Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Goedemiddag!

Gestart door Momo, mei 03, 2009, 11:45:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Fijn dat je vriend zo lief voor je is, Momo! Veel succes nog!

Ienepien

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ervaringen van anderen kunnen voor iemand zomaar ineens een sleuteltje op een deurtje blijken te zijn. :)

Momo

@ Myra: ja, ik ben er zelf ook tevreden mee zoals het nu gaat! Maar zoals ik al zei, misschien moet ik maar eens proberen om van mijn kant hem ook wat meer tegemoet te komen...

@ Ienepien: ik hoop dat het iets oplevert met de psychologe. Ik wil m'n vriend niets liever dan gelukkig zien in onze relatie!!

Groetjes,
Momo

Jovi_Hobbes

Citaat van: Momo op januari 09, 2010, 08:39:41 PM
@ Myra: ja, ik ben er zelf ook tevreden mee zoals het nu gaat! Maar zoals ik al zei, misschien moet ik maar eens proberen om van mijn kant hem ook wat meer tegemoet te komen...

Een relatie is natuurlijk altijd geven en nemen, maar pas wel op dat je niet meer geeft dan dat je aankunt, wat dat gaat zich op een gegeven moment opbreken. Maar je berichtgeving klinkt positief. Ik hoop dat jullie die stijgende lijn kunnen voortzetten, veel succes  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Momo

Bedankt, ik hoop ook dat het blijft zoals het nu gaat (of misschien zelfs nog iets beter). Als de gelegenheid zich voordoet ga ik hem wel eens vragen hoe hij zich nu voelt in deze situatie. Want de overgang van de vorige moeilijke situatie naar de situatie zoals het nu gaat is eigenlijk heel stilletjes en van zichzelf gekomen... Wanneer hij er zich even goed bij voelt als ik, is het zeker in orde !!
Groetjes,
Momo

Ereinion

Ik hoop dat jullie je beiden prettig voelen zoals het nu gaat.
Je zegt dat de verandering meer van hem komt dan van jou. Ik denk dat dat ook wel goed gaat komen. In ieder geval ben je er al mee bezig, nu de plannen nog omzetten in daden. Ik denk ook dat het even rust nodig heeft, jij hebt je waarschijnlijk zo lang opgejaagd gevoeld omdat hij meerdere keren per week wilde, nu moet je even genieten van de rust en het gevoel dat de druk weg is. Daarna kun je zelf ook stappen ondernemen.

Veel succes verder!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Momo

Daar heb je gelijk in Ereinion, ik moet even genieten van de rust die er nu is !
Ik heb echt moeite om nog te genieten van knuffels en lange zoenen, omdat dat destijds bijna altijd de start was om aan seks te beginnen. Daardoor sta ik daar helemaal niet meer voor open en als hij me dan nu kust, zonder dat hij bijbedoelingen heeft, trek ik me soms al weg gewoon omdat ik bang ben dat hij meer wil. ik zeg hem dat dan en dan verteld hij me dat hij helemaal geen bijbedoelingen had. Ik wil zo graag terug genieten van knuffels en kusjes en met een gerust hart bij elkaar zijn zonder dat de druk om seks te hebben er steeds is.
Er is dus nog veel werk aan de winkel, maar het gaat de goede weg op. Ik denk dat de meeste veranderingen nu van mijn kant zullen moeten komen. Ik zie wel wat de psychologe hierop te zeggen heeft in de volgende sessie...
Groetjes,
Momo

Ienepien

Je bent goed bezig, Momo. :klap:
Zelfreflectie is een goede eigenschap.

Ereinion

Dat vertrouwen dat hij er niets mee bedoeld komt vanzelf wel! Jullie zijn goed bezig, super!  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Momo op januari 10, 2010, 11:30:04 AM
Bedankt, ik hoop ook dat het blijft zoals het nu gaat (of misschien zelfs nog iets beter). Als de gelegenheid zich voordoet ga ik hem wel eens vragen hoe hij zich nu voelt in deze situatie. Want de overgang van de vorige moeilijke situatie naar de situatie zoals het nu gaat is eigenlijk heel stilletjes en van zichzelf gekomen...

Misschien komt dat ook omdat hij ook tijd nodig had om ermee om te leren gaan. Met kleine onmerkbare stapjes kun je uiteindelijk ook een straat oversteken, toch?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Momo

Dank jullie wel, ik voel me gelijk een stuk beter door al jullie aanmoedigingen !!  ;D
Groetjes,
Momo

Momo

Ik heb het dus met mijn vriend besproken en hem eens gevraagd hoe hij zich voelt in deze situatie.  :banghead:
Eerst vertelde hij me dat hij er wel tevreden mee was zoals het nu ging, dat het eigenlijk zo'n beetje vanzelf gekomen was dat hij zijn zin in seks wist te onderdrukken. Maar als we er dan verder over praatten merkte ik toch echt wel (en dat zei hij achteraf ook) dat hij er eigenlijk niet ZO heel gelukkig mee is zoals het nu gaat op seksueel gebied.

Hij vindt dat intiem zijn met elkaar gelijk staat aan seks hebben met elkaar. En dan nog liefst oraal. Ik ben helemaal niet voor het orale gedoe (oké ik wil het wel nog bij hem doen, maar heb liever niet dat hij het bij mij doet). Hoe kunnen we dan nog op andere manieren intiem zijn als het voor hem steeds seks betekent. Gewoon tegen elkaar aan liggen en knuffelen gaat moeilijk, want dan krijgt hij een erectie en probeert hij over te gaan tot seks. Samen gezellig eens een bad nemen bij kaarslicht kan al helemaaaaal niet zonder seks. Ik voel me zo van hem weggroeien, omdat ik alles probeer te mijden waardoor hij zou kunnen denken dat we seks gaan hebben (en dat is bijna alles waar we dicht bij elkaar zijn) en ik wil dat helemaal niet !!! :'(
Groetjes,
Momo

Jovi_Hobbes

Dat is ook verschrikkelijk lastig. Hoe spreek je je grenzen af en hoe zorg je dat je allebei gelukkig bent in de relatie?
Ik weet niet in hoeverre het voor jou mogelijk is, maar misschien helpt het om vaste afspraken te maken over dingen die wel en niet tot seks mogen leiden. Dat schept misschien duidelijkheid. Tegelijkertijd denk ik dat je vriend helaas toch een deel van zijn verwachtingen zal moeten bijstellen. Hij zal nu eenmaal niet altijd kunnen krijgen wat hij wil.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?