Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Privé-Forum

Gestart door Fricai, december 12, 2009, 01:41:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steentje

Ik vind het een spijtige beslissing.  Sinds kort kom ik hier lezen, ik heb nog niet de behoefte gehad mijn verhaal te posten, maar ik heb al veel geleerd van jullie ervaringen.  Plots herken en begrijp ik veel dingen die ik jaren niet begreep.
En nu wordt ineens een stuk afgeschermd.  Ik ken -voor zover ik weet- niemand irl van de posters, dus ik zie niet in waarom ik (en alle andere "lezers") bepaalde privézaken van de posters niet mag lezen, terwijl regelmatige posters, die misschien elkaar wel kennen irl, wel alles mogen lezen.  Ik vind dat er zo een belangrijk stuk van de informatie verloren gaat, terwijl toch het doel van dit forum "elkaar informeren" is.
Nu, ik ga er niet van wakker liggen of weg blijven hoor, het is jullie beslissing.  Ik wil alleen maar de mening van een niet-poster geven (en misschien de mening van veel lezers).





Fricai

We proberen nuttige informatie voor het grote publiek zo veel mogelijk in het non-privé gedeelte te houden. Het privé forum is er enkel om onder leden die elkaar wat beter kennen wat dingen te bespreken die je liever niet 'op internet zet'.
Je stelt dat "een belangrijk stuk van de informatie verloren gaat"... Volgens mij is dat wel erg overdreven. "Van een atoom een zonnestelsel maken", om maar eens te variëren op muggen en olifanten. (ik hou niet van muggen!)
Volgens mij gaat er voor het grote publiek praktisch niets verloren.

Met de vorige instellingen kon iedereen die even 60 seconden de tijd nam om zich te registreren direct verhalen lezen die mensen dus graag een beetje privé houden. Lijkt je dat een fijn idee? Volgens mij is het een topbeslissing. :)

Dat gezegd hebbende, ... Welkom!  :wave: :cake:

jojo83

Ik ben het met Drisos eens. Iedereen zou anders echt alles mee kunnen lezen. En dat is niet voor alles een fijn idee!
En 25 postjes zijn er nou ook weer niet zo veel...dus als je echt alles wil weten kun je je in een paar topics verdiepen en daarop reageren. Als iemand wat dingen gepost heeft, hebben wij ook een beetje een idee wie er meeleest.
En bovendien zijn er maar weinige topics afgeschermd!

Ienepien

Dus de enigste methode om er tóch te kunnen lezen is om hier wat te gaan posten.
Zo kunnen we jou ook een beetje leren kennen. ;)

Welkom trouwens. :cake:
(ben je een man of een vrouw?)

Brummetje

Over het prive-gedeelte:
Het zijn ook dingen die niet over aseksualiteit gaan. Vandaar... Maar bijv foto's, waarvan niet iedereen wilt dat ze door iedereen bekeken kunnen worden. Of bijv een overlijden, wat niet iedereen hoeft te weten.

Als je er zo graag wilt kijken, post ze! Dan heb je snel het benodigde aantal postjes. ;D

Jovi_Hobbes

Steentje heeft zeker wel een punt. We moeten erop letten dat we nog steeds de relevante informatie in de openbare gedeelten blijven posten. Dat gezegd hebbende denk ik wel dat het grootste deel van de onderwerpen in het privé-gedeelte weinig met aseksualiteit te maken hebben. Nou ja, iets om wel even op te letten dus.

Verder ben ik het niet helemaal met jullie reacties eens dat Steentje dan maar moet gaan reageren op onze berichten. Mensen die alleen willen lezen moeten dat kunnen blijven doen. Ieder lid die iets heeft aan dit forum is toch van harte welkom?

Lust je een stuk  :cake: voor tijdens het lezen Steentje?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Steentje

Dankuwel voor de vele :cake: .
Ik ben nog niet overtuigd hoor.  Ik post nu 23 moppen in de onzin rubriek en dan mag ik alles lezen ?
Nu, het maakt ook weinig uit, en ik wil er geen lange discussie over starten, ik wou alleen even mijn visie geven.  Voor mijn part kan dit afgesloten worden hoor.

Citaat van: Ienepien
(ben je een man of een vrouw?)
Man, 40 jaar, en zelf wel behoefte aan een goede vrijpartij.  Mijn vrouw echter niet, en door hier te lezen begin ik het te begrijpen.
Ooit post ik wel eens mijn verhaal in de juiste topic.

Fricai

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 18, 2009, 08:30:39 PM
Steentje heeft zeker wel een punt. We moeten erop letten dat we nog steeds de relevante informatie in de openbare gedeelten blijven posten.

Uiteraard, maar volgens mij is dat tot op heden ook gewoon goed gegaan, en Steentje doet net of er van allerlei mogelijkheden verloren gaan...

Steentje

Citaat van: Drisos
...en Steentje doet net of er van allerlei mogelijkheden verloren gaan...
Dat is het nu net...  ik weet niet wat er verloren gaat !
Op een open forum bepaal ik zelf wat ik wil lezen en wat niet, maar als ik plots voor een gesloten deur sta kan ik alleen maar gissen wat er allemaal achter die deur gebeurt.

Citaat van: Jovi_Hobbes
...Ieder lid die iets heeft aan dit forum is toch van harte welkom?...
Inderdaad, ik denk dat dit de nagel op de kop is.  Als enkel-lezer krijg ik nu het gevoel dat er privéclubjes ontstaan waar ik niet welkom ben.
Maar ik herhaal het nog eens, het is niet zo belangrijk hoor.

(Nog 22 posts  >:D )

Ienepien


Fricai

Citaat van: Steentje op december 19, 2009, 12:00:09 AM... krijg ik nu het gevoel dat er privéclubjes ontstaan waar ik niet welkom ben.

Welkom op de Aarde! :handschudden:

Jovi_Hobbes

Citaat van: Drisos op december 18, 2009, 11:38:11 PM
Citaat van: Jovi_Hobbes op december 18, 2009, 08:30:39 PM
Steentje heeft zeker wel een punt. We moeten erop letten dat we nog steeds de relevante informatie in de openbare gedeelten blijven posten.

Uiteraard, maar volgens mij is dat tot op heden ook gewoon goed gegaan, en Steentje doet net of er van allerlei mogelijkheden verloren gaan...

Dat klopt, tot nu toe is het ook gewoon goed gegaan, maar dankzij de opmerking van Steentje kunnen we er extra op letten dat we geen uitgebreide onderwerpen in privé gaan zetten die voor een veel bredere groep lezers nuttig kunnen zijn.

Ik denk dat je het privé-hoekje moet zien als iets tussen het openbare forum en de pm-functie in. Dingen die erg privé zijn en die je maar met één of twee mensen wilt bespreken stuur je via pm's. Daarvan weet helemaal niemand iets af. Het privé-forum is echt bedoeld voor berichten die iemand wel met een aantal mensen hier wil delen, maar waarvan de kans zo klein mogelijk moet zijn dat een ander (een niet-lid of een bekende die zich alleen hoeft te registreren) die kwaad wil daar misbruik van kan maken. Het zal ik bijna alle gevallen gaan om onderwerpen die toch alleen interessant zijn voor de mensen die dat lid al wat beter kennen. Het zullen dus vaak echt privé-onderwerpen zijn die niets of weinig met aseksualiteit te maken hebben.

Citaat van: Steentje op december 18, 2009, 11:29:19 PM
Ik ben nog niet overtuigd hoor.  Ik post nu 23 moppen in de onzin rubriek en dan mag ik alles lezen ?

Dat is iets om als admins op te letten.

Nogmaals, Steentje, ik waardeer het dat je je mening geeft. Ik denk dat we het toch een tijdje moeten uitproberen (er was namelijk ook een aanleiding om dit te doen). Als blijkt dat er meer mensen een probleem mee hebben, kunnen we alles nog eens heroverwegen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik ben het eigenlijk met Steentje eens. Op deze manier krijg je een kliekje-idee en krijgen nieuwe leden misschien het idee dat ze buitengesloten worden. Dat lijkt me niet fijn als ik nieuw op een forum zou zijn. Zij weten niet wat er besproken wordt in het afgesloten gedeelte, zoals Steentje ook al zegt.

Iemand zei dat spammers het ook kunnen lezen. Ik denk niet dat ze dat doen, die zijn alleen maar geinteresseerd in het achterlaten van hun boodschap. Daarbij worden spammers verwijderd en geband, dus die kunnen helemaal niets meer.

Het toevoegen van een groep voor mensen die 5 berichten hebben gepost is niet veel werk. Ik wil dat best doen.

Het merendeel van de posters was dus voor, dus misschien is dat inderdaad reden genoeg om het te doen. Mijn mening is er ook maar één. Maar ik wilde hem toch even kwijt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Het is toch doodnormaal dat je mensen buitensluit van de meest private zaken in je leven? Daily life business, waarom zou het op een forum ineens een probleem zijn?
We moeten niet opeens met z'n allen daar gaan posten, maar dat deden we nooit en gingen we nooit doen ook.

Kunnen we ook instellen dat het forum niet zichtbaar is voor mensen zonder 25 posts? Wat niet weet, wat niet deert, dan is de hele discussie weer voorbij.

Mannetje

Hoe moeten ze dan 25 postjes plaatsen als ze niets kunnen lezen  :P

Drisos, voor de rest ben ik het gewoon met je eens.
En voor steentje is er geen gesloten deur, want je ziet hem niet eens. Je ziet het topic pas verschijnen als er 25 berichtjes geplaatst zijn.
Het is omdat je het nu toevallig leest. Over een jaar hoor je er niemand van de lezers erover. Wat niet weet, wat niet deert.