Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Soms is acceptatie niet genoeg, zit aseksualiteit dieper?

Gestart door Scattered, juli 02, 2009, 09:24:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scattered

Citaat van: Ienepien op juli 08, 2009, 08:58:26 PM
Citaat van: Scattered op juli 08, 2009, 07:35:16 PM
Citaat van: Ienepien op juli 07, 2009, 03:21:07 PM
Ik heb hier een citaat, waar je jezelf misschien in kan herkennen:

"Een ontmoeting, en een relatie met een tweelingziel is zeldzaam, en veranderd meestal onomkeerbaar je leven. Tweelingzielen ervaren een oneindig diep, en onvoorwaardelijk liefdesgevoel voor elkaar. Meestal willen tweelingzielen graag bij elkaar blijven, want samen zijn ze één; maar dit lukt in de praktijk vaak moeilijk, vanwege de heftigheid waarmee dit alles gepaard gaat."
Je bent niet de eerste die hiermee op de proppen kwam :) Ik herken me er inderdaad wel een beetje in. Op haar valentijnskaart aan mij schreef ze zelf destijs: "met heel mijn hart, de andere kant van je ziel".

Verdiep je eens in het onderwerp. Als je wilt, kan ik je wel een link geven.
Ik vermoed dat ik de link al eerder van een forumcollega van je gekregen heb. Grappig dat er meerderen zijn die dat gegeven uit mijn verhaal gehaald hebben.


Citaat van: Ienepien op juli 08, 2009, 08:58:26 PM
Citaat van: Scattered op juli 08, 2009, 07:46:38 PM
Citaat van: Ienepien op juli 07, 2009, 10:18:07 PM
Aantrekken/afstoten in snel tempo kán ook borderline zijn. :-\
Daar weet ik niet zo veel van af, maar is dat niet iets wat me al eerder opgevallen zou zijn? Tot aan het moment dat ze het uitmaakte was ze helemaal niet zo wispelturig.

Eigenlijk weet ik niet zoveel van borderline, alleen dat aantrekken/afstoten, maar ik dacht, misschien gaat er bij jou een lichtje branden.
Als het niet zo is, is het ook niet erg, maar bekijk de mogelijkheid even. Je weet maar nooit.
Ik weet er er ook nauwelijks iets van en wil ook eigenlijk niet zomaar eigenhandig dat soort diagnoses gaan stellen, is niet zo chic.

Gisteren heb ik al haar spullen die ik had in haar kastje op het werk gezet, inclusief afscheidskaartje (goodbye my precious) en mandarijntje (het begon ooit met een mandarijntje, daar moet het dan ook maar symbolisch mee eindigen). Het is beter voor mij dat die spullen hier niet meer staan, dat herinnert te veel aan haar.

Wat ik hoop is dat de mooie herinneringen ooit geen pijn meer doen.

Overigens gisteren en vandaag veel afleiding gehad, al was de reden dan weer niet zo positief. Hektisch, maar tegelijkertijd toch ook goed.

Ienepien


Scattered

Citaat van: Ienepien op juli 09, 2009, 07:19:29 PM
Je kunt vast nog wel een paar  :knuffel: :knuffel: gebruiken.
Dankje. Maar op dit moment gaat het wel okee eigenlijk, juist door alle hektiek van gisteren/avond (steekwoorden: vader van beste vriendin heeft psychose en staat voor haar deur en wil niet meer weg).

Ienepien

Oei, wat lastig.
Ik hoop, dat ze er uitkomt met hem. :knuffel:

Scattered

Citaat van: Ienepien op juli 09, 2009, 10:17:40 PM
Oei, wat lastig.
Ik hoop, dat ze er uitkomt met hem. :knuffel:
We zijn nu 24 uur verder en hij is weer tot bedaren gekomen, om vervolgens naar huis te gaan. Dus gelukkig (vooral voor haar) is het weer (even) allemaal rustig.

I-lady

Scatterd: wat vervelend dat het zo gegaan is! Ik denk ook dat zij met zichzelf in de knoop zit en eerst nog een aantal levenslessen door moet nemen.Het enige wat jij kunt doen is het loslaten..ookal is het moeilijk omdat je waarschijnlijk een gevoel van liefde hebt gevoeld die je nog niet eerder gevoeld hebt.

Scattered

Citaat van: I-lady op juli 10, 2009, 08:39:06 AM
Scatterd: wat vervelend dat het zo gegaan is! Ik denk ook dat zij met zichzelf in de knoop zit en eerst nog een aantal levenslessen door moet nemen.Het enige wat jij kunt doen is het loslaten..ookal is het moeilijk omdat je waarschijnlijk een gevoel van liefde hebt gevoeld die je nog niet eerder gevoeld hebt.
Ik denk dat ik zelf ook nog wel een aantal levenslessen nodig heb, daar ik het zelfs met terugwerkende kracht nooit heb zien aankomen dat iets moois een totaal andere kant kon opgaan. Ik heb nooit getwijfeld, gewantrouwd of onzekerheid gevoeld binnen de kortstondige relatie met haar.

jojo83

Iedereen kan levenslessen gebruiken! Je leert van alles wat je doet en "fouten" maken is menselijk! Perfectie zou ook wel heel saai zijn lijkt me hoor!
Dat je niet getwijfeld hebt binnen jullie relatie is denk ik alleen maar goed. Teken dat het voor jouw gevoel echt goed zat. Des te moelijker dat het niet zo mocht zijn! Nog een extra  :knuffel:

Scattered

Citaat van: jojo83 op juli 10, 2009, 05:47:41 PM
Iedereen kan levenslessen gebruiken! Je leert van alles wat je doet en "fouten" maken is menselijk! Perfectie zou ook wel heel saai zijn lijkt me hoor!
Dat je niet getwijfeld hebt binnen jullie relatie is denk ik alleen maar goed. Teken dat het voor jouw gevoel echt goed zat. Des te moelijker dat het niet zo mocht zijn! Nog een extra  :knuffel:
Ik dacht dat zij er ook zo over dacht, althans, dat zei ze tegen mij en haar ouders. Ik denk dat ik meer begrijp van snaartheorie (en daar begrijp ik helemaal niets van) dan van wat er de afgelopen weken gebeurd is!  ;)

Ik heb inmiddels mijn sleutels terug, zij had ook haar tas met spullen gevonden zag ik. Dat is in ieder geval afgesloten, al voelt het nou niet bepaald alsof ik nu hoempapa'end de polonaise wil gaan lopen.

Ienepien

Als 'het zo moet zijn' komen jullie elkaar weer tegen............geduld, geduld, geduld........
In de tussentijd een  :knuffel:

Scattered

Citaat van: Ienepien op juli 11, 2009, 10:48:58 AM
Als 'het zo moet zijn' komen jullie elkaar weer tegen............geduld, geduld, geduld........
In de tussentijd een  :knuffel:
Geduld, wat is dat?  ;)

Ik kan zelf wel blijven vinden dat we bij elkaar horen, but it takes two to tango.

Ienepien

Ja, daar heb je gelijk in.
Ondertussen kun je je ogen misschien weer wat openen voor de 'rest van de buitenwereld' :-\
Blijf niet hangen in die 'ene onbereikbare', maar probeer jezelf weer wat op te peppen.
Zoek je vrenden op, maak lol. :D


(en ondertussen blijf ik bij mijn standpunt.......... ;))

Scattered

Oh, maar dat doe ik ook zoveel mogelijk. Als ik alleen thuiszit dan ga ik malen, dus ik zoek zoveel mogelijk afleiding in de vorm van werk en sociale activiteiten. Niet dat het 100% afdoende is om niet toch met de gedachtes af te dwalen, maar dat zal z'n tijd gewoon nodig hebben. Ik denk niet dat de pijn en onrust vanwege de bizar abrupte afloop ooit helemaal zullen verdwijnen, maar aangezien ik in principe nog zo'n 50 a 60 jaar te gaan heb, kan ik er maar beter voor zorgen dat die zo aangenaam mogelijk zijn. Ik doe mijn best.

jojo83

Volledige acceptatie zal moeilijk zijn, helemaal omdat het zo ineens en overwacht is afgelopen. En helemaal omdat je de preciese reden niet weet. Maar de pijn zal met de tijd zker slijten. En voor nu inderdaad afleiding proberen te zoeken  :knuffel:

Ienepien