Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wat is groundhog day?

Gestart door myra, januari 30, 2006, 08:51:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Op onze kalender staat deze benaming in de nabije toekomst... Iemand voldoende vertrouwd met die term om eens uit te leggen wat er dan gevierd of herdacht wordt?

??? ???

TBW

De Amerikanen denken op die dag het weer te kunnen voorspellen, een soort van traditie.

Ik dacht dat et zich rond een achterlijk stadje ergens situeerde. Het gebruik is uitgegroeid tot een soort van hype, en tenslotte tot een nationale feestdag.

Uiteindelijk punt van de dag: zuipen en zwelgen en fast food.

As usual dus...  :D

myra

#2
dank u voor de verheldering, TBW :)

Weervoorspellingsdag, mmm, we zijn er nu niet zoveel mee, tis toch koud

TBW

Er hangt een heel ritueel rond, met een groundhog...

Jovi_Hobbes

Een goundhog is een bosmarmot. Groundhog day is op 2 februari en als op die dag de zon schijnt betekent dat dat de winter nog lang en koud zal zijn. De link met de groundhogs is, denk ik, dat die beesten zich rond die tijd weer laten zien ofzo.
Er is ook een film: Groundhog day, over een man die steeds dezelfde dag opnieuw beleeft en dat is dan toevallig Groundhog day
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW


Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra


Tempesta

Die film speelt zich af in Punxsutawney, als ik het goed spel. Misschien dat dat het echt stadje is? Die film is trouwens hilarisch, een dikke vette aanrader!