Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

artikel verschenen januari 2006 (de jonge journalist)

Gestart door myra, januari 27, 2006, 09:58:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Ik had het eerder gepost, maar het is  verdwenen.

Dus hier is de link opnieuw : http://www.dejongejournalist.nl/news.php?nid=2529    ;D

TBW

Ik zal dan ook even terugspoelen.

...

Maar ik weet niet meer wat ik heb geantwoord  :schater:

Ereinion

Ik vond het een beetje kort door de bocht; het komt door de hormonen en een langdurige relatie met een seksueel is niet mogelijk..  >:(
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sammy

Twee vrouwen onderzocht, en op basis daarvan trekt de journaliste een conclusie. Ietsje te jonge journalist als je het mij vraagt. ;D

Citeerveel mensen denken dat het weer een nieuwe modetrend is

Waar haalt ze dat vandaan??? Ben ik de enige die dit nergens vindt op slaan?

myra

ja er worden wel wat zo'n radicale stellingen geformuleerd,  maar ik vond de eindboodschap toch wel positief...Die radicale stellingen geven eerder de 'algemene' mening over aseksualiteit weer.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

#6
Ik word altijd erg moe van dit soort artikelen.....
Pluspunt: ze hebben het er wel over ;).



myra

Citaat van: Tempesta op januari 28, 2006, 09:05:04 PM
Ik word altijd erg moe van dit soort artikelen.....
Pluspunt: ze hebben het er wel over ;).





idd ;)

myra

Het is erg belangrijk dat onze maatschappij de aseksuelen eindelijk eens gaat accepteren en erkennen. Alleen zo kunnen we alle duizenden aseksuelen uit hun isolement halen. Seks is niet alles in het leven, gelukkig zijn, daar draait het om. Als die mensen zo een gelukkig leven kunnen leiden, so what? Laat ze hun gang gaan, we leven in een vrij land, of niet? (laatste paragraaf)


Maar vind niemand de bovenstaande eindconclusie aanvaardbaar?  ??? ;D


Jovi_Hobbes

Citaat van: myra op januari 28, 2006, 09:26:00 PM
Het is erg belangrijk dat onze maatschappij de aseksuelen eindelijk eens gaat accepteren en erkennen. Alleen zo kunnen we alle duizenden aseksuelen uit hun isolement halen. Seks is niet alles in het leven, gelukkig zijn, daar draait het om. Als die mensen zo een gelukkig leven kunnen leiden, so what? Laat ze hun gang gaan, we leven in een vrij land, of niet? (laatste paragraaf)


Maar vind niemand de bovenstaande eindconclusie aanvaardbaar? ??? ;D

Zeker wel!
Ik denk ook dat ons doel moet zijn te streven naar acceptatie en niet zozeer begrip. Iemand die niet aselsueel is zal nooit volledig kunnen begrijpen wat het inhoudt. Als het normaal wordt om te kunnen zeggen dat je aseksueel bent hebben we volgens mij ons doel bereikt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

heel goed geforumeerd, Jovi_Hobbes. De meeste heteroseksuelen begrijpen ook niet hoe je je tot hetzelfde geslacht aangetrokken kunt voelen, maar als er wordt gezegd dat iemand homo is, is dit in het algemeen niet zo'n rariteit. Het zou tof zijn mochten ze ook zo over aseksualiteit denken.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bebe

ben ik de enige die het artikel niet zo negatief vind?
ik denk namelijk ook dat het best zou kunnen dat het een hormoon kwestie is,dat is denk ik ook
waarom  wij a seksuelen niet verliefd worden cq het gevoel niet ervaren van verliefd zijn,dat is denk ik
wel een hormonen kwestie,maar een klein beetje negatief is het weer wel,want als het
"alleen "maar de hormonen zouden zijn,waren we klaar.Er zit toch zeer zeker ook een stuk gevoel
bij,maar dat snapt deze journalist nog niet helemaal,jammer.............................

Jovi_Hobbes

Er staan zeker wel positieve dingen in het artikel, maar het probleem met dit soort korte artikeltjes is dat ze altijd zo kort door de bocht gaan. En zoals met alles worden er weer uitspraken gedaan die misschien voor één iemand gelden maar zeker niet voor een complete groep. En om nou alleen de hormonen de schuld te geven...  :-\

Overigens kan ik me persoonlijk niet helemaal vinden in wat je zegt over niet verliefd kunnen worden. Ik kan dat wel, maar er zullen zeker ook mensen zijn die dezelfde ervaringen hebben als jij.  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?