Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Provincie

Gestart door Ahanna, februari 14, 2009, 02:39:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ereinion

Oh, dus je verstaat ons niet als we de ij als ie uitspreken en het laatste stukje van het woord inslikken.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Hestia

Citaat van: Ereinion op juni 10, 2010, 07:11:10 PM
Oh, dus je verstaat ons niet als we de ij als ie uitspreken en het laatste stukje van het woord inslikken.  ;)

Precies, ik snap niet waarom mensen hun woorden niet gewoon afmaken;)

Al moet ik er wel eerlijk bijzeggen, dat de mensen hier ook vaak moeite hebben om mij te verstaan. Altijd gedacht dat ik accentloos sprak, maar dat bleek dus ook nogal tegen te vallen:P

Ereinion

 :rollol: Wat naïef.

Ik vond Brabantse vrouwen in het begin net klinken alsof ze altijd ruzie maakten terwijl ze een gewoon gesprek voerden.  ::)


En wat woorden niet afmaken betreft: dat is gewoon efficiënt. Het scheelt een hele hoop tijd.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Hestia

Tja, misschien was ik twee jaar geleden ook nog wel een naïef dorpsmeisje. Hmm, misschien ben ik dat nog steeds wel. Toch maar goed dat ik niet in de grote stad ben gaan studeren:P


Ereinion

Je hoort het ook niet van jezelf. Ik word altijd door anderen op mijn 'oooo' gewezen. Dan denk ik weer: oh ja, die heb ik. Ach, ik ben er wel trots op.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Toch hartstikke leuk dat niet iedereen precies hetzelfde spreekt  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Ik spreek alles als ik er maar ff woon. Zo heb ik Ernhems geproat! Toen weer haags, toen broabants en later weer limburchs. Ach ja, en nu zit ik weer op het Ernhems. Accenten overnemen is een onbewuste hobby van me, dus dan krijg je dat, haha! Maar het is wel erg leuk, al die verschillende accenten!

Mannetje

Of is het een vorm van niet willen opvallen tussen de menigte? Jezelf verstoppen?

Ereinion

Dat denk ik niet.

Ik merkte het zelf ook. Als ik in Breda was, praatte ik minder met een accent dan dat ik hier in Twente ben. Waar je mee omgaat, raak je mee besmet, denk ik.


Dat besef ik me nu pas: Ik zie mezelf meer als Twentenaar dan als Overijsenaar (of zoiets). Als iemand me vraagt waar ik vandaan kom zal ik niet snel zeggen, uit Overijssel.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Volgens mij weet ook lang niet iedereen dat Twente een deel is van Overijssel. Maar goed, het is natuurlijk ook een vrijstaat  :D
Ik heb er ook last van dat ik accenten van anderen over ga nemen. Ik merk dat vooral als toeristen in zeer slecht Engels de weg gaan vragen. Dan begin ik met een even erg accent te praten. Erg maf. Zelf heb ik niet echt een definieerbaar accent. Als ik er iets over moet zeggen vind ik mezelf soms een beetje te netjes klinken  :-\ 
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Hestia

Ik merk inderdaad wel dat als ik in Twente ben, ik veel minder Brabants praat dan als ik thuis ben. Als ik een weekend naar huis ben geweest, kan iedereen dat horen;)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Poedel

Gelderland.

Al wil ik naar Limburg verhuizen.

pinky

Ah... voor de Limburgse Vlaaien?

Happy

Citaat van: Ereinion op juni 13, 2010, 02:12:45 PM

Dat besef ik me nu pas: Ik zie mezelf meer als Twentenaar dan als Overijsenaar (of zoiets).

Een prettige, gemoedelijke streek dat Twente. Ik heb er redelijk wat familie zitten en kom er altijd graag. Het leven lijkt er veel meer ontspannen dan in het Westen.