Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

klop klop

Gestart door myra, oktober 24, 2005, 08:03:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Hoe komt het dan dat je zo'n "ouderwets" beeld hebt?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Goeie vraag.. ik heb sowieso niet zo'n positief beeld van ouderen..Uit mijzelf ga ik snel uit van tyrannieke, chagerijnige oudjes, of oeverloze zeurkousen.. Maar waar dat vandaan komt ? Ik weet het niet, ik heb me daar al vaker over verbaasd.. :o
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Hopelijk niet alleen door ervaring? Er zijn ook hele lieve oudjes!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Er zijn ook hele lieve oudjes.. ik weet het. Dus ik doe een hoop mensen onrecht..en ook mijn opa en oma van mijn vaders kant waren geen zeurkousen..mijn oma wel een beetje tyranniek voor haar eigen kinderen... maar juist niet voor haar kleinkinderen..Mijn andere oma zeurde wel haar hele leven, en had ook nooit iets te melden. Mijn moeder zeurt ook al haar hele leven, maar zij mag het, want zij is mijn moeder.. :)
Ik denk dat het misschien zo zit: ik heb een hekel aan mensen die zeuren. En ouderen zeuren meer dan gemiddeld.. En in mijn leven ben ik heel wat sjacherijnige oude mannetjes tegen gekomen.. Ik had jaren kennelijk iets om mij heen hangen dat ze aantrok, en waardoor ze hun gal dan tegen mij gingen spuwen..Ik snap het niet, maar zoiets was het. Nu is dat niet meer zo. Maar misschien ook omdat ik sowieso afstand houd van ouderen die ik niet ken..
En: komende vrijdag ben ik te eten uitgenodigd bij een gepensioneerd hoogleraar en zijn vrouw hier in het dorp. Het initiatief kwam van hen, en is oprecht gemailed. En ja, zij zijn ook ouderen..dus misschien ga ik ook nog bijleren..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

 :-\ Misschien dachten ze een medestander/zeurder te vinden in jou, vanwege je handicap....was je mooi klaar mee dan... ;D
Hopelijk doe je vrijdag een positieve ervaring op!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

#35
Citaat van: Sismo op maart 18, 2007, 10:30:45 PM
:-\ Misschien dachten ze een medestander/zeurder te vinden in jou, vanwege je handicap....was je mooi klaar mee dan... ;D
Ja, dat zou heel goed kunnen.. ik zie als ik er over schrijf steeds beelden voor mij van de onaangename ervaringen die ik bijv in de loop der jaren in zwembaden meemaakte.. Al die zeurende ouderen, die bij mij gehoor dachten te vinden. Of die in winkels amicaal tegen mij aan gaan staan klagen, alsof ik ze ken en alsof ik die verhalen wil horen.. BRRR !

Hopelijk doe je vrijdag een positieve ervaring op!
Ja, ik ben heel benieuwd. Haar ken ik al van yoga, ik rijd vaak in de auto met haar mee. en ze brengt me ook weer thuis. Heel aardig ! En hem heb ik ook diverse keren ontmoet, in het dorp, in het voorbij gaan. En op een promotie op de universiteit van een vriendin van mij. Ik zal er nog wel over vertellen !

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Citaat van: Ereinion op maart 18, 2007, 09:24:34 AM
Misschien hebben zij internet.

ze hebben inderdaad internet. Het blijkt zelfs een belangrijke dagbesteding voor hen te zijn  :o Oud is niet out :)

petra1963

Mooi, Myra ! 'Oud is niet out': die onthoud ik.

Wat mijn eetafspraak vorige week vrijdag betreft: dat was heeeeeeeel gezellig. Ik was er om 18.00 uur en was om 23.00 uur weer thuis. Ze wonen hemelsbreed denk ik 2 km bij mij vandaan, dus dat zegt wel wat...
En we hebben gelachen ! ;D We bleken gedeeltelijk dezelfde ervaringen te hebben, op de universiteit en in het studentenleven. Paul, de ex-hoogleraar, 72 jaar, was in 1968 net begonnen aan zijn promotie toen de Nederlandse studenten aan de universiteiten in opstand kwamen. En regina, zijn vrouw, 53 jaar, studeerde in de jaren '70. In de hoogtij dagen van het (neo) marxisme en het radicale feminisme. En toen ik ging studeren heb ik nog de laatste naweeën van het neo- marxisme meegemaakt, en het radicale feminisme. En de doorgeslagen 'democratisering'. We konden elkaar vergelijkbare anecdotes vertellen, die we hadden meegemaakt. Oh, wat hebben we gelachen...  ;D
En Paul, de gepensioneerde hoogleraar, probeerde mij natuurlijk uitgebreid uit..en dat had ik natuurlijk helemaaaaal niet door.. ;D ;D
En het eten was heerlijk. Regina houdt van koken, en ze had zich flink uitgesloofd... :)

Het was zeker voor herhaling vatbaar.. en het was goed tegengif tegen mijn vooroordelen over 'ouderen'.... ::)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

#40
Hallo! Jaren later ben ik blij om hier eens terug te keren. Inmiddels ben ik een vrouw van 40 (wat vliegt de tijd), nog steeds uit Vlaams-Brabant, en na een zware periode, recent opnieuw aan het werk gegaan in de sociale sektor bij mensen met beperking (mijn droomjob). Door seksueel misbruik in mijn relatie in 2012 ben ik zwanger geworden (ondanks dat ik de pil nam). Deze 'partner' zit momenteel nog een gevangenisstraf uit voor zedenfeiten op mij en andere vrouwen. Voor mij volgde een zware periode van ongeveer 6 jaar als alleenstaande mama. Seksueel misbruik is voor iedereen sowieso heftig, en je kan je wel voorstellen hoe dit bij een aseksueel binnen komt, zeker als het van een partner komt die ook beweerde aseksueel te zijn. Voor de duidelijkheid : ik was altijd al aseksueel, dit is geen 'reactie' op het trauma.

Maar nu genoeg drama, ik ben een positief persoon en een vechter :wave: De laatste twee jaren gaat het weer erg goed met mij. :highfive1:

Mijn dochtertje is inmiddels bijna 7 jaar Ik voelde even behoefte om mijn verhaal te delen. Hallo allemaal!

AceVentura

Fijn om ook zo'n positief verhaal te lezen Myra :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Een verhaal met misschien niet honderd procent een happy ending, maar wel een met een happy wending. :D
En altijd welkom terug natuurlijk!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

myra

Citaat van: Koffie op februari 10, 2020, 12:28:29 PM
Een verhaal met misschien niet honderd procent een happy ending, maar wel een met een happy wending. :D
En altijd welkom terug natuurlijk!

Bedankt, ik had hier in het verleden een heel fijne tijd, denk erover om terug te komen nu het weer beter gaat :)

Koffie

Toen jij hier actief was, was ik er volgens mij nog niet. Ik kwam hier in de zomer van 2012 binnen. Als mod blijf ik nog wel even hangen hier. :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie