Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

mijn vriend is asexueel

Gestart door kweethetnie, september 04, 2009, 04:58:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kweethetnie

hey

ik ben nu 8maanden samen met mijn vriend

voor hem is sex niets hij doet het wel eens voor mij zo 1keer om de 3maanden

ik zie hem graag en probeer er mee te leven
maar ik heb het zo moeilijk ik mis de sex eigenlijk wel
soms heb ik zo iets van waarom ben ik nog samen met het
ik ben 23j ik ben jong en wil sex hij is er 25
het doet mij veel pijn soms heb ik het gevoel ligt het aan mij ben ik niets goed doe ik iets mis
hij praat daar ook niets over
ik weet nu sinds 3weken dat het voor hem niets voor stelt en het een hele opgave is om sex te hebben
de reden dat ik het weet is omdat ik maar bleef vragen waarom hij mij altijd afwees en wat er mis met me was
dan riep hij kheb er gewoon nooit zin en liep weg heb hem 2dagen niet gezien
en praten er over wil hij niet doen maar voor mij is dat niet zomakkelijk ik kan het geen plaats geven
ik sta dan voor te spiegel en vraag me dan af wat is er mis met mij zit dan te wenen
en denk dan bij mezelf waarom gebeurt dat met mij
ik zie hem graag maar weet niet of ik gans mijn leven zonder sex kan
ok leven is meer dan sex maar soms heb je dat toch eens nodig
ik hoop dat iemand kan mee praten
en mij mss wat raad kan geven
kweet het allemaal zo niet meer

Ienepien

Welkom hier.  :cake:

Waarschijnlijk kan je vriend er niet over praten, omdat hij niet wéét hoe het voelen moet, om normaal seksueel te zijn.
Hij kán dat niet, en zal hem nooit lukken ook.
Er zijn echter wel stellen, die compromissen sluiten, en daarom adviseer ik je, om hier eens rond te lezen. :wave:

kweethetnie

dank je wel


Citaat van: Ienepien op september 04, 2009, 05:05:51 PM
Welkom hier.  :cake:

Waarschijnlijk kan je vriend er niet over praten, omdat hij niet wéét hoe het voelen moet, om normaal seksueel te zijn.
Hij kán dat niet, en zal hem nooit lukken ook.
Er zijn echter wel stellen, die compromissen sluiten, en daarom adviseer ik je, om hier eens rond te lezen. :wave:

Ricardo_lwd

Hey Kweethetnie!

Allereerst moet ik zeggen dat het goed van je is om je hart te luchten.

Ik ben zelf seksueel net als jij. Mijn vriendin is niet a-seksueel overigens. Ik heb dus geen ervaringen met mensen die wel a-seksueel zijn. Maar goed, ik zal mijn mening geven en zeggen hoe het op mij overkomt. Hopelijk heb je er iets aan.

Sommige mensen die a-seksueel zijn, hebben dat omdat ze het 'vies' vinden. Jij kunt je dat niet voorstellen waarschijnlijk maar bij sommigen is het dus zo dat ze, A L S ze wel eens wat doen, daar niet van genieten omdat de gedachte eraan alleen al een vies gevoel geeft. Die mensen kunnen daar ook niets aan doen maar vinden het gewoon geen opwindend idee. Die vinden al die sappen en geuren die vrijkomen gewoon ontzettend vervelend. Dat is een optie in jullie geval. Natuurlijk heb je, denk ik, ook gewoon mensen die het gewoon nooit graag doen. Voor mensen, net als ik, die wel seksueel zijn is dat heel moeilijk te begrijpen.

Wat ik jou alleen mee kan geven is dat je erover praten moet en het liefst natuurlijk met hem. Het is al een goed begin dat je hier je hart lucht en hopelijk krijg je de kracht om het er eens goed met hem over te gaan hebben.

Wat ik ook nog zeggen wil is dat het zeker niet aan jou ligt mocht je vriend echt a-seksueel zijn. Dus twijfel niet aan jezelf, wat ik me wel heel goed voorstellen kan overigens. Ik heb ook zo'n soort situatie alleen dat is een hele andere reden.

Succes en mocht je meer weten willen vraag het hier gewoon!!  :wave:

kweethetnie

bedankt

het is niet makkelijk
kheb 3keuze
weg gaan er van maar dat is geen optie voor mij
samen blijven meer als broer en zus en iemand zoeken gewoon voor de sex maar dat  zou ik ook lieven niet hebben
gewoon kijken hoe het loopt en proberen te leven met af en toe eens sex
ik weet dat ik hem echt graag zie
maar het is zo moeilijk om het te begrijpen
zo hard om door het leven te gaan zonder sex of toch bijna niet
ik doe het graag en ik geniet er van het is ergens een stukje van mijn leven alle dat was het nu ja kweet nie
proberen mij aan te passen en leven zonder of af en toe nog eens ik wil niet dat hij het tegen zijn zin doet of enkel gewoon voor mij dan heb ik nog liever niets dan dat ik weet dat het tegen zijn zin is
ik zal zien wat de toekomst mij biedt
zit wel zo met het gevoel waarom ik weer het geluk staat echt niet aan mijn kant in mijn vorige relatie zijn we uit elkaar gegaan omdat ik ons kindje verloren heb
en hij mij daar de schuld van gaf maaar ik kon er niets aan doen
en nu dit
nuja het leven gaat verder
bedankt voor het luisteren
tot later xxx




Citaat van: Ricardo_lwd op september 07, 2009, 08:24:48 PM
Hey Kweethetnie!

Allereerst moet ik zeggen dat het goed van je is om je hart te luchten.

Ik ben zelf seksueel net als jij. Mijn vriendin is niet a-seksueel overigens. Ik heb dus geen ervaringen met mensen die wel a-seksueel zijn. Maar goed, ik zal mijn mening geven en zeggen hoe het op mij overkomt. Hopelijk heb je er iets aan.

Sommige mensen die a-seksueel zijn, hebben dat omdat ze het 'vies' vinden. Jij kunt je dat niet voorstellen waarschijnlijk maar bij sommigen is het dus zo dat ze, A L S ze wel eens wat doen, daar niet van genieten omdat de gedachte eraan alleen al een vies gevoel geeft. Die mensen kunnen daar ook niets aan doen maar vinden het gewoon geen opwindend idee. Die vinden al die sappen en geuren die vrijkomen gewoon ontzettend vervelend. Dat is een optie in jullie geval. Natuurlijk heb je, denk ik, ook gewoon mensen die het gewoon nooit graag doen. Voor mensen, net als ik, die wel seksueel zijn is dat heel moeilijk te begrijpen.

Wat ik jou alleen mee kan geven is dat je erover praten moet en het liefst natuurlijk met hem. Het is al een goed begin dat je hier je hart lucht en hopelijk krijg je de kracht om het er eens goed met hem over te gaan hebben.

Wat ik ook nog zeggen wil is dat het zeker niet aan jou ligt mocht je vriend echt a-seksueel zijn. Dus twijfel niet aan jezelf, wat ik me wel heel goed voorstellen kan overigens. Ik heb ook zo'n soort situatie alleen dat is een hele andere reden.

Succes en mocht je meer weten willen vraag het hier gewoon!!  :wave:

Mannetje

Dat jouw vorige vriend het verlies van jullie kindje jouw de schuld kan geven kan ik echt niet begrijpen!  :banghead:

:knuffel:

Ienepien

Soms gebeuren er rare dingen in de wereld................. :(

kweethetnie

hey
hier ben ik weer eens
mijn vriend en ik zijn nog (samen) eigenlijk een verkeert woord
we zijn meer als broer en zus geworden
doen nog dingen samen
maar meer dan de kus bij het opstaan en slapen gaan komt er niet meer
we slapen in zelfde bed maar elk op zijn kant voelt hij of ik dat we te dicht liggen schuiven we op
soms is er nog eens een knuffel maar zeker niet meer
ik zie hem dood graag
ik had gezegt ik vraag en doe er niet meer achter zal we zien of jij ooit nog eens sex wilt
en sinds dien praten we er nie meer over ook
en zijn we als broer en zus gaan leven
het doet me veel pijn om zo te leven kzie hem dood graag
maar de laaste tijd voelt het zo raar ik ben mijn vriend kwijt aan het geraken
kan er met niemand echt over praten
wat ik moet doen weet ik niet
ergens wil ik zo wel leven
maar den ergens ook niet
kben nog jong en ik wil geen tante non komen alowel ik goed op weg ben om dat te worden
gisteren zijn we weg geweest met vrienden
in de cafe waar we zatten zat er een knappe jongen en ik dacht maar aan 1 ding aan sex 
mijn vriend zag dat ik ergsen aan dacht en toen we thuis kwamen vroeg hij wat er was en ik zei ja als ik die jongen zag dacht ik maar aan in ding
niets me liefde te maken ofzo gewoon sex
hij zei er niets op en ging slapen ik ben niet naar boven geweest heb in de zetel geslapen
en deze morgen zie hij dat was fijn dat je eerlijk was maaar het doet me pijn dat je daar aan denkt
ik weet dat ik hem pijn heb gedaan maar kon er zelf niets aan doen
kwil hem niet bedriegen ofzo maar vroeg of laat zal ik wel eens met iemand in bed beladen voor de sex denk ik
en heb zo iets het is mss wel ergens bedriegen maar dan ook niet we leven niet echt meer als koppel
ik weet het echt niet meer
hoop dat ik hier wat raad krijg
groetjes  ik weet het niet meer xxxx

Ienepien

Heb je het er wel eens met hem over gehad, wat het voor jouw moet betekenen?
Als seksueel een seksloos bestaan te hebben? :-\
Misschien moet je hem eens uitleggen wat je verlangens zijn, lichamelijk, en wat dat met je doet.
Een aseksueel heeft werkelijk geen benul, wat er allemaal in je omgaat op zulke momenten. ???

kweethetnie

ja ik heb het al verschilende keren gezegt
en ook uit gelegt dat die gedachten en die draag gisteren niets met lieve had te maken maar gewoon met sex willen hebben

Ienepien

Liefde en lust dus loskoppelen.
Ik heb er wel eens met seksuelen over gesproken, en die schijnen dat moeilijk te kunnen.
Er zit natuurlijk een groot gevaar in, dat het niet bij lust alleen blijft........... ???

kweethetnie

ik zie mijn vriend graag
maar heb het moeilijk om geen sex meer te hebben
en te leven als broer en zus jah ok maar ik kan nie zonder sex
denk wel dat het ergesn kunt los koppelen hoeveel gaan er van mannen niet naar hoeren en hoe doe die hun job?
ja kweet is vergezocht
maar ik mis gewoon ergens sex
ik kan niet heel mijn leven zonder sex leven
ik heb nu een goei 2maanden niets van sex leef samen als broer en zus en gisteren ja dacht ik er heel erg aan
heb het niet gedaan
maar denk vroeg of laat het sterker dan mezelf zal zijn

knabbelvanbabbel

Hey,

We zitten een beetje in het zelfde schuitje. Het gevoel van samen leven als broer en zus komt me super bekend voor en als ik dat noemde naar mijn vrouw toe werd ze altijd kwaad.
In de perioden dat er echt helemaal geen seksueel contact is tussen ons tweeën voel je een bepaalde energie oplopen omdat je er niet vanaf komt gaat het frustreren. En ja dat neemt zulke vormen aan dat het je de hele dag bezig houd. Heel vaak heb ik gedacht als de mogelijkheid zich voordoet om sex te hebben met een andere dame zou ik dat niet afslaan. Ik heb echter twee probleempjes en wel ten eerste begrijp ik vrouwen niet  :78: Al zou een vrouw intresse voor mij hebben dan zie ik het niet en dat is wel heel vervelend. En ten tweede ik zou naar de hoeren kunnen gaan want daarvoor ben ik de doelgroep. Echter ben ik een seksueel die sex niet zonder meer kan loskoppelen van gevoelens.

Ik denk dat het bij mij, en ook bij jouw, zou uitlopen in een drama wat betreft de relatie. Ten eerste weet je ineens wat je mist en omgetwijfeld zullen er gevoelen ontstaan voor de ander.

Ik heb het jammer genoeg, en eigenlijk ook gelukkig, nooit meegemeekt :ange:

Marcel

Ienepien

Voor mensen zoals jullie, dus de partners van een aseksueel, zou het geoorloofd moeten zijn om de lust buiten de deur te mogen halen.
Vanwege dit doel zou je jezelf moeten aanleren om liefde en lust los te koppelen.
Waarom zou je dit niet kunnen leren? ???

(ik gooi maar effe wat in de groep wat ik denk, niet dat ik het zelf bij de hand heb, hoor ;))

Mannetje

Dat zou inderdaad een mogelijke oplossing zijn.