Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seks vies?

Gestart door biaseksueel, mei 05, 2009, 11:43:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AniMeshorer

Citaat van: Idril Telrúnya op oktober 23, 2014, 09:35:20 PM
Maar hey, deuren kunnen we altijd weer dichtdoen, right?

Inderdaad, en dat is een heel mooie ingesteldheid.  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Koffie

Het is alleen de vraag of je die deuren later nog wilt dichtdoen. Er komt ook weer meer evenwicht je komt er dus mee in het reine. Dat wil niet zeggen dat het af en toe niet lastig of moeilijk kan zijn, zeker als je dit stuk mee een relatie in wilt nemen, maar nu noem je het nog hell's gates, straks niet meer hoor. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Idril Telrúnya

Citaat van: Koffie op oktober 23, 2014, 11:09:33 PM
Het is alleen de vraag of je die deuren later nog wilt dichtdoen. Er komt ook weer meer evenwicht je komt er dus mee in het reine. Dat wil niet zeggen dat het af en toe niet lastig of moeilijk kan zijn, zeker als je dit stuk mee een relatie in wilt nemen, maar nu noem je het nog hell's gates, straks niet meer hoor. ;)


Ik heb hoop, dat wel, alleen weet ik niet welk soort hoop. Kan zijn dat ik de deuren nooit sluit, of misschien op een kiertje laat. Alles is gewoon op dit moment nog zo overweldigend.
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Koffie

Ik denk dat het de hoop is dat je rust vindt in wie je bent. Jezelf accepteren en van daaruit relaties aangaan. Het blijft niet de turmoil die het nu is. Ook daarin kun je heus hoop hebben, dit blijft niet zo.
Zet als je kunt en als het je rust geeft gerust de deur op een kiertje, maar je weet nu iets van jezelf en ik denk niet dat je nog terug kunt. Je speelt nu ook een soort toneel in je relatie, zo lang je vriend denkt dat je aan het 'genezen' bent.

En geef jezelf vooral de tijd!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Idril Telrúnya

Dank je voor je advies en steun!!
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Edewecht

Wat een mooie uitwisseling is dit, Idril en Koffie!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dank je. En ik leer er zelf ook weer van. Het is niet dat ik ouder ben en al langer weet dat ik aseksueel ben, dat ik in zelfacceptatie uitontwikkeld ben. Ik lig gelukkig wel een heel stuk minder overhoop met mijn omgeving: ik heb geen ouders meer, en ik heb geen relatie waarin ik voor mijn stukje moet vechten. Dat is voor mij juist de uitdaging in de toekomst, om eventueel wel weer een relatie aan te gaan, waarbij ik over een aantal dingen vanaf het begin eerlijk kan zijn (ook naar mezelf) omdat ik nu een duidelijker beeld heb van een aantal dingen die bij mij meespelen, dan de laatste keren dat ik met een relatie te maken had.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Imogen

Ik heb ook gemerkt in de jaren dat ik wel sexueel actief was, het ronduit vies te vinden. Heb zelf een fobie voor de lichaamssappen van anderen. Ging al over mijn nek als ik iemand zag spugen/kotsen/bloedneus e.d. had, enz. Ook op kinderen passen die nog niet (helemaal) zindelijk waren was voor mij een hele opgave. En daar is nu voor mij ook sperma bij gekomen. Echt gatverdegatver!
Met naakt heb ik ook weinig. Ga liever naar de sauna waar badkleding verplicht is en betaal er meer geld voor dan dat ik zelf in mijn blootje naar een blotebillen parade moet kijken. Zo'n gevalletje enge film of filmpje auto-ongeluk: je wilt niet kijken maar je hebt geen keus  :D
Ik heb ook niet de behoefte om uit te zoeken of het met een vrouw tussen de lakens anders is. Heb een gevoelige neus en 'men' zegt dat de poes van een vrouw vaak ruikt naar rotte vis.........
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Alias

Rotte vis..... en dat schrijf je nadat je zegt jaren sexueel actief te zijn geweest? Contradictio in terminis en wellicht wat generaliserend. To put it mildly....

Koffie

Als ik naar rotte vis zou ruiken, vermoedde ik dat ik een bacteriële infectie heb en dan ga ik gauw naar de dokter. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

mjcvhoorn

Ik vind dit toch wel heel erg apart. Er zijn 8 mensen die zeggen seks is lekker. Nou vraag ik me af wat doen die mensen dan hier op AVEN??
Heb gewoon even lak aan de wereld en doe je ding.

Dutchamoeba

Iedereen hier is welkom, zoals bijvoorbeeld ook partners van aseksuelen. Die komen ook wel eens op deze site met hun hulpvragen, zoektocht naar informatie, etc. Onder deze doelgroep zitten er vast wel een paar die seks lekker vinden...

Koffie

Seks niet vies vinden is niet hetzelfde als het lekker vinden of nodig. Zo eet ik ook elke week worteltjes. Wat een saaie groente is dat zeg. En nog oranje ook. Ik vind er niks aan. Ze zeggen me niets. Maar ja, de kinderen eten dat en het is gezond. Zo krijgen ze toch de nodige variatie binnen en ik ook. Ik gruw er niet van zoals van olijven, dus ik eet ze maar op. Begrijp je de vergelijking?

Verder zijn er ook partners van aseksuelen op het forum en die hebben wel behoefte aan seks. Daarnaast heb je ook mensen die halfseksueel zijn, ik zou dat zelf wel eens kunnen wezen.

Seks kun je bovendien ook met  jezelf hebben, dat wil niet zeggen dat je er behoefte aan hebt om dat met een ander te hebben.

Ik zelf wil liever geen seks als ik een relatie zou hebben, zeker niet vaak. Misschien in het begin als ik nog verliefd ben en later af en toe eens als je je echt dicht bij elkaar voelt. Misschien wil ik als puntje bij paaltje komt wel helemaal niet, dat is iets wat ik pas kan nagaan als ik er werkelijk weer voor sta in een relatie.  Maar ik ben er niet bang voor, ik vind het niet vies inderdaad. Nu ja, ik zou nooit sperma in mijn mond willen, dus dat soort handelingen zijn wel goede manieren om mij vlug uit bed te jagen. ;) Voor experimenten en zo moet een partner niet bij mij zijn. Ik begrijp er ook niet zo veel van, van seks, ik zie het nut er niet echt van in, ik haal mijn intimiteit uit andere dingen (knuffelen, gesprekken, samen lachen) en begrijp verstandelijk wel, maar gevoelsmatig niet echt waarom seks zo'n belangrijke plaats inneemt in relaties. Zelfs zo dat mensen die wel seksueel zijn een liefdevolle relatie verlaten omdat ze op dat vlak niet voldoende kunnen aansluiten bij hun niet seksuele partner. Alsof je verschillende talen spreekt en elkaar niet kunt verstaan.

Je zou aseksualiteit kunnen zien als een regenboog. Een heel spectrum waarin van alles mogelijk is, met als gemene deler dat we geen of heel weinig behoefte hebben om seks met anderen te hebben en sommigen ook niet met zichzelf.

Kun je het nu een beetje beter plaatsen?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

mjcvhoorn

Citaat van: Dutchamoeba op oktober 31, 2014, 02:02:23 PM
Iedereen hier is welkom, zoals bijvoorbeeld ook partners van aseksuelen. Die komen ook wel eens op deze site met hun hulpvragen, zoektocht naar informatie, etc. Onder deze doelgroep zitten er vast wel een paar die seks lekker vinden...

Natuurlijk is iedereen hier welkom. En ik zag echt net nadat ik het plaatste het topic voor de partners/ouders/vrienden van aseksuelen, ik heb mijn reactie toen maar laten staan om even te kijken wat voor reacties er zouden komen :) Maar ja dan snap ik het wel dat mensen dat kunnen stemmen.

Citaat van: Koffie op oktober 31, 2014, 02:10:26 PM
Seks niet vies vinden is niet hetzelfde als het lekker vinden of nodig. Zo eet ik ook elke week worteltjes. Wat een saaie groente is dat zeg. En nog oranje ook. Ik vind er niks aan. Ze zeggen me niets. Maar ja, de kinderen eten dat en het is gezond. Zo krijgen ze toch de nodige variatie binnen en ik ook. Ik gruw er niet van zoals van olijven, dus ik eet ze maar op. Begrijp je de vergelijking?

Verder zijn er ook partners van aseksuelen op het forum en die hebben wel behoefte aan seks. Daarnaast heb je ook mensen die halfseksueel zijn, ik zou dat zelf wel eens kunnen wezen.

Seks kun je bovendien ook met  jezelf hebben, dat wil niet zeggen dat je er behoefte aan hebt om dat met een ander te hebben.

Ik zelf wil liever geen seks als ik een relatie zou hebben, zeker niet vaak. Misschien in het begin als ik nog verliefd ben en later af en toe eens als je je echt dicht bij elkaar voelt. Misschien wil ik als puntje bij paaltje komt wel helemaal niet, dat is iets wat ik pas kan nagaan als ik er werkelijk weer voor sta in een relatie.  Maar ik ben er niet bang voor, ik vind het niet vies inderdaad. Nu ja, ik zou nooit sperma in mijn mond willen, dus dat soort handelingen zijn wel goede manieren om mij vlug uit bed te jagen. ;) Voor experimenten en zo moet een partner niet bij mij zijn. Ik begrijp er ook niet zo veel van, van seks, ik zie het nut er niet echt van in, ik haal mijn intimiteit uit andere dingen (knuffelen, gesprekken, samen lachen) en begrijp verstandelijk wel, maar gevoelsmatig niet echt waarom seks zo'n belangrijke plaats inneemt in relaties. Zelfs zo dat mensen die wel seksueel zijn een liefdevolle relatie verlaten omdat ze op dat vlak niet voldoende kunnen aansluiten bij hun niet seksuele partner. Alsof je verschillende talen spreekt en elkaar niet kunt verstaan.

Je zou aseksualiteit kunnen zien als een regenboog. Een heel spectrum waarin van alles mogelijk is, met als gemene deler dat we geen of heel weinig behoefte hebben om seks met anderen te hebben en sommigen ook niet met zichzelf.

Kun je het nu een beetje beter plaatsen?

Heel erg bedankt Koffie! Ik ben hier nog niet zo lang en bekeek het misschien wel heel erg zwart wit. Ik begrijp het nu wel beter. :knuffel:
Heb gewoon even lak aan de wereld en doe je ding.

Koffie

Toen ik nog niet wist wat aseksualiteit was, bekeek ik het ook heel zwart-wit. Ik denk dat het daarom ook extra lang heeft geduurd eer ik wist in welke richting ik het moest zoeken met mezelf.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie