Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hormonen

Gestart door jojo83, november 30, 2009, 04:03:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jojo83

Omdat ik na de operatie zo ontzettend moe blijf wordt ik door de hele medische molen gehaald om te kijken wat er mis is....
Nu hebben ze ontdekt dat ik een tekort heb van een hormoon genaamd: DHEA's. Volgens mijn arts heb ik de waarde van een 80 jarige (en ik ben pas 26)...Oei  :o
Ik was er net eens wat informatie over op aan het zoeken en een tekort aan dit hormoon kan tot gevolg hebben dat je libido enorm laag wordt.
Een bijwerking van de medicijnen is dan ook dat je libido sterk kan verbeteren....

Er zijn overigens nogal wat onderzoeken en beweringen over dit hormoon. In Amerika staat het bekend als verjongingshormoon en daar is het vrij verkrijgbaar. Het gaat dan wel om heel lage doseringen.
Bij mij is het nu dus echt medisch aangetoond dat ik een groot tekort heb en ik krijg ook een redelijke dosering voorgeschreven...

Ik ben toch wel heel benieuwd wat de effecten hiervan zullen zijn.

Ik heb dit medicijn in het verleden ook al eens gehad (ook via een internist) en merkte toen niet echt veel aan mijn libido, hooguit een heel klein beetje. Energie ging toen wel beter en mijn hormonen leken ook veel meer gereguleerd...

Sismo

Jee, spannend dus wel wat die medicatie gaat doen!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

#2
Jojo, ik voel aan, dat het met die medicatie helemaal goed gaat komen met jou. :knuffel:



Trouwens, gefeliciteerd, je hebt 500 postjes. :klap: :cake:

Fricai

Bah, niet echt van toepassing dus. :( Wil juist mínder libido. :P Misschien kan ik dat hormoon op een of andere manier remmen? :P

Maargoed, spannend voor je... hou ons op de hoogte! :wave:

Ienepien

Haha, misschien heb jij dan wel tevéél. ;D

Fricai

Niet meer dan normaal, geloof ik. Maar ik zou het liefst helemaal niet hebben. Of in ieder geval minder.
Ik vraag me af of een dokter je zou willen helpen je libido te onderdrukken als je dat wil (en als het uberhaupt kan)???

Ienepien

Er is natuurlijk een methode, die wel héél rigoreus is...............castratie.
Zou je dat willen? ::)

Fricai

Lol, neuj, geen messerij a.u.b.  :P Bovendien verandert dat je op allerlei manieren - niet tof. :P

Fricai

Ik ben sowieso niet zo voor wat voor ingrepen dan ook. Ook echt al superlang niet van medicijnen genomen. Ook geen aspirientjes e.d. Maar, stel dat er een ideaal middel gevonden zou worden..  :P

Mannetje

Citaat van: Drisos op november 30, 2009, 10:53:41 PM
Ik ben sowieso niet zo voor wat voor ingrepen dan ook. Ook echt al superlang niet van medicijnen genomen. Ook geen aspirientjes e.d. Maar, stel dat er een ideaal middel gevonden zou worden..  :P
Dat idelale middel bestaat, en heet Androcur. Hierin zit de stof Cyproteronacetaat. Het blokkeert de aanmaak van testosteron. Dit is een tijdelijk effect. Als je stopt met het medicijn, begint deze aanmaak weer.
Drisos, als jij echt denkt van hé, dat zou wat voor mij zijn, dan zou je jezelf er eens in moeten verdiepen.

Fricai

Niet de definitie van 'ideaal' die ik bedoelde. Testosteron beïnvloedt veel meer dan enkel libido. Bovendien zijn er tig bijwerkingen van de werkzame stof bekend. (Libidoverlaging wordt ook vaak als bijwerking genoemd  ;D)

Met ideaal bedoel ik dat het echt enkel libido zou verlagen... ;) Natuurlijk is het naïef om te geloven dat zoiets bestaat.

Iets wat waarschijnlijk wel helpt, maar me ook op andere manieren verandert en risicofactoren oplevert... Neuj, doe maar niet. :P Uberhaupt, telkens medicijnen moeten nemen is niet tof.

jojo83

Citaat van: Ienepien op november 30, 2009, 05:11:37 PM
Jojo, ik voel aan, dat het met die medicatie helemaal goed gaat komen met jou. :knuffel:



Trouwens, gefeliciteerd, je hebt 500 postjes. :klap: :cake:

Inderdaad, de 500! Jippie  :klap:
En wat betreft het eerste hoop ik dat je gelijk hebt!!!!

Jovi_Hobbes

Het is in ieder geval wel spannend om te zien wat er gebeurt. Maar ik neem aan dat het tekort aan dat hormoon ook een hoop andere dingen veroorzaakt die hopelijk evengoed worden opgelost met die medicatie. Hopelijk ben je daardoor in één keer van alle klachten af.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Jojo, ben je al begonnen met die medicatie? :-\

jojo83

Jovi....inderdaad. Een tekort aan dat medicijn veroorzaakt voornamelijk vermoeidheid en uitblijvende menstruatie. Dus voor die 2 dingen wordt het ingezet.
Ienepien...Ik ben nu een week bezig met de medicatie.