Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

vraagje voor de seksuele(n) partners, familieleden, vrienden, kennissen, ...

Gestart door Onderzoekstertje, april 20, 2009, 10:58:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onderzoekstertje

Hallo Iedereen!

Zoals jullie misschien wel al gezien hebben op verschillende onderdelen van dit forum, ben ik bezig met een onderzoek (voor school) ivm aseksualiteit.
Hiervoor heb ik ook jullie mening nodig op volgende vragen:

- Wat is volgens jullie (seksuelen) de oorzaak van aseksualiteit?

- houden jullie (seksuelen) rekening met aseksuelen? Hiermee bedoel ik dan, letten jullie op je woorden? Kijken jullie naar andere, niet-seksgetinte programma's op tv om een aseksueel 'te sparen'?

- wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van aseksualiteit?

Bijkomende opmerkingen zijn altijd welkom!

Ik kijk uit naar jullie antwoorden!

Groetjes en een stukje heerlijke dank-u-wel- :cake: voor de moeite!!
Elke


maaike

Hallo onderzoekstertje, zie mijn antwoorden achter jouw vragen. Ben benieuwd naar de resultaten van je onderzoek; laat je dat tzt weten?
Groet, Maaike

Citaat van: Onderzoekstertje op april 20, 2009, 10:58:26 AM
Hallo Iedereen!

Zoals jullie misschien wel al gezien hebben op verschillende onderdelen van dit forum, ben ik bezig met een onderzoek (voor school) ivm aseksualiteit.
Hiervoor heb ik ook jullie mening nodig op volgende vragen:

- Wat is volgens jullie (seksuelen) de oorzaak van aseksualiteit? In Bij mijn partner mogelijk chemotherapie: in de loop der jaren veel moe en minder zin in dingen in het algemeen. Dit denk ik omdat er daarvoor geen sprake ws van asexualiteit

- houden jullie (seksuelen) rekening met aseksuelen? Hiermee bedoel ik dan, letten jullie op je woorden? Kijken jullie naar andere, niet-seksgetinte programma's op tv om een aseksueel 'te sparen'? Hooguit dat het onderwerp vrijwel nooit ter sprake komt. Ik weet dat hij er niet over wilt praten en het is dan moeilijk om het soms toch op de agenda te zetten, daar moet ik mij zelf ok toe zetten. Ik denk ook dat mijn partner niet het vermogen heeft om in te zien wat voor probleem het binnen de relatie geeft. Hij ziet niet, of wil niet zien, dat dit een gezamenlijk probleem is. Hij zegt het wel te snappen, maar is niet bereid om ervoer te praten, laat staan er iets aan te doen.

- wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van aseksualiteit?Nadeel: frustratie, eenzaamheid, somber over gezamenlijke toekomst, onzekerheid voelen over het steeds afgewezen te worden. Voordeel ??????????!  ??? Ik hoef mijn benen niet zo vaak te scheren...?  :schater:

Bijkomende opmerkingen zijn altijd welkom!

Ik kijk uit naar jullie antwoorden!

Groetjes en een stukje heerlijke dank-u-wel- :cake: voor de moeite!!
Elke



Memyselfandi

- Wat is volgens jullie (seksuelen) de oorzaak van aseksualiteit?
  Denk niet dat er een oorzaak is. Kan een aangeboorte zijn, psychologische "stoornis", gevolg van een traumatische gebeurtenis, enz... Om nu eentje aan te wijzen lijkt me niet verstandig en zeer zeker niet juist. 

- houden jullie (seksuelen) rekening met aseksuelen? Hiermee bedoel ik dan, letten jullie op je woorden? Kijken jullie naar andere, niet-seksgetinte programma's op tv om een aseksueel 'te sparen'?
Ik zelf wel, al praat ik dan niet gigantisch veel met de ene die ik ken  :P. Ik let in ieder geval iets beter op mijn woorden, of dat prettig is voor haar weet ik eigenlijk niet oO

- wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van aseksualiteit?
Voordelen:  - Een stukje "stress" uit de relatie (veel asexuelen zullen dit niet zo zien)
                 - Meer energie over voor belangrijkere dingen in een relatie / in het leven

Nadelen:     - Moeilijker om een relatie aan te gaan, met de angst dat de partner het niet zal begrijpen
                 - Ongemakkelijk voelen als de partner / vriend / kennis wat intimiteit wilt (knuffel b.v.)
                 - Bang om stop te zeggen als de vriend / partner / kennis te ver gaat


paulc

Citaat van: Onderzoekstertje op april 20, 2009, 10:58:26 AM
Hallo Iedereen!

Zoals jullie misschien wel al gezien hebben op verschillende onderdelen van dit forum, ben ik bezig met een onderzoek (voor school) ivm aseksualiteit.
Hiervoor heb ik ook jullie mening nodig op volgende vragen:

- Wat is volgens jullie (seksuelen) de oorzaak van aseksualiteit? Wat mijn vriendin betreft lijkt het een familie aangelegenheid te zijn. Als ik haar gezin met het mijne vergelijk dan is dat een wereld van verschil. Bij haar thuis werden gevoelens niet geuit en erger nog gevoelens werden genegeerd (nu nog). Als kind was ze veel op zichzelf aangewezen, ouders waren druk met zichzelf (nu nog). Geen warm nest. Mijn vriendin omschrijft het vaak als dat haar gevoelens op slot zitten.

- houden jullie (seksuelen) rekening met aseksuelen? Hiermee bedoel ik dan, letten jullie op je woorden? Kijken jullie naar andere, niet-seksgetinte programma's op tv om een aseksueel 'te sparen'? Ik probeer vaak rekening te houden met haar maar soms is de woede zo groot dat zich dat uit in sarcasme. Omdat ik weet dat mijn vriendin niet over seksualiteilt wil of kan praten probeer ik het vaak met humor maar dat lijkt geen verschil te maken. Wat de tv-programma's betreft, mijn vriendin haakt zelf af als er iets op tv is of komt wat seksgetint is. 

- wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van aseksualiteit? Ik zie alleen mar nadelen. Ik ben gefrustreerd, onzeker, boos, verdrietig, eenzaam en bang. Bijna alle ruzies hier in huis komen voort uit dit probleem. Ik maak me zorgen over de seksualiteit van mijn kinderen.

Bijkomende opmerkingen zijn altijd welkom!

Ik kijk uit naar jullie antwoorden!

Groetjes en een stukje heerlijke dank-u-wel- :cake: voor de moeite!!
Elke



knabbelvanbabbel

Ik zag dat de vraag al heel lang geleden gesteld is. Nog behoefte aan antwoorden?

Mannetje