Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwsgierig

Gestart door Ahanna, februari 13, 2009, 07:17:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ahanna

Zijn er hier ook Bammers op het forum?

Ienepien

Bewust alleenstaande moeders?
Dacht het niet, maar ik weet het niet. :-\

pinky

Niet voor zover ik weet. Maar wie weet heeft er niemand eerder iets van gezegd hoor!

Ahanna

Okay, nou ja. Ik was ook gewoon maar nieuwsgierig he. ;)

Sismo

Hihi, ik ken die term eigenlijk niet eens (alleen de bom-moeders, maar dat is meer jaren 80...ik word ook al oud...)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ahanna

Haha. Je zal niet de enige zijn hoor.  ;D
Maar er zit wel degelijk verschil tussen.

Mannetje

Is een bewust alleenstaande moeder dan niet een moderne benaming voor bewust ongehuwde moeder?
En wat zin dan de verschillen?

Ahanna

BOM (bewust ongehuwde moeder) is vervangen door  BAM (bewust alleenstaande moeder). Ook buiten een huwlijk worden er vaak  kinderen geboren. Veel mensen wonen bijvoorbeeld samen in plaats van getrouwd te zijn. Trouwen is nu minder de norm als vroeger. Daardoor ligt de nadruk niet meer op het ongetrouwd zijn, maar op het alleen zijn.
De beleving van de bommers en de bammers zijn ook vaak anders. Bewust ongehuwde moeders van vroeger waren vaak heel feministisch ingesteld. Ze kozen bewust voor het krijgen van een kind zonder partner. Het alleen zijn was dus een bewuste keuze.
Bammers daarintegen kiezen niet zozeer bewust voor een kind krijgen zonder partner, maar wel bewust voor het krijgen van een kind. Dat ze geen partner hebben is daarbij meestal geen bewuste keuze. Ze zijn gewoon de juiste nog niet tegen gekomen en wachten niet langer meer op iets waarvan het niet zeker is dat het nog op hun pad zal komen. Eigenlijk is BAM dan ook geen goede term, maar zou het BMA moeten zijn, omdat het alleenstaande aspect niet het hoofdissue is in de keuze om een kind te krijgen.
Dit even kort door de bocht gezegd.  ;)

Ienepien

Haha, ik denk, dat de meeste moderne moeders tegenwoordig ongehuwd zijn. Maar die hebben gewoon een relatie.
Een Bam-vrouw is bewust alleenstaand.


* Ienepien ziet, dat Ahanna intussen ook al gereageerd heeft, dus is dit dubbel.