Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Eindwerk Aseksualiteit

Gestart door Onderzoekstertje, september 12, 2009, 12:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onderzoekstertje

Hoi iedereen!

Long time no see!
Eerst en vooral mijn excuses voor de lange stilte. Mijn eindexamenperiode en een zware werkende zomer heeft me niet veel tijd gegeven om jullie nog eens een bezoekje te geven! Maar nu voor mij een nieuw hoofdstuk start (dit jaar begin ik psychologie te volgen aan de unief van Gent) kon ik niet anders dan het vorige degelijk af te sluiten!
Vandaar dat ik jullie hier even kom bombarderen met mijn eindwerk! Op volgende site: http://compoint.be/elke/ kunnen jullie allemaal een kijkje nemen! Even enkele details: De lay-out is uiteraard anders dan in mijn eindwerk, zodra m'n broertje tijd heeft gaat hij dit aanpassen voor jullie, maar ondertussen kunnen jullie het toch al lezen! Er staan ook hier en daar nog wat schrijffoutjes in (ik had alles al afgeprint en zag dan die fouten, dus heb ze snel terplekke veranderd om dan nog nieuwe pagina's te kunnen printen om toch een zo goed mogelijk werk af te geven) en ook blijkbaar wat verkeerd taalgebruik (hierop mogen jullie altijd suggesties geven, ik wil nog verder werken aan dit rapport opdat het een perfecte weergave biedt van wat jullie voelen!), maar met de 89 % die ik erop gekregen heb (beste van de klas,  :cake: voor mezelf!  :P ) ben ik toch héél tevreden! Maar nu wacht ik dus bang af of ook jullie tevreden zijn.
Zoals ik reeds zei, als jullie het érgens niet mee eens zijn (gelijk wat), of iets niet goed begrijpen, jullie ergens door gekwetst voelen of wát dan ook hoop ik dat jullie niet boos worden, maar het me gewoon laten weten opdat ik aanpassingen kan maken. De kans zit er dik in dat ik nog heel lang ga verder bouwen op dit onderwerp!
Die suggesties, of gewoon jullie meningen mogen jullie altijd sturen via een pm hier, of via elkebaccaert@live.be. Hoe meer kritiek, hoe beter ik ervan leer!

Vele lieve groetjes! En vele stukjes  :cake:  :wave:
Elke

ps1: aan de verantwoordelijken van het forum: ik had geen flauw benul (weer eens) waar ik dit kon plaatsen, dus verplaats gerust als het hier niet hoort!
ps2: proficiat met het interview in Goedele! Voor mij kwam t net iets te laat hihi!

myra

#1
Dag Elke,

Heel erg bedankt voor de link. Ik heb je eindwerk eens snel doorgelezen (laat uur ::)) en ik vind dat je het heel professioneel en verzorgd behandeld hebt...Zal het zeker nog eens gedetailleerder lezen...

Ik zal de link ook posten bij studies over aseksualiteit, zodat leden die daarnaar op zoek zijn het gemakkelijk terugvinden....

Hierbij een medaille voor de moeite :visibility:  ;)


Onderzoekstertje

Oh dank je Myra! Dat doet me al heel erg deugd!
:wave:

myra

Ik heb nog les gekregen van Prof. Piet Nijs. Was een vriendelijke man.


Sismo

Ik heb het even snel doorgelezen, maar het leest niet zo fijn op het computerscherm, ik ga het dus even uitprinten! Een eerste reactie: ziet er goed uit, kan zien dat je er veel tijd, energie en moeite in gestoken hebt!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Bedankt voor het plaatsen Elke. Ik ga er later even rustig naar kijken en ben erg benieuwd wat je ervan hebt gemaakt. Echt leuk dat je het ons hebt laten weten  :visibility:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Onderzoekstertje

@ Myra: ja idd, héél aangename man om mee te praten!
@ Sismo: laat zeker iets weten als je het gelezen hebt! Dit werk heeft me idd wel wat tijd enzo gekost, maar elke minuut ervan vond ik heel leerrijk en leuk!
@ Jovi: graag gedaan ;-) ik had het dan ook beloofd he!

Jovi_Hobbes

Nou Elke, ik heb je eindwerk gisteren gelezen en vond het erg interessant. Dat zal zeker een hoop werk hebben gekost en wat fijn dat je er dan zo'n mooi cijfer voor hebt gekregen. Ik vind het vooral erg goed dat je alle partijen aan het woord hebt gelaten en dat er dus ook duidelijk verschillende meningen uit je werk naar voren komen. Het is een zeer waardevol stuk over een onderwerp waar nog veel te weinig wetenschappelijke informatie over is.

Toen ik het stuk las waarin je alle termen uitlegde waarmee aseksualiteit niet verward mag worden bedacht ik me dat dit erg nuttige informatie voor dit forum zou zijn. Ik denk dat er een aantal dingen tussen zitten die wij hier in het algemeen onder aseksualiteit scharen terwijl daar dus weer een andere term voor bestaat. Ik heb het nu over deel 1, hoofdstuk 1, punt 3. Zouden wij dat stukje hier in een apart onderwerp over mogen nemen (natuurlijk met jouw eindwerk als bronvermelding!). Als je dat liever niet hebt kunnen we natuurlijk ook altijd zelf definities zoeken voor de termen die je opsomt. Ik denk in ieder geval dat zo'n overzicht, in welke vorm dan ook, erg verhelderend kan zijn.

O ja, je sluit af met te zeggen dat je aseksualiteit zelf nog steeds niet echt kunt begrijpen. Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd, voor ons geldt hetzelfde met seksualiteit, maar met vragen kun je natuurlijk altijd hier terecht. Aangezien het forum redelijk anoniem is, krijg je hier doorgaans zeer oprechte antwoorden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Onderzoekstertje

Hey Jovi!!

Nou, heel erg bedankt hoor! Ik voel me erg geflatteerd dat je mijn werk goed vond! Het is wel nog maar een middelbaar-eindwerk, maar ik heb t zo professioneel mogelijk proberen maken!
Ik zou me erg vereerd voelen als je informatie uit mijn eindwerk hier op het forum overneemt hoor! Dat moet je zelfs niet vragen, iedereen hier op het forum is vrij om de informatie te gebruiken!
Het kan inderdaad zijn dat ik jullie oprechtheid nog eens nodig ga hebben, aangezien ik echt verder wil werken aan dit onderwerp, dus bedankt op voorhand!!

Ooh ik loop op wolkjes hihi!

:cake: for everyone!

:wave:

Zonnekind

Het stuk over Open en Bloot was voor mij confronterend. Ik schaamde me eigenlijk niet over mijn aseksualiteit maar omdat je overal op onbegrip stuit, kom je er op den duur liever niet meer mee naar buiten omdat mensen je toch niet begrijpen en denken dat het wel snel over zal gaan. (Ik was het meisje uit het koppel van in Open en Bloot)
De rest van het werk heb ik diagonaal doorgelezen en ik vind het net als de rest super dat je het zo professioneel hebt aangepakt! Hier staat echt wel goeie informatie in, het is een duidelijk en mooi werk. Proficiat! :cake: :klap:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Bedankt Elke, ik heb het overzichtje maar bij mogelijke medische achtergronden geplaatst, en nu ga ik even dat heerlijke stukje taart opeten!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Onderzoekstertje

Hey Zonnekind, jij bent mn inspiratie geweest voor mn eindwerk! Zo leuk je hier te vinden! Ik heb heel lang gezocht naar dat filmfragment, maar nooit gevonden... Vond dat heel erg jammer (aangezien het dus dat stukje was dat me nader kennis heeft doen maken met aseksualiteit). Ik vind t alvast een hele eer ;-)

@ Jovi: smaakt lekker he! hihi  ;)

myra

Citaat van: Onderzoekstertje op september 14, 2009, 10:28:02 PM
Hey Zonnekind, jij bent mn inspiratie geweest voor mn eindwerk! Zo leuk je hier te vinden! Ik heb heel lang gezocht naar dat filmfragment, maar nooit gevonden... Vond dat heel erg jammer (aangezien het dus dat stukje was dat me nader kennis heeft doen maken met aseksualiteit). Ik vind t alvast een hele eer ;-)


Das toevallig ;)

Zonnekind

Ik bloos er van :-[
Ben wel blij dat de uitzending effect gehad heeft! Maar dat hebben we toen ook gezien aan het aantal leden ;D
Ik vind het super tof dat je nog altijd wil verder werken met dat onderwerp, dat kan iedereen hier helpen om het onderwerp bespreekbaarder (is dit een woord? ;D) te maken in de maatschappij.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Onderzoekstertje

Is er reeds iemand die het werk volledig gelezen heeft en (positieve / negatieve) feedback heeft?

Groetjes!