Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Herkenning in het openbaar

Gestart door Fricai, november 07, 2009, 06:48:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Misschien het is hele idee wel een beetje 'silly'... maar ik weet niet, vind het toch wel wat hebben.
Voorheen wel dergelijken gehad: bijvoorbeeld een leuke hanger gekocht voor aan een ketting, op vakantie. het herinnert me nog altijd aan vakantie/familie, dus vind het wel tof.
Zo'n symbolisch iets is vooral voor jezelf, lijkt me... hoewel het natuurlijk wel betrekkelijk stoer zou zijn als je een keer iemand erdoor herkent  ;D :D

Iets wat je gezamenlijk zou kiezen hoeft natuurlijk geen ring te zijn,.. al was het een oorbel :P (lol, nou dat ook weer niet, heb geen gaatjes :P)

Milie

Een ring op zich is vrij neutraal :-) dus ik stem ook voor!!!
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

Ienepien

Hebben ze er op het engelse Aven geen oplossing voor?
Het zou toch makkelijker zijn, als het een wereldwijd symbool zou kunnen zijn? :-\

Mannetje


Milie

Die is ideaal!!! Thanks for sharing!!!
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....


Brummetje

Citaat van: Ienepien op november 08, 2009, 12:22:53 PM
Je zou hem dan gewoon altijd moeten dragen.
Net zoals sommige mensen een kettinkje met een kruisje, ofzo. :)

Ik kan ivm mijn hals niet tegen kettingen. ;)

Ienepien

Citaat van: Drisos op november 09, 2009, 12:05:16 AM
Mooi idd. :)

Btw: http://www.asexuality.org/wiki/index.php?title=Symbols_of_asexuality

Ik zie hier de zwarte ring, gedragen aan de rechterhand aan de middelvinger.
Als je het zo doet is het voor vreemden niet te herkennen, en voor 'lotgenoten' een prima middel om elkaar te herkennen.
Toevallig heb ik om mijn rechtermiddelvinger een ring, zilver met zwarte figuurtjes erin.
Mag dat ook? ;D

myra

een zwarte ring wil ik nog wel permanent dragen, maar ik denk dat er ook wel niet aseksuele mensen zo'n ring aan die vinger zullen dragen...

Myra stelt zich een genante situatie voor, waar ze tegen iemand met een zwarte ring zegt : ah jij bent aseksueel, waarop die persoon haar geshockeerd bekijkt en zo snel mogelijk wegvlucht  ;D

Ienepien


Fricai

De kans bestaat, maar dat zijn niet veel mensen iig... we kunnen ook iets anders verzinnen en dat over alle aven forums verspreiden? :P :)

Milie

Citaat van: myra op november 09, 2009, 11:16:07 PM
een zwarte ring wil ik nog wel permanent dragen, maar ik denk dat er ook wel niet aseksuele mensen zo'n ring aan die vinger zullen dragen...

Myra stelt zich een genante situatie voor, waar ze tegen iemand met een zwarte ring zegt : ah jij bent aseksueel, waarop die persoon haar geshockeerd bekijkt en zo snel mogelijk wegvlucht  ;D

Ikzelf lig ook nog in de knoop met mijn aseksueel-zijn, maar uiteindelijk ... we hoeven ons toch niet te schamen om wie we zijn? zelf heb ik 2 vrienden hierover in vertrouwen genomen en de reacties waren positief :-)
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

Fricai

Sowieso, wie geshockeerd wegrent moet nodig naar een psycholoog :) ;D

Ereinion

Ik kende de ideeen wel, maar wat Myra als voorbeeld geeft is toch wel een groot risico. Er zijn genoeg mensen die zwarte ringen dragen.
Persoonlijk ben ik niet zo voor, ik draag helemaal geen vaste sieraden, maar ik kan me voorstellen dat er anderen zijn die er wel behoefte aan hebben.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?