zo bekeken.
Daar denken "wij" niet eens aan, als je elkaar per ongeluk aanraakt. :-\

Ereinion

Citaat van: paulc op april 24, 2009, 01:39:40 AM
het is een vicieuze cirkel...omdat we zo weinig lichamelijk contact hebben raak ik bij de minst of geringste aanraking al opgewonden.

Ja, ik weet het. Dat maakt het ook alleen maar moeilijker.


Ik merk ook aan mijn vriend dat hij graag alle mogelijkheden wil benutten, plat gezegd. Maar laatst zei hij dat het veel fijner is als we gewoon rustig aan doen en gewoon genieten van wat er gebeurd. Dat is natuurlijk ook zo, maar soms zijn mijn vriend en ik veels te prestatie-gericht, juist omdat vrijen er niet zo vaak van komt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

#21
Hierbij even een vraag.

Stel dat iemand een relatie aangaat met een sexueel persoon.
Vinden jullie dan dat diegene de boel aan het "belazeren" is in het geval dat deze persoon reeds weet dat hij/zij asexueel is?
En, wanneer vertel je het?
Ik vermoed dat dat een kwestie van aanvoelen is?

myra

Ik vertel het onmiddellijk als ik iemand beter leer kennen, dus als ik dichterbij iemand kom...Zodat degene weet dat seksualiteit niet erg belangrijk voor mij is.
Ik heb ook wel de neiging om zeer seksuele mensen te mijden, dat doe ik onbewust denk ik. Ik voel me over t algemeen niet zo op mijn gemak bij zeer seksuele personen.

Sismo

Inderdaad, niet te lang wachten met vertellen. Ik zou ook het gevoel hebben de ander te belazeren en weet dan ook dat ik het mezelf  moeilijk maak. Als je het redelijk snel vertelt, kan de ander hierin ook een keuze maken, doorgaan met de relatie of niet. En juist in een vroeg stadium voorkomt dat een hoop ellende. Toch?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Ik denk inderdaad ook dat je er niet te lang mee moet wachten, maar je kunt er natuurlijk niet een precies tijdstip aan verbinden. Je moet het jezelf natuurlijk ook niet onmogelijk maken door er meteen bij de eerste afspraak over te beginnnen. Het lijkt me dat de ander de kans moet hebben gehad om je enigszins te leren kennen zodat hij/zij beter de afweging kan maken of je alle éllende'(soory voor deze woordkeuze) wel waard bent. Ik denk dat het met name belangrijk is dat, wanneer je het vertelt, je heel duidelijk bent dat het een situatie is die ook niet zal veranderen. Je moet er rekening mee houden dat de ander nooit van aseksualiteit heeft gehoord en denkt dat het bij de juiste persoon wel overgaat. Als het niet duidelijk overkomt kun je nog zo eerlijk zijn geweest, maar loop je uiteindelijk alsnog tegen dezelfde problemen aan en voelt je partner zich misschien alsnog verraden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

 :-[ In mijn geval ben ik er zelf niet meer zo zeker over, maar ik zal zeker vertellen dat ik in ieder geval erg veel moeite heb met initimiteit en dat ik in seksueel contact zéker geen initiatief zal nemen.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Mau

Ik zou het vrij vroeg vertellen.
Mocht de ander dan zoiets hebben van "met zo'n persoon wil ik geen relatie", dan kunnen ze er nog vrij vroeg mee kappen. En zelf heb ik ook liever dat iemand ergens in het begin het daarom uitmaakt, in plaats van dat je al maanden samen bent en echt van de persoon bent gaan houden. Dan is de klap zwaarder.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sismo op augustus 14, 2009, 10:39:40 PM
:-[ In mijn geval ben ik er zelf niet meer zo zeker over, maar ik zal zeker vertellen dat ik in ieder geval erg veel moeite heb met initimiteit en dat ik in seksueel contact zéker geen initiatief zal nemen.

Dat is dan toch ook gewoon eerlijk?
Eigenlijk kan niemand zeker weten dat het nooit zal veranderen, maar je partner kan zich maar beter op het slechtste voorbereiden, mocht er dan uiteindelijk toch meer mogelijk blijken te zijn dan is dat alleen maar mooi meegenomen. Feit blijft dat wij op dit gebied in ieder geval compleet anders reageren dan de gemiddelde persoon.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jan

En toen was ik er ook weer eens..
Het lijkt mij minder druk op het forum dan voorheen?
Enfin, ik was nog wakker en keek weer eens rond..

Vroeg vertellen hoe de vork in de steel zit kan en dat lijkt dan duidelijk te zijn.

Maar vergis je niet in de seksuele partner, die snapt daar niks van (volgt het ook niet) en denkt dat het wel mee zal vallen.
(Dit fenomeen komt ook erg weinig voor, dus is de kans klein dat die partner er ooit van gehoord heeft)
Zo heb ik het persoonlijk ervaren.
Overigens ben ik iemand die de meer aparte situaties niet snel zal veroordelen, maar dat ik mijn best doe e.e.a. te snappen en te respecteren.

Dus ondanks het feit dat de aseksuele partner die eigenschap al meteen heeft meegedeeld komt het (nog) niet duidelijk over.
Daarna volgt er nog een behoorlijk proces en blijft het gevoelsmatig ergens onbegrijpelijk.

Als er bepaalde hormonen zijn (en die zijn er) dan kan het verstand die dingen niet uitschakelen.


 

Ienepien

JAN!!!!!!!!!! Leuk, dat je er weer bent.
* Ienepien neemt een aanloopje, en springt in Jan z'n armen, om hem een stevige  :knuffel: te geven...........

Wat je daar zegt, is heel erg waar.
Alleen de mededeling, dat er sprake is van aseksualiteit, daarmee ben je er nog niet.
Het kost enorm veel moeite om te achterhalen wat er nu precies mee bedoeld wordt, en welke
gradaties er allemaal zijn, en welke jij/jouw partner heeft.
Is er walging, kán seks wel, maar voel je er niks bij, of 'denk je er gewoon nooit aan' , en alles wat daar tussen zit.
Het beste is om je in te lezen op dit forum, en proberen te begrijpen wat het allemaal inhoud.

En respect, acceptatie zijn begrippen, die dan om de hoek komen kijken. :wave: