Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

toekomstdroom

Gestart door Ereinion, maart 03, 2006, 08:13:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sammy

Ach, menselijke superioriteit hoef je niet te beargumenteren aan de hand van prestaties of macht. 't Hoort standaard bij de mens.

Voorbeeld: wat zou het nut/doel zijn van al onze meningen hier neer te schrijven, als we er niet ergens binnenin diep van overtuigd zouden zijn dat ie waar is, superieur is? Pak dat stille geloof in superioriteit weg, en je krijgt een dysforisch mens.

Ijdelheid is goed, hoge eigendunk is goed. Kennis vergeten is goed. Want zonder de vaardigheid van vergeten, geen geluksgevoel (en dus geen superioriteitsgevoel, daar heb je gelijk in, Ereinion).

Wat verantwoordelijkheidszin betreft, sluit ik me aan bij Lombas. Een gevoel van verantwoordelijkheid ontstaat uit machtsonevenwicht an sich, niet aan gebruik van die macht (zoals doden van dieren). Een vader heeft bijvoorbeeld verantwoordelijkheidszin over z'n kinderen, eerder omdat ie sterker en wijzer is, dan dat ie ze slaat.

Sammy

Oh ja, en wat die toekomstdroom betreft: met mentale gezondheid zou ik al heel blij zijn.  ;D

littlefanny

ik ga er maar even op door:
mijn toekomstdroom: Met een lieve man een groot landhuis kopen aan de rand van de stad en ouders worden van veel pleegkinderen en uiteindelijk op mijn 50e op zee gaan varen op een klein bootje, dan in het water springen en nooit meer tevoorschijn komen.
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

 :o Hoe lang ben je van plan te gaan varen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

Tot ze een zeemeermin is geloof ik :-\ :D

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

Voor het geval jullie het niet doorhebben: Ik bén stiekem een zeemeermin, ik heb vinnen en ik zing dagelijks over het feit dat ik ook het land op wil en wil praten met mensen enzo, en ik heet Ariel. en ik ben 50 (bijna) ::) en een fervent disneyfan!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

theruudstar


Zonnekind

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 10, 2006, 07:38:35 PM
Dieren zijn inderdaad tof. Eigenlijk toffer dan mensen...

Mijn 'slagzin' door de jaren heen is en was: Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet!

Mijn droom: een zee van vrijheid
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Mooi! (en daarmee bedoel ik je beide opmerkingen)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta


Zonnekind

Ik kan het mij niet zo goed letterlijk voorstellen...  ???
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Tempesta

Mijn fantasie draaide overuren toen ik die post plaatste  ;).

Ereinion

Littlefanny weet vast wat de letterlijke betekenis van een zee van vrijheid is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje