Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seksuele vrijheid

Gestart door biaseksueel, mei 05, 2009, 11:39:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biaseksueel

aanvullingen op deze stellingen zijn welkom!

Ienepien

Hahaha, zoiets als: seks hoor je te hebben met iemand waar je van houdt, wat dat betreft ben ik nogal 'ouderwets'?

Rhapsody

Citaat van: Ienepien op mei 05, 2009, 11:47:09 PM
Hahaha, zoiets als: seks hoor je te hebben met iemand waar je van houdt, wat dat betreft ben ik nogal 'ouderwets'?

Nee, je bent wijs. ;)
Ik denk er hetzelfde over.

Jovi_Hobbes

Mijn keuze zit er niet helemaal tussen. Mensen moeten doen wat ze willen, zolang ze mij er maar niet mee lastigvallen.
Ik ben zelf tegen dingen als one night stands, maar als twee mensen dat doen en van elkaar weten dat het niet meer is dan dat, ga ik geen waardeoordeel over hen geven.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

biaseksueel

))dat bedoelde ik ook met die 1e keus: als anderen daar zin in hebben laat ze lekker doen! :-)

Ereinion

Ik heb voor de eerste gekozen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Voor mij de eerste keuze.
Ieder voor zich moet weten wat hij of zij doet.

petra1963

Ik kies ook voor het eerste.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rhapsody

Dit is naar niemand toe een aanval, ik zat even over de eerste stelling na te denken in algemene zin.
Ik zal het misschien wat te erg opvatten maar dat zit in m'n aard.

Over de eerste stelling dus, ik vind niet dat iedereen moet doen waar hij of zij zelf zin in heeft, ook al heb ik er zelf geen last van in directe zin, als bijvoorbeeld de vriend van een vriendin van mij vreemdgaat heb ik er ook verdriet om (te vaak mee gemaakt). Ik vind het jammer dat er (veel) mensen zijn die met een ander vreemdgaan uit bijvoorbeeld wraak of om iemand anders jaloers te maken, of omdat ze zich gewoon niet kunnen inhouden. Ik heb dat in mijn omgeving mee gemaakt en ook van andere mensen gehoord, dat zorgt alleen maar voor verdriet en narigheid en vaak spijt als het al te laat is. Ook een affaire kan bijvoorbeeld een huwelijk kapot maken, en worden ook kinderen de dupe van zo'n affaire. Het is toch wel goed als mensen een beetje uitkijken of het eerst vanuit een rationeel perspectief bekijken voordat ze zomaar met iemand het bed in duiken of zoenen als ze al een relatie hebben, en niet doen waar ze zelf zin in hebben, dat is egoïstisch. Maar hartstocht en lust is iets irrationeels, mensen handelen vaak uit drift. Ik vind daarom dat niet iedereen gewoon moet doen waar hij of zij zin in heeft, omdat alles consequenties heeft en ik geef om de mensen die er slachtoffer van zijn. Ook heb ik te doen met mensen die uit onzekerheid over hunzelf snel met anderen zoenen of naar bed gaan, het lost hun lage zelfbeeld niet op (een vriendin van mij doet dat). Of een extremer voorbeeld, mijn excuses, zoals verkrachting, dan doe je ook waar je zelf zin in hebt, ook al komt het van een kant het is wel seks. Vandaar dat ik vind dat seks iets is, ideaal gezien, dat je doet met iemand die je liefhebt, met de juiste intenties.

Ereinion

Daar kan ik me wel in vinden.

Seks is prima, zolang je er niemand kwaad / pijn mee doet en mij er niet mee lastig valt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Zo gek is dat niet, wat je schrijft, Rhapsody !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

jojo83

Vandaar dat ik vind dat seks iets is, ideaal gezien, dat je doet met iemand die je liefhebt, met de juiste intenties.
Citeer

Helemaal mee eens!!!!

jojo83

hmmm...volgens mij is het citaat niet helemaal goed gelukt  ???

Ereinion

De tekst die je wilt citeren moet tussen dit instaan (ik heb deze [] haakjes even vervangen door deze {} haakjes): {quote}{/quote}

Dus iets als dit: {quote}deze tekst wil ik citeren{/quote}, maar dan met vierkante haakjes
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Je hebt helemaal gelijk Rhapsody, dat is wat ik bedoelde met mijn reactie dat mijn keuze er eigenlijk niet tussenzat. Jij hebt het een stuk beter verwoord  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?