Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Privé-Forum

Gestart door Fricai, december 12, 2009, 01:41:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steentje

Citaat van: Mannetje
En voor steentje is er geen gesloten deur, want je ziet hem niet eens. Je ziet het topic pas verschijnen als er 25 berichtjes geplaatst zijn.
Het is omdat je het nu toevallig leest. Over een jaar hoor je er niemand van de lezers erover. Wat niet weet, wat niet deert.
O jawel, want ik was hier al toen dat gedeelte nog toegankelijk was.
Maar vooral uw laaste zin versterkt het kliekjesgevoel.  Dank U voor de subtiele bevestiging :'( .

Fricai

Ik begin dit een beetje beu te raken. :banghead:

Het privé-forum draait niet om aseksualiteit, het draait erom dat het privé is. Een plaats voor een aantal mensen die elkaar kennen om private dingen te vertellen. Als buitenstaander heb je er niets mee te maken.
Ken je het fenomeen privé?  ::) Het is doodnormaal, iedereen doet er aan mee. Gewone vriendschappen, vriendengroepjes, partners, groepjes op fora,... Ik neem aan dat je zelf ook wel eens dingen aan vrienden vertelt die je verder (nog) niet openbaar wil maken?

Waarom hebben wij niet het recht om een dergelijk subforum te hebben? Puur omdat de romp van het forum over aseksualiteit gaat en voor iedereen bedoeld is?  ???
Zou je er beter van worden als we elders een mini-forum opstarten om privé te kletsen? Of het via telefoon of e-mail deden?  ::)

Brummetje

#47
Eens met Drisos.
Ik vind dat mensen die hier een probleem mee hebben, die zijn blijkbaar een beetje op hun teentjes getrapt dat ze iets niet kunnen lezen (dat doet nieuwsgierigheid met mensen). En ipv gewoon meeposten tot ze er 25 hebben, maken ze dus een probleem ervan. Ik zie geen probleem hoor. Als je enigzins meepost heb je ze zo!

Toevoeging: Over die nieuwsgierigheid, kan ik wel begrijpen. Ben zelf een enorm nieuwsgierig aapje. Maar soms moet je een dergelijke nieuwsgierigheid even de kop indrukken en gewoon afwachten wanneer het wel kan. Het is nou niet dat we een enorme mijlpaal hebben ingesteld om het te kunnen lezen.

Momo

Ik denk dat het beter zou zijn dat mensen die geen 25 posts hebben (en ja daar hoor ik ook nog bij  :)) beter ook dit topic niet kunnen zien. Dan is er inderdaad sprake van 'wat niet weet, niet deert'. Maar nu kan iedereen lezen dat er een privé deel bestaat en misschien is dat voor sommige mensen een probleem...
Groetjes,
Momo

jojo83

Citaat van: Brum op december 23, 2009, 06:13:00 AM
Eens met Drisos.
Ik vind dat mensen die hier een probleem mee hebben, die zijn blijkbaar een beetje op hun teentjes getrapt dat ze iets niet kunnen lezen (dat doet nieuwsgierigheid met mensen). En ipv gewoon meeposten tot ze er 25 hebben, maken ze dus een probleem ervan. Ik zie geen probleem hoor. Als je enigzins meepost heb je ze zo!

Ben ik het ook mee eens!

Steentje

Citaat van: Brum
...Ik vind dat mensen die hier een probleem mee hebben, die zijn blijkbaar een beetje op hun teentjes getrapt dat ze iets niet kunnen lezen ...
Oh, maar ik heb geen probleem hoor, allee, toch niet met verborgen topics.  (Ik heb wel weer wat bijgeleerd)  Ik gaf gewoon mijn mening.  En als ik daar andere mensen mee boos gemaakt heb, spijt me dat.  Het is niet mijn bedoeling om hier de zaak te komen verzieken.  Dus wat mij betreft mag hierover ook de discussie stoppen, ik zal geen verdere last meer bezorgen.

Ienepien

Oké, discussie gesloten. :klap:

Mannetje

Ik open hem weer, want ik krijg geen gelegenheid te reageren  :-\
Stel dat je als vaste poster al tijden hier bent en gewoon anoniem wil blijven, en je wilt naar de andere vaste posters wat meer over jezelf vertellen, dan gaat dat niet in het openbare gedeelte. Werksituatie. Specifieke dingen over woonplaats, of wat je daar mee maakt bijvoorbeeld.
En daar kan je mooi privé gedeelte voor gebruiken!


Ienepien

Deze discussie houd mij in ieder geval tegen om mijn verhaal te doen. Ik wacht nog effe. ;D

Mannetje

Dus steentje, Ienepien wil graag een verhaal vertellen wat ze eigenlijk hier niet kwijt kan. Dit omdat ze al jaren hier post en dit waarschijnlijk heel persoonlijk is.
Helaas kan dit dus nu niet, want dan komt het halve dorp het te weten.

Ienepien

Nee, ik vind, dat jullie er recht op hebben, en waarschijnlijk hebben bepaalde mensen hier ook wat aan.
Maar ik gooi het niet te grabbel voor iedereen op internet. Dat houd me tegen. :P

Jovi_Hobbes

Volgens mij zijn er nu twee discussies gaande:
1. Het afsluiten van het privéforum voor leden die minder dan een x-aantal berichtjes hebben gepost
2. Het aantal berichtjes waarbij dit moet gebeuren.

Ik snap de meningen van beide kanten. Nog een tussengroep creëren zodat bijvoorbeeld leden er vanaf 10 berichten bij kunnen is inderdaad mogelijk, maar bij minder dan dat wordt het volgens mij onzinnig om een drempel van een aantal berichten te stellen.

Ik heb zelf geen groot belang bij het privé-forum. Dingen waarvan ik echt niet wil dat anderen ze lezen post ik hier gewoon niet, maar ik snap wel waarom er mensen zijn die een hoekje willen waar niet iedereen zomaar kan meelezen. Feit blijft dat er toch echt zo nu en dan misbruik wordt gemaakt van wat mensen op het forum posten. Het argument van een kliekjesgevoel snap ik ten dele, misschien dat het juist daarom goed is om het aantal berichten toch iets naar beneden bij te stellen?
Tegenover dat argument wil ik alleen toch nogmaals zetten dat wanneer er geen privégedeelte is er (nog) veel meer communicatie via pm zal gaan lopen, waar dus nooit iemand iets van mee zal krijgen, terwijl het soms over dingen zal gaan die meerdere mensen zullen aanspreken.

Ik heb trouwens geen idee of we hele boarden onzichtbaar kunnen maken voor bepaalde ledengroepen.
Overigens vind ik dat zelf geen oplossing. Wat niet weet, wat niet deert is misschien makkelijker omdat er dan geen commentaar komt, maar ik vind het bedriegerij om dan maar in het geheim te gaan werken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

CiteerOverigens vind ik dat zelf geen oplossing. Wat niet weet, wat niet deert is misschien makkelijker omdat er dan geen commentaar komt, maar ik vind het bedriegerij om dan maar in het geheim te gaan werken.

Het punt 'wat niet weet, wat niet deert' was niet geheel serieus. Ik zei dat vooral omdat ik de andere partij niet serieus meer nam. ;) (Het zou verder geen kwaad kunnen trouwens.)
Tenslotte moet volgens mij elk mens het recht krijgen zelf te bepalen met wie hij/zij persoonlijke informatie deelt. Het tegendeel eisen vind ik dikke nonsens.

Volgens mij kunnen we 25 wel aanhouden hoor. Het ging Steentje meer om de aard van het idee, toch? Verder was men het aardig eens over 25 of 50.




Steentje

Citaat van: Steentje...Ik gaf gewoon mijn mening.  En als ik daar andere mensen mee boos gemaakt heb, spijt me dat.  Het is niet mijn bedoeling om hier de zaak te komen verzieken.  Dus wat mij betreft mag hierover ook de discussie stoppen, ik zal geen verdere last meer bezorgen.

Citaat van: Mannetje
Dus steentje, Ienepien wil graag een verhaal vertellen wat ze eigenlijk hier niet kwijt kan. Dit omdat ze al jaren hier post en dit waarschijnlijk heel persoonlijk is.
Helaas kan dit dus nu niet, want dan komt het halve dorp het te weten.

Moet ik me nu blijven verontschuldigen omdat ik even mijn mening gegeven heb ?  Ik had toch al gezegd dat de discussie mocht stoppen en dat ik braaf ging zijn ?  Moet ik nu op mijn knieën gaan liggen en om vergeving vragen of zo ?

Ik weet niet welk de reden is die Ienepien ervan weerhoudt om haar verhaal te vertellen, en ik moet het ook niet weten want dat zijn waarschijnlijk mijn zaken niet.
Ik weet wel dat ik nog een hele tijd zal wachten voordat ik met jullie wil delen wat er op mijn lever ligt en waarom ik hier verzeild geraakt ben.
Jammer...

Weet ge wat, ik zal nu een uurtje in de hoek gaan staan !

Ienepien

Niemand wil je hier wegjagen, en alsjeblieft! Blijf!
Ik wil graag de reden weten, dat je hier bent.
Meng je graag in andere discussies. Rakel ouwe topics op, zeg er je mening over, dan krijg je daar weer reacties op.
Of vraag dingen, die je niet duidelijk zijn.
Maar blijf liever bij de reden, waarvoor je ons hier bent komen zoeken.  :handschudden: