Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Goedemiddag!

Gestart door Momo, mei 03, 2009, 11:45:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Momo

Hallo iedereen, :wave:

Ik ben 19 jaar en heb een relatie van nu ongeveer 3 jaar met een jongen (ben zelf een meisje). Ik zie hem echt doodgraag en we hebben al veel moeilijke momenten samen meegemaakt. Over onze meeste problemen hebben we gepraat en zijn we er goed uitgekomen, maar op gebied van seks blijven we met problemen zitten.
Hij zou wel iedere dag seks willen, maar ik heb daar echt geen behoefte aan. Ik heb vooraf (bijna) nooit zin in seks. Ik geniet meestal wel van de seks eens we bezig zijn, maar ik heb er gewoon geen nood aan.

Groetjes,
Momo
Groetjes,
Momo

Ienepien

Welkom Momo. Hier een stukje welkomst- :cake:
Kijk hier maar eens rond, dan zal je je in veel verhalen herkennen. :wave:

Mannetje

Momo, welkom  :cake:.
Als jullie gewoon goed in gesprek blijven over dit probleem, dan kom je daar grotendeels ook wel uit.
Er staan hier op de site verschillende voorbeelden waarin je je wat kan verdiepen.

Jovi_Hobbes

Welkom Momo  :cake:
Hopelijk heb je iets aan dit forum. Heb je de FAQ al gevonden? Misschien heb je daar ook nog iets aan om je vriend duidelijker te maken hoe je je voelt.
http://asexuality.org/du/info/faq.htm
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Momo

#4
Een beetje laat, maar bedankt voor jullie welkomst -  :cake: :)

We zijn nu al ongeveer een half jaar verder. Ik heb in die tijd wel al een heus gesprek gehad met hem over onze seksuele gevoelens enzovoort en heb hem toen ook klaar en duidelijk gezegd dat ik nooit echt verlang naar seks, dat ik er geen behoefte aan heb en dat er andere dingen zijn waar ik veel meer van geniet dan van seks. Die avond was hij heel geshockeerd door mijn 'outcome' zeg maar, maar de dag erna was het net alsof we het gesprek nooit hadden gehad. Dit vind ik echt heel heel jammer!
We maakten in het begin echt heel veel ruzie over seks, hij wou en ik niet en daar zat het probleem. ondertussen heeft hij er een beetje mee leren leven dat ik 'iets minder zin heb in seks dan hem' (zo ziet hij het allesinds denk ik). Soms heeft hij het nog moeilijk, maar ik denk echt wel dat er verbetering is in de zaak.
Ik heb hier op het forum ook al veel berichten meegelezen (ik ben niet zo'n schrijver, eerder lezer) en kan mijzelf in vele situaties terugvinden. Ik denk dus van mezelf dat ik in een bepaalde mate toch wel aseksueel ben, maar hoe het ook genoemd wordt, dat is voor mij niet zo belangrijk, wel hoe ik het zou kunnen oplossen...

Na al het gepraat met mijn vriend en ik heb het hem ondertussen al verschillende malen verteld dat ik niet verlang naar seks en ik er eigenlijk ook geen interesse in heb, is hij nog steeds van het idee dat ik hem niet graag genoeg zie (omdat ik weinig tot geen seks met hem wil). Hij haalt voor een heel heel groot deel zijn genot uit mij bevredigen, maar dat is dus een groot probleem. Ik verlang er niet naar om bevredigd te worden. Als hij zin heeft, wil ik hem wel bevredigen, maar daar heeft hij vaak niet genoeg aan. Hij wil mij doen klaarkomen 'omdat hij iets wil terug doen voor mij', maar hij snapt niet dat ik dat niet graag heb en dat voor mij geen 'pleziertje' is dat hij terug doet omdat ik hem bevredigd heb...

Buiten de seks gezien zijn we over het algemeen wel gelukkig met elkaar, maar voor iemand als hij  die seks zo ongelofelijk belangrijk vindt, kan ik moeilijk begrijpen dat hij nog gelukkig is in de relatie met zo weinig seks en met het besef (ik weet niet of hij dat echt heeft) dat ik niet geïnteresseerd ben in seks... En ik wil echt dat hij gelukkig is in de relatie.

Bedankt voor jullie tijd alvast om mijn tekst te lezen  :)

PS: wat ik trouwens ook nog wilde zeggen. Als hij seks wilt, vraagt hij me altijd. Ik zeg dan oké, het is goed en dan vraagt hij nog eens aan me 'je bent toch wel zeker dat je zin hebt e?'. Dat is voor mij een superduidelijk teken dat hij gewoon niet beseft wat ik hem alleen aan aantal keer heb proberen duidelijk maken. Ik zeg hem dan ook gewoon op dat moment van 'ik heb het er al met je over gehad, als je moet wachten tot ik zin heb in seks, heb je het nooit meer'...
Groetjes,
Momo

Mannetje

Als ik je berichtje zo lees, heb je geen behoefte aan seks, maar vindt je het geen probleem om het af en toe te hebben, mits het niet teveel is. Het boeit je dus niet.
Is er iets anders wat jij wel leuk/lekker vindt. Misschien een lekkere massage ofzo.

Jullie communicatie zit nog niet op 1 lijn. Voorbeeld: jij zegt "geel"en hij verstaat "paars". Heel frustrerend. Laat hem deze site even lezen. Misschien dat ie je daardoor beter gaat verstaan!

Momo

Ja, ik vind massage heerlijk, maar hij geeft niet graag massages, dus dat gebeurt zo goed als nooit  >:(
Onze communicatie is idd nog niet wat het moet zijn, maar ik denk niet dat het iets zal oplossen om hem naar dit forum door te sturen, hij is niet zo gek op computers en internetgedoe  :P. Ik kan het natuurlijk altijd wel even proberen, maar dan moet ik juist nog het goede moment vinden om hem erover te vertellen...
Bedankt  :)
Groetjes,
Momo

Mannetje

Attendeer hem even dat hij er aan moet denken dat je 3x in de week gemasseerd wilt worden.
En als ie dan begint te mopperen,zo van daar heb ik geen zin in, dan weet ie meteen hoe jij je ongeveer voelt op het moment als hij seks wilt!
Het is natuurlijk moeilijk met elkaar te vergelijken, maar misschien gaat er dan een belletje bij hem rinkelen.

Momo

Hem 3 x per week een massage laten geven is echt onmogelijk  ;D
Hij heeft me voor nieuwjaar vorig zo'n bonnetje kado gedaan met 10 massagebeurten van hem, ik heb nog meer dan de helft niet gehad. Als ik een massage vraag, krijg ik ze pas na HEEL veel gemopper! Ik heb al veel dingen geprobeerd, geloof me. Maar hij neemt het bijna op als een persoonlijke belediging als ik seks durf te vergelijken met een massage. Waarom weet ik niet, maar voor hem zijn dat twee dingen die helemaal niets met elkaar te maken hebben...
Groetjes,
Momo

Mannetje

Typisch zo'n geval van kop in het zand steken. Hij wel zijn ding willen hebben en jij niet  :-\
Zou je hem ook niet een bonnenboekje kunnen geven. En laat hem dan maar lekker mopperen.

Eerlijk gezegt vindt ik het een beetje kinderachtig van hem. Hij probeert jouw te overrompelen met zijn mening dat je het niet mag vergelijken.
Speel het gewoon hard; jij geen massage, hij geen seks!

Jovi_Hobbes

Lastig hoor Momo, als hij echt niet begrijpt wat je hem uit wilt leggen. Op zich is het goed dat je wel seks kunt hebben om hem te plezieren, maar het zou goed zijn als je vriend inzag wat dat voor jou betekent en welke moeite jij ervoor moet doen. Dat het juist heel speciaal is dat je dat voor hem over hebt en dat dat een veel groter teken van jouw liefde voor hem is dan het hebben van zin in seks.
Het klinkt haast alsof hij het niet wil begrijpen, en dat hij het wil negeren in de hoop dat het dan wel overgaat...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Momo

@ Mannetje: Haha  :D een bonnenboekje voor 10 x seks op een jaar, ik denk dat hij terplekke in tranen uitbarst ;D. Ocharme, dat ga ik hem niet aandoen.
Maar verder vond ik het wel een leuk idee, zo met dat bonnetje voor het masseren, alleen jammer dat het steeds met gemopper moet gebeuren. Alleen jammer dat hij het niet volhoudt en niet eens zelf voorstelt. Maar daar leg ik me bij neer. Ik stel het immers ook nooit zelf voor om seks te hebben, dus ik kan niet verwachten van hem dat hij zelf voorstelt om me te masseren...
Maar dat terzijde, ik ben wel blij dat hij niet meer blijft aandringen zoals vroeger. Als hij nu vraagt om seks doet hij dat 2 of drie keer, als ik dan voet bij stuk houdt dat het neen is, luistert hij daar ook echt wel naar en legt hij er zich bij neer. Vroeger zou hij dan boos geworden zijn. Natuurlijk zijn er ook limieten aan zijn neerleggen bij de zaak. Twee weken zonder seks houdt hij niet vol denk.

@ Jovi: ik zou idd ook graag hebben dat hij inziet wat ik voor hem doe. Hij denkt nog steeds (of wil denken) dat ik seks doe uit plezier, ontspanning, noem maar op. Het zou idd leuk zijn moest hij beseffen dat er andere dingen zijn waarmee hij me veel meer kan plezieren. Ik ben ervan overtuigd dat hij hoopt op verbetering en verandering van mijn kant uit. Ik denk dat hij verwacht dat ik binnen een paar jaar bij hem zal 'openbloeien' en toch graag seks zal hebben. Het zou mooi zijn mocht het zo veranderen, maar ik vrees ervoor...
Groetjes,
Momo

Fricai

Moeilijke verhaal. Nare situatie dat je beide telkens met tegenzin bezig bent. Maar ik zou hem inderdaad iig duidelijk maken dat seks voor jou net zoiets is als masseren voor hem. In een relatie moeten beide opofferingen doen uiteraard. :)

Ereinion

Volgens mij zit er wel een verbetering in jullie situatie en ik denk dan ook dat het in de toekomst nog wel beter zal gaan. Als hij niet van computers houdt, kun je natuurlijk ook dingen uitprinten en aan hem laten lezen. Veel sterkte.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Momo

Ik merk zelf ook heel veel verbetering in de relatie en dan eigenlijk meer van zijn kant dan van mijn kant  :-[ :-[
De laatste tijd dringt hij echt niet meer aan om seks te hebben en hij lijkt het niet erg te vinden maar één maal per week seks te hebben. Ik voel me geruster zo, maar ik moet natuurlijk zelf ook wat vooruitgang boeken, zodat hij niet al het werk doet.
Hij heeft me deze week ook zonder tegenpruttelen gemasseerd  :klap: en dat zonder dat ik er met hem eerste een stevig gesprek over gehad heb!!

Ik ga momenteel ook bij een psychologe en heb mijn weinige zin in seks ook eens met haar besproken. Ze zou er de volgende sessie eens dieper op ingaan. Ik ben benieuwd of er verandering mogelijk is en wat de oplossingen zijn...
Groetjes,
Momo