Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seks vies?

Gestart door biaseksueel, mei 05, 2009, 11:43:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AniMeshorer

Citaat van: Eleandra op oktober 14, 2014, 05:19:59 PM
Citaat van: AniMeshorer op oktober 14, 2014, 01:28:07 PMIn zekere zin is het vooral het aspect sperma dat ik heel ranzig vind.

Dat geldt ook voor mij (mede, mogelijkerwijs, gezien mijn extreme, ik mag wel zeggen fobische angst om zwanger te raken), hoewel ik ook een afkeer heb van het lichaamsdeel op zich.


Echt mooi zien de geslachtsdelen er niet uit, ik denk dat ze vooral functioneel bedoeld zijn. Al vind ik de vrouwelijke "delen" mooier dan de mannelijke. Maar goed, erotofobie of niet, ik ben en blijf hetero dus ik ben ietwat bevooroordeeld.

Maar ik heb geen afkeer voor de genitaliën, alleen voor hetgeen er uit komen kan. Sperma vind ik vreselijk ranzig.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Idril Telrúnya

Citaat van: Eleandra op oktober 14, 2014, 05:19:59 PM
Citaat van: AniMeshorer op oktober 14, 2014, 01:28:07 PMIn zekere zin is het vooral het aspect sperma dat ik heel ranzig vind.

Dat geldt ook voor mij (mede, mogelijkerwijs, gezien mijn extreme, ik mag wel zeggen fobische angst om zwanger te raken), hoewel ik ook een afkeer heb van het lichaamsdeel op zich.


Ik begrijp jullie 100%!! Het ziet er vies uit, het ruikt vies... laat staan dat het lekker zou smaken. IEUW IEUW IEUW!! Kokhalzen, da's mijn enige reactie.

En ik heb misschien niet de angst om zwanger te raken, maar mijn seksuele aversie is ook extreem. Alles wat met seks te maken heeft maakt me zo furieus en ziek, zowel mentaal én fysiek. Ik krijg paniekaanvallen etc! 'Maar seks maakt een mens zo mooi. De geslachtsdelen zijn er een deel van.' Yeah right, noem mij dan maar lelijk want ik wil niets met die delen te maken hebben!
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Briggy

Sperma en voorvocht vind ik zo ontzettend goor. Bah bah. Al kon ik erna meteen onder de douche, sperma op mijn buik of in mijn lichaam vond ik zo ontzettend ranzig. :bloos: Fijn als het dag erna er nog steeds uit komt. Nee, ben blij dat dat nu niet meer hoeft.. Ben blij dat mijn ex het niet erg vond om vaak met condoom seks te hebben.
12-1-2015 <3 MarkA

Idril Telrúnya

Er is een reden dat die 'vloeistoffen' IN het lichaam zitten! Ugh.
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

AniMeshorer

Maar als jullie zo een hekel hebben aan de genitaliën, vinden jullie de vagina dan ook onprettig of lelijk?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat best mooi kan vinden ; al heb ik wegens gebrek aan ervaring geen idee of ik het vocht niet onprettig zou ervaren.  Maar gewoon het uitzicht vind ik soms best mooi (maar als erotofoob is het het soort "mooi" dat je tegelijk toch een soort onprettige nasmaak geeft, die fobie is er altijd en die gaat naar hartenlust tegen de rationele gedachten in)


En inderdaad, sperma is erg vies, al zegt men me dat ik het als deel van mijn lichaam moet omarmen. Ik weet niet hoe het kan dat dat er de dag na de seks nog uitloopt (ik hoef dat ook niet te weten eerlijk gezegd  ;D) maar dat je er als man niet aan kan ontkomen (zelfs wie seksueel totaal inactief is heeft soms eens een natte droom, net omdat je op geen enkele andere manier seksueel actief bent) is iets dat ik op z'n zachts gezegd heel vervelend vind ... Heb al heel vaak vasectomie overwogen maar helaas heeft 20% van de mannen die dat laten doen er nadien pijn van als neveneffect ; 20% is niet niets en schrikt toch wat af om het te laten doen...
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Edewecht

Voor zo ver ik begrepen heb, is vasectomie zinloos, omdat alleen de zaadtoevoer wordt afgesloten. Dus als anticonceptie.
Het overgrote deel van je kwakje bestaat uit vocht dat door de prostaat (?) wordt geproduceerd. Dus na vasectomie kun je nog steeds klaarkomen, alleen het sperma is dan 'steriel'.


Citeer(...), al zegt men me dat ik het als deel van mijn lichaam moet omarmen.
Je moet niets, AniMeshorer, zeker niet van 'men'. Zolang je het 'moet', gaat het niet lukken! (Is mijn ervaring  :)  )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

hobbitscones

CiteerMaar als jullie zo een hekel hebben aan de genitaliën, vinden jullie de vagina dan ook onprettig of lelijk?
Ik vind het absoluut lelijk, desondanks ik er zelf een heb. Ik zal nooit begrijpen hoe mensen het mooi kunnen vinden. Dan kijk ik liever naar mooie handen ofzo.  ???

Koffie

Vagina's zeggen me eigenlijk vrij weinig, als heterovrouw. Afstoten ook niet, maar gewoon niet erg boeiend. Die van mezelf is gewoon onderdeel van mezelf en dat vind ik prima. Ik vind dat ook niet vies. De geslachtsdelen van een man vind ik ook niet naar of vies, sperma ook niet, zo lang er maar geen druk op ligt om daar iets mee te moeten. Lange tijd was dat wel zo, de gedachte alleen al stootte me af, maar het was meer de gedachte aan dingen moeten die ik niet wilde dan wat ik zag op zich. Ik zou me kunnen voorstellen dat in een relatie waarin ik niet onder druk sta om anders te zijn dan ik ben, ook op seksueel gebied, die druk een eind wegvalt en ik dus ook minder afkeer heb van 'dingen die met geslachtsdelen te maken hebben'.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Idril Telrúnya

Die afschuw zit er bij mij gewoon in. Deel van aversie zeker? Kan er niet veel aan doen  :-[
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Koffie

Dat denk ik ook niet en dat hoeft ook niet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Alias

Vies, neen. Behoefte? Zelden en inderdaad -net als koffie- al helemaal niet als er druk op staat.
Wat betreft het vrouwenlichaam: dat vind ik in sommige gevallen erg mooi en heerlijk om bij weg te kruipen. Dat voelt voor mij intiem. Sex heb ik daarvoor niet nodig.

AniMeshorer

Een mooie vrouw is een kunstwerk  :) Jammer dat ik dankzij mijn fobie maar zelden naar het museum durf gaan  :bloos: 

En ja, ik vind de vagina in sommige gevallen best mooi. Ik hoef er geen seks voor te hebben, ik kan het gewoon best mooi vinden zonder dat ik daarom meteen een drang voel om iets anders te doen dan gewoon kijken. Het is jammer dat door die fobie ik doorgaans wel een weerbots heb, als ik op het moment zelf geen probleem ervaar met iets sensueels, dan komt de boomerang doorgaans met enige vertraging toch in het gezicht gesmakt.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Idril Telrúnya

Ik kan tegenwoordig een naakt menselijk lichaam, man of vrouw, nog amper appreciëren. Sinds dat ik heb ontdekt dat ik een aversie heb en er probeer tegen te vechten, is mijn fobie /haat alleen nog maar erger geworden *zucht*
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Koffie

Ik denk dat dat waar is. Het hoort denk ik ook een beetje bij het leren kennen van je aseksualiteit. Je focust daar in het begin erg op en dan versterkt het in de eerste instantie ook wel. Ook op andere gebieden heb ik dat wel meegemaakt en om me heen gemerkt dat anderen dat ook zo hebben, alsof symptomen versterken. Je duikt er als het ware helemaal in. Later komt er meestal weer meer evenwicht.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Idril Telrúnya

Citaat van: Eleandra op oktober 23, 2014, 11:00:38 AM
Misschien is het zo dat je fobie/haat niet zozeer erger is geworden, maar meer de ruimte krijgt nu je het hebt erkend?
Het lijkt me eigenlijk wel een logische reactie, zeker als je je aseksualiteit/aversie eerder hebt proberen te onderdrukken.

Citaat van: Koffie op oktober 23, 2014, 11:05:53 AM
Ik denk dat dat waar is. Het hoort denk ik ook een beetje bij het leren kennen van je aseksualiteit. Je focust daar in het begin erg op en dan versterkt het in de eerste instantie ook wel. Ook op andere gebieden heb ik dat wel meegemaakt en om me heen gemerkt dat anderen dat ook zo hebben, alsof symptomen versterken. Je duikt er als het ware helemaal in. Later komt er meestal weer meer evenwicht.

Heb vandaag gebabbeld met gezondheidstherapeute omdat ze benieuwd was naar mijn verhaal over ace (ze bekijkt me tenminste niet zo vreemd en toont begrip). Ze vertelde me exact hetzelfde wat jullie hier zeggen en besef het nu ook pas. Omdat ik nu besef wat er gaande is, is het precies alsof ik hell's gates heb geopend. Yay! Maar hey, deuren kunnen we altijd weer dichtdoen, right?
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.