Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Discovery

Gestart door Jovi_Hobbes, januari 29, 2006, 11:41:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik zag toevallig dat er morgen (maandag 30 januari dus) een programma komt op Discovery getiteld: Sex sense: no sex please. Het komt om 23:30.
Het klinkt vast beter dan het is, maar ik denk dat ik het maar ga opnemen (moet de volgende dag helaas weer om kwart over zes mijn bedje uit :'( )
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Knoddepropje

Nou, ik moet tot half 10 werken en ben dan om 22:45 net thuis, dus ik ga misschien wel even kijken..... ben benieuwd Jovi!

Ereinion

Dat moet ik ook zien!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

nou, ik heb gekeken hoor :-\
Ik was het een beetje vergeten, dus ontdekte het om kwart voor 12. Ik gauw ervoor gaan zitten. eerst reclame. Niet erg, kan gebeuren. Vervolgens begint t weer, 2 minuten nog over geraldine hupseflups, daarna nog 8 minuten over een man die a-seksuele anorexia had, en dus juist wél heel graag sex wilde, en vervolgens nog even een eind-conclusie dat de meeste a-seksuelen er niets aan willen doen, maar dat t eigenlijk wel nodig was omdat t toch meestal een stoornis op basis van 1 of ander trauma is, en dat was het! Het programma heeft dus net 25 minuutjes geduurd, waarvan ik het belangrijkste stuk nog gemist heb ook!!! :banghead:
Iemand het eerste kwartier wel gezien toevallig?

TBW

Die Geraldine, is dat die van "non-libidoisme"?

Onze grootste rivalen dus  >:D

Jovi_Hobbes

Ach arme Knoddepropje, je hebt precies het verkeerde deel gezien  :-\
Het eerste gedeelte ging over David Jay en AVEN en alhoewel er een wat vage psychiater (?) tussen zat die eigenlijk vond dat aseksuelen zielig zijn en moeten worden genezen, werden er erg veel goede en nuttige dingen gezegd. Er was ook een onderzoeker die als een van de weinigen onderzoek doet naar aseksualiteit. Hij vertelde over hoe lastig het is om aseksuelen te vinden die aan onderzoeken mee willen doen, maar zei ook dat aseksualiteit naar zijn mening wel een echte geaardheid is  :klap:
Ik hoop dat ik het een beetje goed heb samengevat. Als iemand anders het heeft gezien en dingen anders heeft begrepen, corrigeer me dan vooral.

Overigens is Discovery goed in herhalen dus het programma wordt vast nog wel eens uitgezonden.

Lombas: Inderdaad die Geraldine. Is zij een rivaal van ons  :o ???
Dat kan niet hoor, we moeten geen tweesplitsing in onze kleine gemeenschap gaan creëren. :(
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW

Citaat van: Jovi_Hobbes op januari 31, 2006, 10:03:19 AM
Lombas: Inderdaad die Geraldine. Is zij een rivaal van ons  :o ???
Dat kan niet hoor, we moeten geen tweesplitsing in onze kleine gemeenschap gaan creëren. :(

Niet erg. Het is een dwaalbeweging, die met daadkrachtige methodes en met gebruik van mijn kelder en Teddy tot andere inzichten moeten gebracht worden.  >:D

:schater:

-----------------------------------

Serieus: die Geraldine heeft zo'n groep die zoekt naar de hogere sfeer van het aseksuele bestaan, allemaal erg New-Age, onaards en nogal celibatair-Boddhisatva-achtig...  :-\

Lisa

Ik heb het programma deze keer gemist, maar ik heb het ongeveer een half jaar geleden gezien (dit was dus al een herhaling; het komt vast nog wel een keer).

Op míj heeft het programma toen in ieder geval niet veel indruk gemaakt. Volgens mij vond ik het beeld dat ze schetsten nogal onvolledig. (En de tweede helft van het programma was voor 'ons' natuurlijk totaal oninteressant.)

Jovi_Hobbes

Er zaten inderdaad weer een aantal "kort door de bocht" stellingen in, zoals aseksuelen zijn meestal laag opgeleid  :o  Ik denk dat dit forum het tegendeel bewijst!
Maar ik vond het positief dat ze blijkbaar echt hun best hebben gedaan om verschillende mensen aan het woord te laten: zowel mensen van AVEN, Geraldine, een onderzoeker, een seksuologe (die niet eens echt negatief was), en een duidelijke tegenstander. Die laatse claimde overigens dat veel mensen die zeggen dat ze aseksueel zijn, zelf eigenlijk wel weten dat dat niet zo is  >:(
Niet iets waar wij het mee eens kunnen zijn, maar voor een compleet beeld hoort iemand met zulke opvattingen er wel bij.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Citaat van: Lombas op januari 31, 2006, 10:50:23 AM

Serieus: die Geraldine heeft zo'n groep die zoekt naar de hogere sfeer van het aseksuele bestaan, allemaal erg New-Age, onaards en nogal celibatair-Boddhisatva-achtig... :-\

Maar ze is wel erg actief in het bekender maken van aseksualiteit. Zij bekijkt het misschien vanuit een andere invalshoek maar het blijft hetzelfde gegeven, dus ik vind  :cake: voor Geraldine
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW

Ze mengt alles met Oosterse kentekens, hoe kan je nou  :cake: geven aan iemand die beslag legt op een seksuele geaardheid en er een stempel op plakt, getekend door Boeddhistisch-geïnspireerde tekens?

Idem zou zijn: ik ben homo, daarom verf ik mijn haar blauw.

Dat doe je toch niet?

http://www.theofficialasexualsociety.com/retailers.html

Zenuwachtig wordt ik er van. Als je dat vergelijkt met AVEN... Nee?

Jovi_Hobbes

Ik vergelijk het niet met AVEN, maar ik ga niet zeggen dat wij beter zijn dan wat zij doet. Aseksualiteit = aseksualiteit en haar opvattingen daarover zijn in basis gelijk aan die van ons. Met verschillen, dat is waar, maar wij zijn het hier onderling ook niet overal over eens.

Wat ik van haar heb gezien (wat ze in de media zegt, en ook hoe ze in het Discovery programma over aseksualiteit praat) zie ik niet dat ze een Boeddistsich stempel op aseksualiteit plakt. Ze is hooguit een boeddistische aseksueel, maar dat mag toch? Om te zeggen dat we rivalen van elkaar zijn is eigenlijk net zo onzinnig als alle kerkscheuringen binnen de protestantse kerk. Die mensen hebben als basis allemaal hetzelfde geloof alleen hebben ze een paar verschillen in de uitvoering ervan.

Geraldine steekt haar nek uit voor de aseksuele "gemeenschap" daarom vind ik dat ze  :cake: verdient. Ik zou eigenlijk zelfs willen zeggen dat wat meer contact tussen ons en haar geen kwaad zou kunnen. Pas als je haar hebt gesproken en haar hebt gevraagd wat haar opvattingen en motivaties zijn, kun je echt een mening over haar vormen. Tot die tijd zou ik zeggen: innocent until proven guilty.

Dit klinkt misschien allemaal een beetje fel, maar zo is het niet bedoeld. Ik vind het gewoon belangrijk dat mensen elkaar niet te snel veroordelen  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sammy

-> Dit gaat te ver... :schater:

CiteerEr zaten inderdaad weer een aantal "kort door de bocht" stellingen in, zoals aseksuelen zijn meestal laag opgeleid. Ik denk dat dit forum het tegendeel bewijst!

Nou nee, dit forum zou ik niet als bewijs gebruiken. Internetgebruikers in 't algemeen zijn gemiddeld genomen hoger opgeleid (tamelijk storende variabele).  :)

Maar die stelling klinkt idd vreemd. Hebben ze het zo letterlijk verteld?
Ik heb wel weet dat er een bepaalde groep mensen (klinische) aseksualiteit ontwikkelt t.g.v. slechte voorlichting, weinig weten over seks. Dan heb ik het over onrealistische verwachtingen (samen klaarkomen), weinig kennis van anatomie/fysiologie, of geremd zijn iets te leren over seks omdat men het beeld "ik weet toch alles over seks" in stand wil houden. Ik kan me voorstellen dat deze fenomeentjes meer bij laaggeschoolden voorkomen, en dus er wel eens meer laaggeschoolde aseksuelen kunnen zijn.

Maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat deze groep zodanig vertegenwoordigd is dat je kunt spreken van 'meestal' laaggeschoold.

TBW

Jovi, zij doet uiteraard wat ze wil.

Net daarom dat AVEN vijftig keer groter is.  >:D

Ereinion

Ik vind ook dat Geraldine  :cake: verdient, hoewel ik me bij haar niet thuis voel.
Ik vond het erg leuk om in het programma de mensen die ik van AVEN ken te zien. En ik vond het best een goed programma. Om de opmerking dat aseksuelen waarschijnlijk suicidaal, depressief of een trauma hadden moest ik eigenlijk lachen. Gelukkig kwam deze stelling niet te veel als de enige waarheid naar boven. "Deze mensen weten zelf wel dat dat zo is", zegt hij ook nog, nou ik weet zeker dat dat niet zo is in mijn geval  :D
En hij vond het moeilijk om aseksuelen te onderzoeken of behandelen omdat ze niet behandeld willen worden. Moet dat dan, of zo?  :schater:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.