Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

a-seksuele orientaties

Gestart door myra, januari 27, 2006, 10:07:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik zie voor mezelf ook totaal geen verband tussen seks en liefde, maar tegelijkertijd begrijp ik heel goed wat Ereinion zegt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

wheely

ik snap het ook niet.... volgens 99% van de mensen lijkt het bij elkaar te horen maar voor mij lijkt het toch anders te werken.

Fricai

Kan me ook wel vinden in Ereinion. :) Lijkt absoluut niet bij liefde te passen, maar in relatie met een seksueel zou wel de enige situatie zijn waarin ik het überhaupt zou overwegen.

Lizzie7

Citaat van: Ereinion op oktober 31, 2011, 06:22:22 PM
Ik ben daar een beetje dubbel in. Aan de ene kant vind ik dat seks en liefde helemaal niets met elkaar te maken hebben. Volgens mij verdwijnen tijdens de seks alle gevoelens en emoties en blijft alleen lust over. Maar aan de andere kant zou ik met niemand anders seks kunnen hebben dan met mijn geliefde. Uit liefde voor hem kan ik wel over de drempel stappen.

Hey,
Ik beschouw mezelf als hetero-romantisch-aseksueel.
Maar over de opmerking van Ereinion, vind je niet dat dat juist een teken is dat seks en liefde wel samenhoren? Ik zou nooit seks kunnen hebben om de seks, ieks, ik moet er niet aan denken. Maar met mijn vriend doe ik het omdat ik hem graag zie en omdat hij daar behoefte aan heeft. Puur fysiek voel ik niets plezierig of orgasme-achtig, maar ik kan het wel emotioneel vinden om dan zo dicht bij elkaar te zijn. Nu ja, af en toe gebeurt dat toch, en dat zijn dan de goede keren. Maar bij mij heeft seks alles te maken met liefde.

Dutchamoeba

Seks zonder liefde gaat niet voor mij, maar voor behoorlijk wat mensen wel.

Liefde zonder seks daarentegen is zeer goed mogelijk voor mij.

Lees: er is een verschil tussen seks zonder liefde en liefde zonder seks.

Ereinion

Wat Dutchamoeba zegt.

Ik heb de seks niet nodig om mijn liefde te uiten en ik zou graag een liefdesrelatie willen hebben waar geen seks in voor komt.
Seks hoort niet bij liefde, maar liefde hoort wel bij seks.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

FlowerPower

Ik kan me niet voorstellen ooit nog seks te hebben met iemand. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar vind het gewoon ontzettend vies!

petra1963

Wat ik vies vind: tongzoenen. BAH !  :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Happy

Vind ik ook Peter, ik heb daar ook helemaal niets mee.

Dutchamoeba

Ik ook niet... Ik geloof dat dit voor veel aseksuelen geldt.

myra


Bob

Bij mij stopt het met knuffelen. Bij visite blijft het meestal bij een goede handdruk.

Dutchamoeba


Lente

Ik reageer even op de oorspronkelijke post: ik begrijp niet zo goed hoe het zit met aseksueel zijn en dan toch een bepaalde orientatie hebben. Als je geen seksuele aantrekkingskracht voelt, wat is dan het verschil tussen vriendschap en een relatie? Wat voel je bij iemand met wie je een relatie zou willen, dat je niet voelt bij gewone vrienden of vriendinnen?

Dutchamoeba

Heel simpel: diepe gevoelens van liefde, het gevoel dat je lief en leed wil delen met 1 speciaal persoon in je leven, iemand die altijd voor je klaarstaat en voor wie je ook altijd zult klaarstaan. Iemand met wie je (altijd) samen wil zijn. Als mensen mij deze vraag stellen stel ik graag de volgende tegenvraag: "Wat is het verschil tussen een echte relatie en 'friends with benefits'?" Bingo. Echte gevoelens van liefde, en daar is geen seks voor nodig. Ik heb nu 9 maanden een relatie (met een aseksueel), en heb gevoelens van verbondenheid en geborgenheid en liefde die ik bij geen ander voel, omdat het echt om liefde gaat en niet 'slechts' om een (hechte) vriendschap.