Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Discovery

Gestart door Jovi_Hobbes, januari 29, 2006, 11:41:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sammy op januari 31, 2006, 04:02:04 PM
-> Dit gaat te ver... :schater:

CiteerEr zaten inderdaad weer een aantal "kort door de bocht" stellingen in, zoals aseksuelen zijn meestal laag opgeleid. Ik denk dat dit forum het tegendeel bewijst!

Nou nee, dit forum zou ik niet als bewijs gebruiken. Internetgebruikers in 't algemeen zijn gemiddeld genomen hoger opgeleid (tamelijk storende variabele). :)

Maar die stelling klinkt idd vreemd. Hebben ze het zo letterlijk verteld?

De onderzoeker noemde een aantal kenmerken van aseksuelen en zei letterlijk: Ze zijn meestal laaggeschoold...

Ik heb net als jij de indruk dat deze conclusie niet via een representatief onderzoek tot stand is gekomen, maar ja wat doet het er ook toe.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

laaggeschoold. Raar dat de meesten hier universiteit volgen of gevolgd hebben toch?

Mss hebben ze nog nooit gehoord van het nemen van een representatieve steekproef? (oh wat een hooggeschoolde uitdrukking). :klap:

Over Geraldin Levi : ik denk niet dat zijn aseksualiteit wilt gelijkstellen met boedisme (de prentjes op haar site lijken mij trouwens eerder hindoeistisch? cfr de god met vele armen). ik heb haar site altijd meer als een soort levensverhaal gezien. Zij is aseksueel en oosters georienteerd, ok dat is haar keuze en recht, maar ik denk niet dat ze suggereert dat voor elke aseksueel geldt. Voor haar kan aseksueel zijn best een religieus-celibatair karakter hebben. Waarom niet, als zij zich daar goed bij voelt? Ik vind nergens terug dat ze dat als algemene voorwaarde om aseksueel te zijn zou forumuleren.

Ik heb haar ooit de link naar ons forum doorgestuurd en kreeg een positieve reactie terug.

TBW

Citaat van: myra op januari 31, 2006, 09:08:50 PM
ik denk niet dat ze suggereert dat voor elke aseksueel geldt.

The Official Asexual Society

myra

zou dat niet een beetje humoristisch bedoeld zijn? Allez dat was toch mijn eerste gedachte. Als ik zo'n benaming zou gebruiken, zou ik het in elk geval humoristisch bedoelen ;D

TBW

Citaat van: myra op januari 31, 2006, 09:26:48 PM
zou dat niet een beetje humoristisch bedoeld zijn? Allez dat was toch mijn eerste gedachte. Als ik zo'n benaming zou gebruiken, zou ik het in elk geval humoristisch bedoelen ;D

Als jij durft te lachen met de Trimoerti of met Lamaïsme, komt de geest van Boeddha, avatar van Vishnoe voor sommigen, 's nachts bij je spoken.

:schater:

myra

Ik heb je zopas op een ongerijmdheid betrapt, Lombas.

Jij geloofde toch niet in geesten? is niet wetenschappelijk bewezen enzo

Wow, Lombas is niet onfeilbaar :rollol:

TBW

Citaat van: myra op februari 01, 2006, 04:40:59 PM
Ik heb je zopas op een ongerijmdheid betrapt, Lombas.

Jij geloofde toch niet in geesten? is niet wetenschappelijk bewezen enzo

Wow, Lombas is niet onfeilbaar :rollol:

Uiteraard sprak ik uit het beeld van de religie in kwestie.  :D

"Ik kom bij je spoken" is trouwens een aanvaard gezegde.

Maar dat kennen ketters als jij natuurlijk niet  :schater:

myra

een uitleg als een andere  ;D


TBW

Citaat van: myra op februari 01, 2006, 07:10:19 PM
een uitleg als een andere  ;D



Als m'n schrijfwerk of is, met het Onbewijs van God, zal ik het hier even posten. Dan knallen de geesten de lucht in  :D

myra

het zal andere mensen er niet van weerhouden om er andere mening op na te houden vrees ik

Trouwens zweven geesten al niet in de lucht? :rollol: ;D

TBW

Citaat van: myra op februari 01, 2006, 09:00:08 PM
het zal andere mensen er niet van weerhouden om er andere mening op na te houden vrees ik

Trouwens zweven geesten al niet in de lucht? :rollol: ;D

Ik blaas ze erin.

Excellent.

myra


theruudstar

Die Geraldine, dies toch van de non-libidoisten? De laatste keer dat ik op haar site keek stond ie vol met van die kleurijke plaatjes van eenhoorns :D. Het grote probleem met Geraldine is dat ze aseksualiteit (of nonlibidoisme zoals zij dat noemt) in een heel smalle definitie propt, terwijl in AVEN het juist zo is dat iedereen die het nodig vind om zichzelf als asekseel te bestempelen dat ook is. AVEN for ever!! ;D

myra

idd thirdmagus, we hebben het er hier al over gehad.

Voor Geraldin is aseksualiteit de afwezigheid van seksuele aantrekking en seksuele behoefte, terwijl sommige aseksuelen zich  wel seksueel aangetrokken kunnen voelen, maar dit niet in daden omzetten.

Iedereen kan aseksueel zijn op een andere manier beleven, dat is iets wat me echt wel duidelijk is geworden na een tijdje op de AVEN's rondgezworven te hebben. :)

Jovi_Hobbes

Zo blijft iedereen ondanks het label toch lekker uniek
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?