Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seks vies?

Gestart door biaseksueel, mei 05, 2009, 11:43:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Citaat van: mjcvhoorn op oktober 31, 2014, 01:40:33 PM
Ik vind dit toch wel heel erg apart. Er zijn 8 mensen die zeggen seks is lekker. Nou vraag ik me af wat doen die mensen dan hier op AVEN??
Nog in aanvulling van wat de anderen gezegd hebben:
Aseksualiteit gaat om het ontbreken van seksuele aantrekking tot een ander, het zegt helemaal niets over de beleving van seks. Ik kan me voorstellen dat er ook aseksuelen zijn die het daadwerkelijk prettig vinden, al is dat niet iets waar ik over mee kan praten  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Idril Telrúnya

Of je hebt aces met een aversie, zoals ik. We zijn er in alle geuren en kleuren :p
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Edewecht

Ik heb wel seks met mezelf. Niet vaak, maar toch. Vind het dus niet vies.
Maar... NIET met een ander. GEEN seksueel verlangen naar een ander. Geen seks in een eventuele relatie.
Daarom noem ik mij aseksueel en voel ik me thuis op dit AVEN-forum!  :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Jazeker heb je aces met een aversie. We zijn er inderdaad is soorten en maten, net als je seksuelen in soorten en maten hebt.
Nu het juiste maatje nog. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

mjcvhoorn

Misschien ben ik nu vreselijk dom maar wat bedoelen jullie met aces ik kan wel gokken naar wat het betekend maar ik weet het niet precies.
Ik hoop niet dat ik al te achterlijk over kom.
Heb gewoon even lak aan de wereld en doe je ding.

Koffie

Een Ace is een aseksueel en er is niets doms aan om dat niet te weten hoor. In het Engels wordt het vaak zo afgekort van asexual en dat nemen wij dan over. Ik struikel dan weer over de schrijfwijze. Waarom ace en geen ase. Ach ja een mens moet wat te fronzen overhouden he. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

En zie daar de reden waarom ik mijn nickname heb gekozen  ;D
Over het algemeen zie ik Ace in het Nederlands wat minder gebruikt worden dan in het Engels, maar het is voornamelijk om niet voluit aseksueel te hoeven schrijven  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

mjcvhoorn

oooh gelukkig ik had het dus wel bij het rechte eind :) Dank jullie wel en het is inderdaad een stuk makkelijker.
Heb gewoon even lak aan de wereld en doe je ding.

Dwaze Sterveling

Op mij komt het niet zozeer vies over (al zijn er wel lichaamsdelen bij betrokken waar men doorgaans mee naar de WC gaat ;)). Echter, het komt op mij eerder vernederend over.

Ik weet niet precies hoe ik het moet beschrijven. Maar ik zou het naar mijn persoonlijke gevoel vergelijken met het publiekelijk schoonpoetsen van de vaat met een tandenborstel, terwijl iedereen je uitlacht. En pas na die ontgroening mag je je aansluiten bij het clubje.

Ok, toegegeven... ik kom nu zelfs in mijn ogen warrig over. :p


Koffie

Hihihi! :schater:
Ik moet zeggen dat ik het wel ongeveer zo heb ervaren toen ik 'het' voor het eerst deed. Ik had het idee dat ik iets heel vreemds lag te doen en vroeg me af waarom we niet gewoon iets leuks waren gaan doen. ;) Vernederend vond ik het zelf niet, wel gewoon vreemd. Later werd ik er wel vertrouwder mee, maar ik durfde nooit zo goed eerlijk te zijn over dat ik dat 'geweldige wekelijks terugkerende festijn' een heel stuk minder vaak wilde en dat ik ook prima zonder kon.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dwaze Sterveling

Wel, dat is in ieder geval zeer sterk mijn vermoeden. Ik heb mij dus nooit hoeven/willen aanmelden bij het 'clubje'. (Ik noem het zo, omdat er mensen zijn die al gauw met een negatief oordeel klaar staan als je nooit seks hebt gehad, of je het nu wilt of niet. Je hoort er anders niet bij...)

Misschien dat het niet vernederend overkomt bij iemand die je vertrouwt?

Hoe dan ook; ik speel liever een leuk gezelschapsspel, kijk een leuke film, of kook iets bijzonders. :D

Briggy

Citaat van: Sterveling op november 04, 2014, 10:56:57 PM
Hoe dan ook; ik speel liever een leuk gezelschapsspel, kijk een leuke film, of kook iets bijzonders. :D

Where have you been all my life?  :handschudden:
12-1-2015 <3 MarkA

mjcvhoorn

Citaat van: Sterveling op november 04, 2014, 10:56:57 PM


Hoe dan ook; ik speel liever een leuk gezelschapsspel, kijk een leuke film, of kook iets bijzonders. :D

Helemaal mee eens!!
Heb gewoon even lak aan de wereld en doe je ding.

Koffie

Dat gevoel is bij mij ook nooit weggegaan hoor, maar ik leerde er wel mee te leven, tot op zekere hoogte althans.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Yacintha

Ik vind het wel een beetje vies, maar ook vooral geen interesse... Liefde/romantiek en seksualiteit zijn twee verschillende zaken voor mij