Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Het voet als een verplichting

Gestart door bidon1, maart 11, 2009, 03:32:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bidon1

Hallo,

Ik zit met een probleem en ik voel me er egt enorm rot over.
Mijn vriendin vind dat als ik seks met haar wil het overkomt tot een verplichting, ik weet niet wat ik doe maar soms maak ik er wel eens onbedoeld een opmerking over, als ze bijvoorbeeld vraagt kom je iets tekort ofzo, dan zeg ik dat ik iets tekort kom, en heb later pas in de gaten dat ik dit beter niet had kunnen zeggen ofzo..
Wat doe ik fout, moet ik dan oneerlijk zijn? En hoe krijg ik dit eruit, ik wil zo niet overkomen maakt nie uit hoe..

Help!!!

Ienepien

Hallo Bidon. Welkom hier. Lust je een stukje  :cake:?

Misschien is het een goed idee, om je vriendin hier eens te laten lezen?
Verder kan je hier natuurlijk een heleboel informatie vinden van lotgenoten. :wave:

pinky


Ereinion

Welkom Bidon.  :cake: ?

Misschien kun je (als het tot je doordringt dat je iets hebt gezegd wat verkeerd opgevat kan worden) nog eens op het gesprek terug komen en je verontschuldigingen aanbieden. Het lijkt me niet verstandig te liegen over je gevoelens.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

jojo83

Ten eerste welkom  :cake:
Eerlijkheid is zeker belangrijk, dus erover liegen lijkt me geen goed idee. Liegen zal je vriendin je zeker ook niet in dank afnemen.
Maar misschien kun je kijken naar de toon en de manier waarop je dingen zegt. Of het iets meer toelichten. Dus bijv. als zij vraagt of jij iets tekort komt, dat je zegt dat jij seks bijv. wel mist, maar dat je om haar geeft en het daardoor minder erg vind (ik noem maar iets als voorbeeld hoor). Misschien kun je daar iets mee?

pinky

Ik heb het vermoeden dat het vooral gaat om andere dingen. Je vriendin ziet dat je niet in je hum bent, is dat waarschijnlijk zelf ook niet en stelt de retorische vraag of je iets te tekort komt. Daar verwacht ze geen antwoord op, tenzij deze echt direct serieus besproken wordt of kan worden. Maar een lukrake opmerken 'ja sex' en verder niets, dat komt nogal hard aan. Want ja, seks kun je alleen met haar hebben en is dus direct tekort van je vriendin. Dat komt niet leuk over. Dus dan gaat ze het meer en meer als een verplichting voelen, omdat ze jou anders steeds meer tekort doet en je dus steeds vaker uit je hum zult zijn. Terwijl de aanleiding voor je minder vrolijke humeur niet het tekort aan seks was, maar bijvoorbeeld een file of een nare droom voor het wakkerworden, of dat het warme water op was toen jij net ging douchen etc. Dus het antwoord op de vraag is dan dus anders de reden waarom de vraag werd gesteld. En daarmee waarschijnlijk in de ogen van je vriendin ook niet redelijk.

Ik denk dat dat het grootste probleem is. Dat je inmiddels zo gefrustreerd bent door het gebrek aan seks dat je elke mogelijkheid aangrijpt om dit gebrek te uiten. Niet goedschiks, dan kwaadschiks. Ik denk dat het jullie beter zou helpen als jullie het er eens serieus over zouden hebben, dan is er duidelijkheid over wat jullie van elkaar verwachten en kunnen er duidelijke afspraken gemaakt worden over wat wel en niet kan op seksueel gebied.