Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

weinig seks

Gestart door guido88, juli 19, 2009, 03:03:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

guido88

ik heb al maanden problemen met ons seksleven. ik ben altijd in voor seks, maar zij laat het erg vaak afweten.
we hebben pas 2.5 jaar een relatie en zijn nog erg jong(zij is 17 en ik ben 21).
na 3 maanden verkering begonnen we met seks en de vonken vlogen er vanaf! en dat ging goed tot ongeveer 6 maanden geleden. ik kwam iedere keer met nieuwe dingen om ons seksleven uit te breiden en het liep lekker, maar opeens begon ze me steeds vaker af te wijzen en ze was moe, misselijk blablabla. ik werd er behoorlijk pissig van iedere keer afgewezen te worden. ik merk nu ook dat onze relatie wat intimiteit betreft flink achteruit is gegaan. ze wil wel veel knuffelen en kriebelen, maar als het om seks gaat dan heeft ze geen zin of is ze misselijk of buikpijn etc.
haar schoolexamens zaten eraan te komen dus ik snapte dat ze wat meer in de boeken zat, maar het werd zo weinig dat het in mijn ogen iets met dr examens te maken kon hebben.
ik heb ongeveer iedere 2 weken een gesprek gehad met haar waarom het zo weinig was, en iedere keer zei ze dat ze het niet wist, en ze ging er aan werken om alles weer terug naar het oude te krijgen.(van minstens 3x per week seks naar 1x per 2 weken ofzo...en dat op onze leeftijd)
en iedere keer liet ze het weer afweten....na ieder gesprek ging het 1 a 2 keer goed en toen wees ze me weer af...weer geen seks...gelukkig kan ik het zelf ook nog..kon ik de druk verlichten zeg maar.
na ongeveer 5 maanden gesprekken gevoerd te hebben was ik het echt zat...heeel weinig seks, en als we seks hadden viel het tegen..bij mij kwam ze niks te kort...altijd als ze het wilde, likte ik haar en iedere keer kwam ze klaar..ik sta nog steeds overal voor open, maar zij wil het echt maar heel weinig....ze zegt nog wel heel veel interesse te hebben in seks, maar ze weet niet waarom ze weinig zin heeft in seks...

op dit moment zit ik op gran canaria, en ben ik met haar op vakantie...zoals jullie misschien denken, slaapt ze...
gisteren hebben we een gesprek gehad(WEER)en toen heb ik haar verteld dat als er snel niks veranderd, ik bij haar weg ga...
als ik het op vakantie moet doen met om de dag wat seks wat ik met pijn en moeite voor mekaar krijg, dan heb ik het gevoel dat ik wat mis in een relatie...een half jaar geleden was het geen enkel probleem....vorig jaar met onze vakantie deden we het soms 4x per dag en we waren dolgelukkig en intiem met elkaar....
ik mis die tijden!!!!!
ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen met haar...praten lijkt niet te helpen, dreigen met beëindigen van de relatie helpt schijnbaar ook niet...
ik heb volgens mij alles geprobeerd, en ben ten einde raad....ik wil weer een heet seksleven...

Ienepien

Hallo Guido. Welkom hier. :cake:
Goed, dat je ons hier gevonden hebt.
Misschien is ze wel aseksueel, inderdaad. Maar dat kan ik niet voor haar bepalen.
Als het altijd met veel zin en plezier gegaan is, en nu niet meer, zul je het toch moeten kunnen bespreken.
En als ze het niet kan benoemen, misschien weet ze het dan ook zelf niet.
Vraag haar eerlijk te zijn, en wat er ook mis is, dat je van haar houdt.
Want een relatie is niet alleen seks met elkaar.
Er zijn nog zoveel andere mooie dingen, die je bindt. :wave:

Mannetje

Guido, welkom  :cake:.
Bespreken heb je al geprobeert. Misschien is het wat om haar te wijzen op deze site.
Als zij echt asexueel blijkt te zijn dan komt ze er hier wel achter.
En dan kan je een heet sexleven zoals jij wilt wel vergeten.
Er is wellicht dan wel een tussenoplossing die je samen kan ontdekken.
Dreigen met de relatie te beeindigen heeft ieder geval géén zin. Je wilt toch niet dat zij dingen tegen haar zin gaat doen.

jojo83

Welkom Guido  :cake:
Als jullie tijden wel een goed seksleven hebben gehad denk ik persoonlijk niet dat ze aseksueel is. Volgens mij zijn de meesten dit altijd, of hebben anderen hier wel ervaring mee dat dit later is ontstaan?????
Misschien dat ze tijdelijk een verminderd libido heeft (misschien medische oorzaak?).
Ik ben het met Mannetje eens dat dreigen de relatie te verbreken geen goede zet is. Dan forceer je misschien dingen en zal jullie relatie zeker stroever worden.
Erover praten is denk ik het enigste dat je kunt doen. Zit ze lekker in haar vel? Is ze somberder? Kunnen er andere dingen meespelen?
Sterkte ermee  :knuffel:

guido88

hey bedankt voor jullie snelle reacties;)
wat jojo zegt kan wel kloppen(dat ze tijdelijk een verminderd libido heeft)
zou op de lange termijn door de pil kunnen komen heb ik ergens gelezen...
maar iedere keer als we wel seks hebben zegt ze ook dat ze het lekker vind enzo en ze komt altijd klaar!
vanmiddag kwam het er weer van, en daarna zei ze: ik vind het toch wel beter zo als we seks hebben(bepaalde verbondenheid die we voelen)...
seks is toch iets wat ik alleen met haar heb.

ohja, ik bedoel met ''dreigen de relatie te beeindigen'' dat ik dat zei omdat ik iets mis in de relatie. het gaat idd niet alleen om seks, maar met seks voel ik een bepaalde verbondenheid, en we nemen er ook de tijd voor als het er is...altijd met veel knuffelen...ALS het er van komt, dan probeer ik het altijd goed aan te pakken en te zorgen dat we allebei er wat aan hebben...maar ik ben altijd degene die het initiatief neemt. zij neemt vrijwel nooit initiatief!en helaas ben ik de laatste tijd veel afgewezen....
kortom, ik kreeg altijd veel ''eten'', maar opeens krijg ik een stuk minder te ''eten''...dan ga je je toch dingen afvragen...snaps?

een moment die me nog steeds bij blijft is deze:
we hadden een week het huis voor onszelf(dus alle vrijheid), en ze was aan het leren...ze was bijna klaar en ik ging even douchen en ze beloofde na het douchen bij me te komen liggen.dus na het douchen ging ik op bed liggen en ik vroeg of ze bij me kwam liggen...ff knuffelen, en wie weet wat er van kan komen;)
ze zei: ik kom over een half uurtje bij je...dus ik al minder blij...maargoed..ze moet leren..dus ik ging maar ff tv kijken..
na 45mins vroeg ik nogmaals of ze bij me kwam liggen...en ze zei dat ze eraan kwam....
het eerste wat ze zei was: ik ben moe, en ik ga slapen....dus ik werd flink pissig maar hielt me in, en ik ging de slaapkamer uit...ik wilde tenslotte niet dat ze dingen ging doen terwijl ze geen zin had...maar beloof me dan ook niks! ik was allang blij dat we na een week weer samen in bed lagen..

het gevoel om afgewezen te worden is heel pijnlijk...vooral omdat dat nooit het geval was...ik word gewoon keihard afgewezen door mijn eigen vriendin....het lijkt sinds gisteren weer minder te worden, maar ik hoop dat het voor de langere termijn is....
ik mis gewoon die verbondenheid die ik voel met seks...
ik schat het een beetje als volgt in bij haar: ze neemt niet het initiatief om seks te gaan hebben en ze heeft ook niet direct zin, maar als we eenmaal bezig zijn, geniet ze er toch van.....

dus heeft iemand advies en ervaring met een verminderd libido en hoe ik dat kan oplossen met haar?

Ienepien

Het lijkt erop, dat je vóór die tijd een stukje mist.
Een vrouw moet opgewonden raken, voordat ze zin heeft. (tenminste bij de meesten zo, denk ik)
En een uitnodiging van: kom lekker bij me liggen, terwijl ze allemaal andere dingen aan haar hood heeft, nou, daar zou ik ook niet opgewonden van kunnen worden.
Terwijl ze weet, dat je er uitgebreid de tijd voor neemt, júist, vanwege die tijd, die ze op dat moment niet heeft, omdat ze moet leren, snap je?

Een vrouw wil veroverd worden, en het is nog altijd zo, dat het in het instinct van de vrouw zit, om dat te laten gebeuren.
Een vrouw moet wel erg graag zin hebben, misschien opgewonden raken van dingen 'buitenaf' zeg maar, om zelf het initiatief te nemen.

En bovendien wordt het op den duur (vooral als je zovaak seks hebt gehad, drie keer op een dag, ofzo,) op een gegeven moment zo gewoon, dat je er niet zo vaak meer zin in hebt. En dat kan bij de ene sneller zijn dan bij de andere.

Snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen? :-\

Brummetje

#6
In elke relatie gaat het op een gegeven moment van heel veel, naar flink wat minder. Er zijn maar weinig stellen die na 2,5 jaar nog 3 keer per dag met elkaar naar bed gaan. Het gemiddelde is 2 keer per week.

Ik herken je verhaal trouwens wel een beetje. Ik heb mijn vriend ook enorm vaak afgewezen en dus gekwetst. Ik weet hoe dat voelt, want er is 1 keer een dag geweest, dat we het hadden gedaan en dat ik een aantal uur later weer wilde, maar hij nee zei. Ik ben toen net als jij gewoon woest geworden (omdat afwijzing zo'n pijn doet).

En sindsdien vertikte ik het om initiatief te nemen. Ik wilde geen afwijzing meer, niet meer de pijn ervan voelen. Is er mss zoiets in jullie relatie gebeurd? Dat zij een keertje zin had (mss vlak achter elkaar) en jij toevallig een keertje niet en haar dus afwees?

Ik heb sowieso veel moeite met intimiteit. Vind het doodeng om - als ik een beetje zin heb - om dat te laten merken aan mijn vriend. Bang dat hij dat raar vind. Dat is natuurlijk niet zo, weet ik ook wel. Maar ik schaam me er gewoon soms voor, voor mijn gevoelens...

guido88

@brummetje,

ik snap wat je bedoelt, maar ik heb haar pas 1x afgewezen, en dat weet ik nog steeds..
ik was even boven op bed, en in slaap gevallen(had 24uur achtereen gewerkt)...en toen maakte ze me wakker en ze vertelde me hoeveel zin ze wel niet had..maar ik trok het niet meer..dus wees ik haar af..
maar dat was TIJDENS het afgelopen half jaar gebeurd dat het ineens minder werd..

maar ik denk zelf dat het een tijdelijk iets is...het lijk nu weer wat beter te gaan...we zijn er meer samen op uit geweest...elke dag uit eten(ben nu nog op vakantie..en ik verwen dr door en door)...helaas ben ik ook slachtoffer van de crisis(mijn topbaan kwijt). . maar dat belast ik haar zo min mogelijk mee...
de afgelopen dagen heeft ze me aangenaam verrast..ze wilde ineens nieuwe dingen proberen, op andere plekken..misschien is het toch een hormonenprobleempje..het verliefde gevoel en gebondenheid lijkt weer terug te komen...had ik echt gemist..
en het hoeft van mij echt niet 3x per dag...maar we haalden van de een op de andere week het gemiddelde van 2x per week nieteens meer..

ohja..en ienepien,
dat vrouwen vaak veroverd willen worden is idd zo...en kaarsjes doen wonderen;)..er zit gelukkig nog een romanticus in mij...weekendje weg met een bubbelbad en champagne doet het ook altijd goed..
maar ik denk dat het iets van een (tijdelijk) verminderd libido is...
ik zie het allemaal wel..ik heb er nu een beter over nu het weer wat beter gaat..ben wel blij dat alles met mn vriendin bespreekbaar is..zelfs tot op de detail;)

Ienepien

Dat is geweldig, dat het zo bespreekbaar is.
Investeer daar in, en zorg, dat het zo blijft.
Bij hoeveel stellen wordt het 'gewoon' dus: daar hoeven we het niet meer over te hebben, dat weten we nu wel!
Maar blijf investeren in het bespreken met elkaar.
Dat is zó waardevol, later ben je me er dankbaar voor.  ;D

pinky

Ik vind het eigenlijk niet zo gek. Op een gegeven moment wordt het gewoon minder. Ik denk dat als ik samenwoon dat we dan ook nog maar 1 keer per week of twee weken seks hebben hoor. Maar goed, dat weet ik niet omdat we nog niet samenwonen. Maar voor nu is het elk weekend verschillend. De ene keer meerdere keren op een dag, het andere weekend maar 1 keer. Vandaar dat ik vermoed dat het samenwonen ook zoiets zal zijn. 1 keer per week. En af en toe en gekke dag ertussen. Hahaha! Ach ja... ik denk dat het wel meevalt. Het zal bij haar misschien ook wel stress zijn. Bij stress heb je ook minder zin (en energie). Misschien een idee om eens in de zoveel tijd echt tijd in te plannen voor elkaar? Dus bijvoorbeeld de vrijdagavond. Dat jullie dan kunnen doen wat jullie samen willen. Zoals uit eten, samen filmpje kijken etc. En dan uiteraard vroeg naar bed om daar de avond voort te zetten.

Mannetje

Hoi Guido, wat goed nieuws om al snel zo'n positief berichtje van je te vernemen. Geweldig hoor!
Ik sluit me bij Ienepien haar berichtje.
Je moet altijd proberen zo veel mogelijk "open" naar elkaar toe te zijn.
Ik heb hier op de site veel verhalen kunnen lezen waar dat niet mogelijk was. En, daar lag juist een groot deel van het probleem.
Geniet lekker van je vakantie!

Ereinion

Welkom Guido!  :cake:

Ik ga er even een andere reactie in gooien. Ik geloof niet dat jouw vriendin aseksueel is. Ik denk eerder dat jij een veel te hoge verwachting hebt. Uit je verhaal te lezen, krijgt je vriendin niet eens de kans om zelf het initiatief te nemen en ben jij haar altijd voor. Ik denk dat je er veel te veel de nadruk op legt, ook door te dreigen de relatie te beeindigen. Als je er zoveel bij betrekt, hoe kan ze dan nog ontspannen? Twee keer in de week is misschien het gemiddelde in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat minder niet goed is.

Maar toch, ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.