Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Grappige foto's en filmpjes

Gestart door Ereinion, februari 25, 2006, 10:49:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


albie

Citaat van: myra op augustus 27, 2009, 06:57:09 PM
@Albie : is het een brave vogelspin? Of kan ze ook agressief zijn? Ik vraag me altijd af of zo'n dier aan het baasje gehecht kan raken?

a curious Myra ;)

Nee, zo´n beest heeft geen enkel besef van de mensheid. of jij, pietje klaasje of de koningin m te eten geeft, dat ziet en beseft ie echt niet, t enige wat zo´n  beest heeft is een instinkt en meer niet.
Dus zo´n beest een naam geven, heeft dan ook geen zin...

En wat is braaf, tja, hij euh zij heeft nog nooit gebeten, dit is een soort die eigenlijk niet of nouwelijks bijt, jah in zijn prooi dan, maar thats it...
Als ik t beest met rust laat, en er verder niets mee doe, dan doet ie mij ook niks.
Agressief? Dit soort niet, tenzij je m in t nouw drijft, maar dan word elk beest agressief haha!!
En ik zeg je eerlijk, je leert zulke beesten alleen door en door kennen als je er zelf ook 1tje hebt, maar ik neem aan dat er niemand van hier zo'n diertje heeft... hahaha

albie

Citaat van: Ienepien op augustus 28, 2009, 12:13:05 AM
En als je hem (sorry, háár ;D) roept, dat ie(ze) dan komt?
Hoe heet ze trouwens? ::)

Zoals ik dus al eerder citeerde bij myra, een spin een naam geven heeft eigenlijk geen zin, want zo'n beest heeft geen enkel besef van de mensheid.
Of jij, ik, de koningin of de paashaas hem nou roept, dat snapt ie toch niet...
Zo'n beest heeft enkel en alleen maar een instinkt en meer niet.
Ergens wel zielig want dan is ie des te kwetsbaarder en moet je NOG voorzichtiger met t beest omgaan... Maarja, dat is dan weer mijn mening hahaha

Maar ik heb t beest toch voor de sier eigenlijk een naam gegeven,
mona lisa...
mijn moeder noemt het beest kriebeltje :S
Echt, me moeder is raar!!!
Gaat ze boven dat hok staan en heel raar praten met een heel hoog stemmetje tegen dat beest, zo van: Heej kriebeltje, dag lieve kriebeltje, hallo lieverd hoe gaat het er mee

alsof dat beest dat snapt!!!
moet daar altijd wel vreselijk om lachen als ze dat doet maar goed...

maar goed, de naam van het soort dat ik zelf heb, is mexikaanse roodknievogelspin, De latijnse naam is brachipelma smithi.

Ienepien

Roodknie? Zie je wel, ik wist het wel. Sexy, hoor! ;D ;D :D


En je moeder? Die wil misschien wel gewoon een kleinkind om tegen te babbelen. ;)

myra

Citaat van: albie van walsEm op augustus 31, 2009, 10:48:03 PM
Citaat van: myra op augustus 27, 2009, 06:57:09 PM
@Albie : is het een brave vogelspin? Of kan ze ook agressief zijn? Ik vraag me altijd af of zo'n dier aan het baasje gehecht kan raken?

a curious Myra ;)

Nee, zo´n beest heeft geen enkel besef van de mensheid. of jij, pietje klaasje of de koningin m te eten geeft, dat ziet en beseft ie echt niet, t enige wat zo´n  beest heeft is een instinkt en meer niet.
Dus zo´n beest een naam geven, heeft dan ook geen zin...

En wat is braaf, tja, hij euh zij heeft nog nooit gebeten, dit is een soort die eigenlijk niet of nouwelijks bijt, jah in zijn prooi dan, maar thats it...
Als ik t beest met rust laat, en er verder niets mee doe, dan doet ie mij ook niks.
Agressief? Dit soort niet, tenzij je m in t nouw drijft, maar dan word elk beest agressief haha!!
En ik zeg je eerlijk, je leert zulke beesten alleen door en door kennen als je er zelf ook 1tje hebt, maar ik neem aan dat er niemand van hier zo'n diertje heeft... hahaha

Bedankt voor de uitleg, Albie :) weer een beetje slimmer geworden  :D

Demon

hehe waar ik werk hebben we er een zitten.
een oranjebeenvolgelspin. hartstikke aggresief, en met deze kan je dan ook niks  :P
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

Brummetje

Ik vind persoonlijk dat elk lid van de familie een naam hoort te krijgen. En ik reken alle dieren die mensen thuis hebben als huisdier (huisspinnen, mieren, muizen enz natuurlijk niet) als lid van de familie.

Oke, het beest komt niet als je z'n naam roept, maar hoef je een doof iemand (vanaf de geboorte) dan ook maar geen naam te geven? (Misschien een stom vergelijk hoor, maar ik wilde even een voorbeeldje.)

Ik heb vissen gehad, die hadden een naam, hamsters heb ik een naam gegeven. En als ik een vogelspin, slang, leguaan of wat dan ook zou nemen, dan krijgt ie van mij een naam. Omdat hij/zij dan lid is van de familie.

albie

Citaat van: Brummetje op september 01, 2009, 05:55:58 AM
Ik vind persoonlijk dat elk lid van de familie een naam hoort te krijgen. En ik reken alle dieren die mensen thuis hebben als huisdier (huisspinnen, mieren, muizen enz natuurlijk niet) als lid van de familie.

Oke, het beest komt niet als je z'n naam roept, maar hoef je een doof iemand (vanaf de geboorte) dan ook maar geen naam te geven? (Misschien een stom vergelijk hoor, maar ik wilde even een voorbeeldje.)





Ik heb vissen gehad, die hadden een naam, hamsters heb ik een naam gegeven. En als ik een vogelspin, slang, leguaan of wat dan ook zou nemen, dan krijgt ie van mij een naam. Omdat hij/zij dan lid is van de familie.

TJa... iedereen denkt daar denk ik anders over, ik vind het zelf geen nut hebben om mijn spin een naam te geven, want het beest houd al zoiezo niet van aandacht of wat dan ook...
Als ie maar lekker met rust word gelaten vinden die beesten het best....

En een spin, valt niet te vergelijken met een gewoon mens, vind ik zelf...

En vissen en hamsters zijn weer hele andere dieren dan spinnen...
Dit beest zit bijna 24 uur per dag in een bijna afgesloten terrarium en heeft echt totaal geen besef van wat r om zich heen gebeurt...


albie

Citaat van: Ienepien op augustus 31, 2009, 11:14:41 PM
Roodknie? Zie je wel, ik wist het wel. Sexy, hoor! ;D ;D :D


En je moeder? Die wil misschien wel gewoon een kleinkind om tegen te babbelen. ;)

Jaaaaaah heel sexy hoor ienepien.
Heel sexy hahahahaha lol grote lol

Me moeder is gek op dat beest... pffffff...
T is dat ze m niet echt kan knuffelen maar anders had ze dat echt wel gedaan.... :S
Een kleinkind, nou whahaha die zal er nooit komen, ik heb me lekker laten sterriliseren...

Demon

bij mij hebben ook de vissen een naam ^^
ok ok.. de tetras zijn 30 dezelfde visjes maar die heten tetra 1 tetra 2  :schater:
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

Demon

ik hoop dat grappige smsjes ook mogen?

hier komt ie:

Heey lieve schat,
ik heb je bijna te pakken
en als ik je heb, laat ik je
voorlopig niet meer gaan.
Ik zal je eerst
een paar dagen plagen,
maar ik weet zeker dat ik
je daarna het bed in krijg.
Ik zal ervoor zorgen dat je
een paar hete nachten
beleefd waarin je zweet
als nooit tevoren.
Groetjes,
de mexicaanse griep :-D
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

Ienepien

Haha, ik dacht effe............... :schater:

Brummetje


Demon

haha, nee als het serieus was kwam het hiet niet te staan hoor! :schater:
ik heb al heel wat vrienden laten zweten met de grap alleen al :klap: :schater:
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

pinky

Jeeeuhj! Die is coool! Die ga ik ook opsturen. Hihi! Leuk!