Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Eindwerk rond aseksualiteit

Gestart door myra, september 12, 2009, 01:08:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra


Elke's eindwerk : http://nxd.be/Elke

Aseksualiteit
Een studie omtrent de belevingswereld van aseksuele personen in de hedendaagse maatschappij

Fricai

Helaas, na hoofdstuk één was me al zo vaak verteld dat ik niet besta dat ik maar ben opgehouden met lezen.

myra

Dat aseksuelen niet bestaan is niet de boodschap van het eindwerk, hoor...

waarschijnlijk geeft het eerste hoofdstuk een verkeerd beeld.

Fricai

Ik doelde op stukjes als deze:

CiteerPersonen die zichzelf identificeren als "aseksueel" of "non-libidoïst(e)", ervaren geen seksuele prikkels of gevoelens. Hierdoor verlangen ze niet naar seks en beleven ze ook geen enkel plezier aan seks zelf. De meeste aseksuelen kunnen wél verliefd worden.

CiteerDeze aseksuelen zijn tegen alles wat met seks te maken heeft. Zoenen, knuffelen, een gesprek waar het over seks gaat, intieme scènes op televisie, ... wekken bij hen weerzin op, en ze laten die afkeer meestal ook duidelijk blijken.

Waarbij ik optreed als levend bewijs dat het gestelde niet waar is. Ook dat er uberhaupt geen onderscheid wordt gemaakt tussen aseksueel en non-libidoïst vind ik wat maf.


myra

ik kan me persoonlijk in het eerste citaat wel vinden...

in het tweede ook niet. Ik hou eigenlijk wel van lichamelijke (niet-seksuele) intimiteit, zoals een knuffel en hand in hand lopen.

maar het is natuurlijk moeilijk om dé aseksueel te beschrijven...die bestaat natuurlijk niet  ;)

Jovi_Hobbes

Dat is waar. Maar toch vind ik het heel positief dat er eens iemand hierover heeft geschreven. Helaas ontkom je in dergelijke stukken niet aan veralgemenisering. Ik vond het een zeer informatief stuk.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

In het kader van de admins maken het forum schoon: dit topic is tot hier opgeschoond.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?