Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

a-seksuele orientaties

Gestart door myra, januari 27, 2006, 10:07:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

#60
Ik vroeg het vooral vanwege de sterke formulering in je bijdrage: voel me tot niks of niemand aangetrokken. Ik vind het een hele krachtige formulering, en vroeg me daarom af waarom je het zo krachtig formuleert.. dat is eigenlijk wat ik bedoel.. sorry dat ik niet duidelijker was.. ik wil het ook niemand moeilijk maken.. :-\..

Groet, Peter
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

Citaat van: peter1963 op september 22, 2006, 11:12:36 PM
Ik vroeg het vooral vanwege de sterke formulering in je bijdrage: voel me tot niks of niemand aangetrokken. Ik vind het een hele krachtige formulering, en vroeg me daarom af waarom je het zo krachtig formuleert.. dat is eigenlijk wat ik bedoel.. sorry dat ik niet duidelijker was.. ik wil het ook niemand moeilijk maken.. :-\..

Groet, Peter

oh op die manier :P

geen idee, ik had niet door dat dat krachtig was haha ik zei maar wat er i nmjin hoofd opkwam,dat doe ik altijd.ik schrif spontaan de dingen op zoals ik ze denk.
maar tis  gewoon zo dat ik me nooit echt aangetrokken voel tot iemand,sommige mensnen zijn mooier dan anderen ja,maar dar ga ik niet op af hoor,uiterlijk zegt niks.
Mensen die heel lief zijn en vriendelijk en snel lachen,die "trekken me wel aan" als dat bedoeld word. omdat ze hun levensvreugde kunnen overzetten, allesinds zo voel ik dat aan.
maar dat wil niet zeggen dat ik er prsee vrienden mee wil zijn, de vrienden die ik nu heb zijn bijna allemaal heel anders dan ik.Ik kijk gewoon wat er op mijn pad komt.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Stev

#62
Citaat van: Jovi_Hobbes op september 22, 2006, 06:54:06 PM
Andere mensen kunnen leuk zijn om mee om te gaan of niet, maar dat is dan volledig gebaseerd op hoe ze zijn als mens en niet op het wel of niet bestaan van een aantrekkingskracht. Klopt dit een beetje Ann?

Maar zijn jullie dan niet pan- of sapio-aseksueel?
Ik begin zelf opeens te twijfelen of ik inderdaad hetero-aseksueel ben. Voor zover ik me al mijn (weinige) liefdes kan herinneren, was ik nooit op "de man" verliefd maar op zijn manier van doen en laten. Bij Sjef was het ook zo.
Ah ja, het zijn maar definities, toch?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ann

maar   dat pan en sapio heeft met relaties te maken? of niet?
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Stev

Je hoeft toch geen relatie te hebben om zich tot iemand aangetrokken te voelen?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ann

nee helemaal niet,haha
maar dat vroeg ik me dus even af :)

ik denk dat elke mens liever bij ieman dis die hem/haar waardeert
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Stev

Dat pan- of sapio- zou dan eerder op Jovi van toepassing kunnen zijn maar dat moet ze even zelf zeggen (misschien is zel één van de drie pan-aseksuelen?)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Citaat van: Stev op september 23, 2006, 10:34:24 AM
Voor zover ik me al mijn (weinige) liefdes kan herinneren, was ik nooit op "de man" verliefd maar op zijn manier van doen en laten.

Maar ben je dan wel eens verliefd geweest op vrouwen, of altijd alleen op mannen? Want ik val op een bepaalde combinatie van karaktertrekken (die overigens bij iedere man anders kunnen zijn, alnaargelang ze samen naar voren komen), wat zich natuurlijk uit in doen en laten. En je kunt natuurlijk niet echt spreken van een mannelijke of vrouwelijke karaktertrek, dat is voornamelijk maatschappelijk bepaald, maar toch val ik nooit op vrouwen. Kennelijk zit er bij mannen iets mannelijks in hun karakter wat mij aantrekt, en bij vrouwen iets anders wat "afstoot".
Klinkt dat ook maar in de verste verte logisch?

Stev

Nee, op dat gebied heb ik niets met vrouwen. Ook specifiek "vrouwelijke" aangelegenheden vermijd ik. Het beste voel ik me in een gecombineerd gezelschap.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Citaat van: Stev op september 23, 2006, 03:28:43 PM
Nee, op dat gebied heb ik niets met vrouwen.

Dan ben je toch hetero-a?

Stev

Bedoel je dat als ik een pan- of sapio- was dat ik me tot beide geslachten aangetrokken had moeten voelen? Dan heb ik de verdeling niet goed begrepen. Dus in ben gewoon een hetero-a. Pffffffffff, gelukkig.  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: Stev op september 23, 2006, 10:51:05 AM
Dat pan- of sapio- zou dan eerder op Jovi van toepassing kunnen zijn maar dat moet ze even zelf zeggen (misschien is zel één van de drie pan-aseksuelen?)

Pan/sapio is inderdaad op mij van toepassing. Maar ik geloof niet dat een pan of sapio per definitie tot beide geslachten aangetrokken hoeft te voelen. HEt gaat er puur om dat je je alleen aangetrokken voelt tot iemand op basis van diens karakter/intelligentie. Ik ben zelf nog nooit verliefd geweest op een vrouw maar zie niet waarom dat theoretisch niet zou kunnen. In een partner zoek ik iemand waarmee ik goed overeenkom, waarmee ik interesses deel en goeie gesprekken kan houden. Iemand die vriendelijk en rustig van aard is etc. Als die persoon toevallig een vrouw blijkt te zijn, dan is dat zo. Ik zoek echt letterlijk een soulmate, iemand waarmee ik echt mijn leven kan delen. Dat zijn voor mij zelfs belangrijkere voorwaarden dan verliefdheid.
Ik kijk eigenlijk wel een beetje op van wat ik nu schrijf, maar geloof wel dat het echt zo is...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Ik denk ook dat pan en sapio samen kan gaan met hetero, homo of bi.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ja, dat denk ik ook.


:o Oh, nee, nog meer keuzes!!!
Ik blijf gewoon bij pan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

#74
Ik denk dat ik ook pan/ sapio ben.. want ik reageer sterk op karakter en intelligentie, weet ik..
Als een persoon bij voorbeeld niet qua karakter, wilskracht of intelligentie tegen mij opgewassen is, zal ik me ook nooit tot zoiemand aangetrokken voelen.. Ook niet emotioneel..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)