Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderachtige aseksuelen?

Gestart door Sammy, maart 13, 2006, 11:47:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sammy

Citaat van: Ann op december 07, 2006, 05:59:02 PM
maar volgens mij klopt dat echt niet, want mijn geheugen is echt slecht, een goeje student ben ik niet echt ;D altijd gewoon middelmaat geweest, maar dat komt ook omdat ik niet echt een blokker ben,en dus niet echt super hoge putnen wil halen,dus ga ik ook niet uren aan een stuk gaan studeren.

Daarom is het ook een intelligentietest en geen geheugen- of motivatietest.  ;D

Een IQ-cijfertje is geen übermensch-score of zo. 't Is een maat ontworpen om toekomstige prestaties te meten, niet meer. Ontworpen, niet noodzakelijk supercorrect, ze vermoeden voor een deel het voorspellend vermogen afhangt van self-fulfilling prophecies en andere mechanismes.

Persoonlijk vind ik het nog het beste uitdrukken hoe efficiënt je in een bedrijf als rekenslaaf kunt worden gebruikt.  ;D

Ereinion

Nog even over het bellen; volgens mij is dat zo eng omdat je dan alleen op de stem en de dingen die gezegd worden moet vertrouwen. Lichaamstaal valt af, net als de gezichtsuitdrukkingen. Daarom kan heel veel verkeerd worden opgevat. Misschien gaan mensen die een hekel hebben aan de telefoon normaal heel veel af op lichaamstaal, meer dan andere mensen...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ann

Citaat van: Sammy op december 07, 2006, 07:35:28 PM
Citaat van: Ann op december 07, 2006, 05:59:02 PM
maar volgens mij klopt dat echt niet, want mijn geheugen is echt slecht, een goeje student ben ik niet echt ;D altijd gewoon middelmaat geweest, maar dat komt ook omdat ik niet echt een blokker ben,en dus niet echt super hoge putnen wil halen,dus ga ik ook niet uren aan een stuk gaan studeren.

Daarom is het ook een intelligentietest en geen geheugen- of motivatietest.  ;D

Een IQ-cijfertje is geen übermensch-score of zo. 't Is een maat ontworpen om toekomstige prestaties te meten, niet meer. Ontworpen, niet noodzakelijk supercorrect, ze vermoeden voor een deel het voorspellend vermogen afhangt van self-fulfilling prophecies en andere mechanismes.

Persoonlijk vind ik het nog het beste uitdrukken hoe efficiënt je in een bedrijf als rekenslaaf kunt worden gebruikt.  ;D

haha ;D
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

Daar zou wat in kunnen zitten Ereinion, ik heb zelf ook een heel grote hekel aan bellen! Maar er zijn wel verschillende situaties te onderscheiden. Bellen met bekenden (ouders, vrienden) vind ik geen probleem en ook best leuk van tijd tot tijd. Bellen naar onbekenden vind ik verschrikkelijk, maar ik heb wel gemerkt dat het beter gaat als ik alleen ben (dus niemand in de buurt om mij te beoordelen als het fout gaat (stukje zelfanalyse  :D )) en ook als het zakelijk is (dus vanuit mijn functie) vind ik het makkelijker dan als het om mijzelf gaat.

@Ann, ik herken mezelf in alles wat jij beschrijft. In jouw situatie had ik waarschijnlijk ook mijn ouders de details laten oplossen. Ik vind dit zeker geen teken van onvolwassenheid. Het is wel een teken van gebrek aan zelfvertrouwen en ervaring, maar dat is helemaal niet vreemd als je nog jong bent en thuis woont. Mijn ouders zijn altijd heel behulpzaam geweest en hebben dus altijd veel voor mij gedaan. Ik liet ze graag begaan omdat ik niet genoeg zelfvertrouwen had om de moeilijke dingen terug over te nemen. MAar ik was me er wel bewust van dat ik dat deed en ben langzaam aan, stapje voor stapje meer zelfverantwoordelijkheid gaan nemen. De grootste stap hierin was toen ik op mezelf ging wonen. Ik vond het echt doodeng, maar al heel snel bleek dat ik alles makkelijk aankon. Dat is heel goed geweest voor mijn zelfvertrouwen. Waarschijnlijk werkt deze manier ook het beste voor jouw. Sommige dingen zul je op een gegeven moment zelf in handen willen nemen en voor andere dingen geldt dat je er op een gegeven moment mee wordt geconfronteerd en eigenlijk wordt gedwongen het zelf te doen. Hoe vaker je dit doet en hoe vaker dit ook gewoon goed gaat, des te gemakkelijker wordt het!
Je zult misschien nooit zo gemakkelijk een telefoon pakken als iemand die daar nooit problemen mee heeft gehad, maar ja dat zit ook in de aard van een persoon. Wat Myra zegt is waar, introverte mensen hebben meer tijd voor zichzelf nodig en denken misschien meer na dan anderen, waardoor je gewoon anders op situaties reageert.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ann

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 07, 2006, 09:15:17 PM


@Ann, ik herken mezelf in alles wat jij beschrijft. In jouw situatie had ik waarschijnlijk ook mijn ouders de details laten oplossen. Ik vind dit zeker geen teken van onvolwassenheid. Het is wel een teken van gebrek aan zelfvertrouwen en ervaring, maar dat is helemaal niet vreemd als je nog jong bent en thuis woont. Mijn ouders zijn altijd heel behulpzaam geweest en hebben dus altijd veel voor mij gedaan. Ik liet ze graag begaan omdat ik niet genoeg zelfvertrouwen had om de moeilijke dingen terug over te nemen. MAar ik was me er wel bewust van dat ik dat deed en ben langzaam aan, stapje voor stapje meer zelfverantwoordelijkheid gaan nemen. De grootste stap hierin was toen ik op mezelf ging wonen. Ik vond het echt doodeng, maar al heel snel bleek dat ik alles makkelijk aankon. Dat is heel goed geweest voor mijn zelfvertrouwen. Waarschijnlijk werkt deze manier ook het beste voor jouw. Sommige dingen zul je op een gegeven moment zelf in handen willen nemen en voor andere dingen geldt dat je er op een gegeven moment mee wordt geconfronteerd en eigenlijk wordt gedwongen het zelf te doen. Hoe vaker je dit doet en hoe vaker dit ook gewoon goed gaat, des te gemakkelijker wordt het!
Je zult misschien nooit zo gemakkelijk een telefoon pakken als iemand die daar nooit problemen mee heeft gehad, maar ja dat zit ook in de aard van een persoon. Wat Myra zegt is waar, introverte mensen hebben meer tijd voor zichzelf nodig en denken misschien meer na dan anderen, waardoor je gewoon anders op situaties reageert.

hehe ja:) hier is dat ook zo, mijn ma doet veel voor me, maakt telefoontjes enzo, naar school of bvb de dokter, of bij ongevallen  ;D
alleen wonen zou ik wel makkelijk kunnen, daar zou ik geen probleem mee hebben denk ik , maar ik wil wel zo'n eartship (die ik hier eerder gepost heb ergens, zo'n natuurvriendelijk huis) en mijn moeder zou ik wel nog heel vaak zien ;D want anders ben ik ook maar alleen in zo'n huisje natuurlijk.
Maar zoals je zegt, sommige dingen zitten gewoon in de aard van een persoon, en een telefoon pakken zal nooit een van mijn favoriete hobbies worden :P
Ik denk teveel na en dat weet ik, al heb ik het de laatste tijd behoorlijk onder controle,waar ik blij mee ben. Anders ga ik mezelf teveel kritiek geven en dat is alles behalve gezond natuurlijk.
Toen jij alleen ging wonen,was dat dan dichtbij je ouders en helemaal alleen?
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

Ja, op maar tien minuutjes afstand. Het was een heel veilig idee dat er iemand in de buurt was mocht dat nodig zijn! Ik ben wel gelijk helemaal alleen gaan wonen, maar ik heb nooit problemen gehad met alleen zijn en vond het altijd al heerlijk om me af en toe van iedereen af te kunnen sluiten. Ik heb nog steeds veel contact met mijn ouders, maar dat is ook omdat ik een goede band met ze heb en er van wil genieten dat ze er zijn zolang het kan.

Ik vind dat je de dingen gewoon op je eigen tempo moet doen en daarbij niet moet kijken naar wat anderen doen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Ereinion op december 07, 2006, 08:45:36 PM
Nog even over het bellen; volgens mij is dat zo eng omdat je dan alleen op de stem en de dingen die gezegd worden moet vertrouwen. Lichaamstaal valt af, net als de gezichtsuitdrukkingen. Daarom kan heel veel verkeerd worden opgevat. Misschien gaan mensen die een hekel hebben aan de telefoon normaal heel veel af op lichaamstaal, meer dan andere mensen...

Dat zou voor mij heel goed op kunnen gaan.. ik heb zelf ook wel eens iets in die richting gedacht.. Ik stel(de) me allerlei boze gezichten voor aan de andere kant van de telefoonlijn, en daar werd/ word  ik dan weer angstig van.. enzovoort..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

hmm ja idd, ik zie heel veel aan gezichtsuitdrukkingen enzo en lichaamstaal, daar le tik heel erg op, zo zie ik of iemand iets oprecht meent
en idd aan telefoon heb je dat niet
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Fixet

1) Ik kan soms ongelofelijk speels zijn, vooral als ik alleen ben(dus me niet schaam ;D)
2) Yep, ik fantaseer ook veel, liefste lees ik alleen maar kinderboeken/ kijk kinderfilms
3) Niet echt, ik ben vroeger vreselijk veel gepest, dus op die tijd kijk ik niet graag terug. hoewel ik soms wel eens denk om weer eens een kind te zijn (geen verantwoordelijkheid etc)
4) Dit weet ik niet echt, op sommige gebieden ben ik niet zo begaafd, lezen/schrijven (dyslectici) hoewel ik heel logische kan beredeneren, patronen zie. 

Jovi_Hobbes

Dyslexie heeft niets met intelligentie te maken hoor Fixet, je bent dus echt niet dom omdat je problemen met lezen en schrijven hebt!

Heb overigens een wat "positievere" benaming voor kinderachtigheid bedacht waar ik me wel mee kan identificeren: young at heart.
Ik ben op zich volwassen genoeg maar kan het erg fijn vinden om even totaal nergens verantwoordelijk voor te zijn en dan heerlijk leuke (kinderachtige  :D) dingen doen als computerspelletjes, bordspelletjes, gewoon heerlijk plezier hebben.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mineko

1) speels

Hmm ligt eraan in welke context dit bedoeld wordt.  Ik denk het niet nee.

2) beetje kind zijn

JAAAAAAAAAAAAAA, echt wel!! kinderachtige geintjes uithalen vind ik altijd erg leuk!! En Hello Kitty Spulletjes ook helemaal het einde!!

3) verlangen naar kindertijd
Soms wel, maar dat komt omdat ik nooit echt een echte kindertijd gehad heb, ik moest al vrij vroeg volwassen worden. Zelfs de Pubertijd heb ik nooit meegemaakt zoals anderen..

4) intelligent

Ja, in vergelijking tot anderen in mijn omgeving wel ja. Je merkt toch dat je dieper over de dingen nadenkt waar een groot deel niet eens bij stil staat. Je weet wel, waarom groen groen heet en niet blauw, waarom je een stoel een stoel noemt en geen vliegtuig, waarom vliegen in de lucht vliegen heet en niet autorijden. :klap:
I'm usually not a praying man, bu if you're up there Superman, PLEASE SAVE ME!!!!

Jovi_Hobbes

En dat zijn dan vragen waar je je uren mee bezig kunt houden  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Littleone

Citeer1) speels
2) beetje kind zijn
3) verlangen naar kindertijd
4) intelligent


1 en 2 vallen voor mij samen en het antwoord is een volmondig "ja". Ik omhels het kind in mijzelf dagelijks ;). Niet om een bepaald imago te creeëren of om te provoceren maar omdat het voor mij goed voelt. Waarom stoppen met plezier beleven aan bepaalde zaken, enkel en alleen omdat de jaren klimmen?? :D

3 Absoluut niet.

4 Wat is intelligent? Cijfers zeggen me weinig. Mensen die op het ene vlak uiterst intelligent zijn kunnen zich op een ander vlak stuitend dom gedragen. Dus och....
Ik houd het voorlopig op een bescheiden "ja"





Ereinion

Ik vind het een heel intelligent antwoord op punt 4, Littleone!  :)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Littleone

#164
CiteerJe weet wel, waarom groen groen heet en niet blauw, waarom je een stoel een stoel noemt en geen vliegtuig

Hou voor jezelf gerust je eigen definities aan hoor. Agressieve kraaien zijn in mijn ogen ook vliegtuig. Maar ik geef toe, in gesprekken met anderen kan het voor tot :-[ verwarrende situaties leiden ;)



@ Ereinion: dankje...ik weet zeker dat ik dit staaltje intelligentie heel snel ga compenseren met mijn befaamde staaltjes van motorische stompzinnigheid (ergens tegenop lopen of of overheen vallen.... )

:(